Během uplynulých sta let se v automobilovém průmyslu změnilo hodně. Přesto doprava jako taková čelí stále stejným výzvám. Zajímavé jsou i trendy, které po staletích ve velkých metropolích přežívají.
Dnes řeší velkoměsta přeplněné ulice, dopravní zácpy a přelidněnost center. Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety. Přesto se křižovatky řídily ručně.
Pokud čekáte klid, sem tam rušený klepáním koňských kopyt, budete překvapeni. Například v USA už bylo tou dobou pěkně rušno, jak ukazuje záběr na newyorskou Pátou Avenue. V Michiganu byl občas pěkný oříšek zaparkovat. Střed Market Street v San Franciscu zase patřil již tehdy husté tramvajové síti.
Zajímavým kontrastem je Londýn, kde ulice patřily především nákladním vozům. Mezi nimi se proplétaly první patrové autobusy. Naopak v Berlíně se lidé ve velké míře držely povozů taženými koňmi a nákladních kol. Ty si oblíbili také obyvatelé Kodaně, kde dodnes bicykly tvoří velké procento osobní přepravy, stejně jako v celém Holandsku.
Ulicím Paříže značně ulevila kombinace s lodní dopravou. Nejvíce pestré byly ulice Milána, kde se potkávaly tramvaje, kola, auta i koně na jednom místě. Na závěr zavítáme do Benátek, kde ani jedno z toho nenajdeme.