Závodil, konstruoval, obchodoval, uspěl – limitovaná série francouzských sporťáků oslavuje praotce automobilky.
Narodil se sedmnáctého května roku 1922 a vyrůstal v rodinné autodílně, kterou vedl jeho otec. Rédelé starší se mimochodem také věnoval sportovním a závodním strojů. Jean absolvoval obchodní školu HEC a stal se nejmladším prodejcem vozů Renault ve Francii. V roce 1950 se zúčastnil rallye Dieppe-Rouen s vylepšeným 4CV a zvítězil, stal se tak později továrním jezdcem automobilky. V roce 1952 vyhrál na Mille Milles ve své kategorii a v roce 1954 získal poháry na Critérium des Alpes a v závodu Liége-Řím-Liége. V roce 1955 startoval i na 12h v Sebringu v USA, také s upravenou 4CV – ve druhém kole boural a i když byl vůz zničen, vyvázl bez zranění.
A byl to právě rok 1955, kdy zakládá společnost Societé Anonyme des Automobiles Alpine, která svým názvem odkazovala na Alpy, v nichž ho provázely největší úspěchy. V roce 1962 představuje na autosalonu v Paříži kupé A110. Zemřel v roce 2007 ve věku 85 let. Jeana Rédelého nyní znovuzrozená Alpine uctí stokusovou edicí svého A110 GT v jeho oblíbené šedé barvě Montebello. Design doplní tmavá střecha, speciální 18“ kola, stříbrné brzdiče a interiér v černé kůži s šedým prošíváním. Každý kus bude osazen plaketkou s pořadovým číslem a Rédelého podpisem.
Objednávky startují 1. června – pokud by si chtěli čeští zákazníci objednat jeden z exemplářů, musí tak zřejmě učinit skrze aplikaci Alpine. Značka totiž oficiálně vstupuje na tuzemský trh až koncem června, kdy uvítá první klienty v novém showroomu v Průhonicích u Prahy.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110