Dnes řeší velkoměsta přeplněné ulice, dopravní zácpy a přelidněnost center. Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety.  YouTube, NASS

Dnes řeší velkoměsta přeplněné ulice, dopravní zácpy a přelidněnost center. Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety. | YouTube, NASS

Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety.  YouTube, NASS

Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety. | YouTube, NASS

Pokud čekáte klid, sem tam rušený klepáním koňských kopyt, budete překvapeni.  YouTube, NASS

Pokud čekáte klid, sem tam rušený klepáním koňských kopyt, budete překvapeni. | YouTube, NASS

Například v USA už bylo tou dobou pěkně rušno, jak ukazuje záběr na newyorskou Pátou Avenue.  YouTube, NASS

Například v USA už bylo tou dobou pěkně rušno, jak ukazuje záběr na newyorskou Pátou Avenue. | YouTube, NASS

V Michiganu byl občas pěkný oříšek zaparkovat.  YouTube, NASS

V Michiganu byl občas pěkný oříšek zaparkovat. | YouTube, NASS

Střed Market Street v San Franciscu zase patřil již tehdy husté tramvajové síti.  YouTube, NASS

Střed Market Street v San Franciscu zase patřil již tehdy husté tramvajové síti. | YouTube, NASS

Zajímavým kontrastem je Londýn, kde ulice patřily především nákladním vozům.  YouTube, NASS

Zajímavým kontrastem je Londýn, kde ulice patřily především nákladním vozům. | YouTube, NASS

Mezi nimi se proplétaly první patrové autobusy.  YouTube, NASS

Mezi nimi se proplétaly první patrové autobusy. | YouTube, NASS

Naopak v Berlíně se lidé ve velké míře držely povozů taženými koňmi a nákladních kol.  YouTube, NASS

Naopak v Berlíně se lidé ve velké míře držely povozů taženými koňmi a nákladních kol. | YouTube, NASS

Ty si oblíbili také obyvatelé Kodaně, kde dodnes bicykly tvoří velké procento osobní přepravy, stejně jako v celém Holandsku.  YouTube, NASS

Ty si oblíbili také obyvatelé Kodaně, kde dodnes bicykly tvoří velké procento osobní přepravy, stejně jako v celém Holandsku. | YouTube, NASS

Ulicím Paříže značně ulevila kombinace s lodní dopravou.  YouTube, NASS

Ulicím Paříže značně ulevila kombinace s lodní dopravou. | YouTube, NASS

Nejvíce pestré byly ulice Milána, kde se potkávaly tramvaje, kola, auta i koně na jednom místě.   YouTube, NASS

Nejvíce pestré byly ulice Milána, kde se potkávaly tramvaje, kola, auta i koně na jednom místě.  | YouTube, NASS

Na závěr zavítáme do Benátek, kde ani jedno z toho nenajdeme.  YouTube, NASS

Na závěr zavítáme do Benátek, kde ani jedno z toho nenajdeme. | YouTube, NASS

Dříve byla doprava řízena ručně.   YouTube, NASS

Dříve byla doprava řízena ručně.  | YouTube, NASS

Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety.  YouTube, NASS
Pokud čekáte klid, sem tam rušený klepáním koňských kopyt, budete překvapeni.  YouTube, NASS
Například v USA už bylo tou dobou pěkně rušno, jak ukazuje záběr na newyorskou Pátou Avenue.  YouTube, NASS
V Michiganu byl občas pěkný oříšek zaparkovat.  YouTube, NASS
14
Fotogalerie

Před sto lety na silnicích klid rozhodně nebyl. Podívejte se, jak to vypadalo ve světových metropolích

Během uplynulých sta let se v automobilovém průmyslu změnilo hodně. Přesto doprava jako taková čelí stále stejným výzvám. Zajímavé jsou i trendy, které po staletích ve velkých metropolích přežívají.

Dnes řeší velkoměsta přeplněné ulice, dopravní zácpy a přelidněnost center. Někdo by si myslel, že jde o problémy moderní doby, ale překvapivě hustý provoz už byl na silnicích před sto lety. Přesto se křižovatky řídily ručně. 

Pokud čekáte klid, sem tam rušený klepáním koňských kopyt, budete překvapeni. Například v USA už bylo tou dobou pěkně rušno, jak ukazuje záběr na newyorskou Pátou Avenue. V Michiganu byl občas pěkný oříšek zaparkovat. Střed Market Street v San Franciscu zase patřil již tehdy husté tramvajové síti.

Zajímavým kontrastem je Londýn, kde ulice patřily především nákladním vozům. Mezi nimi se proplétaly první patrové autobusy. Naopak v Berlíně se lidé ve velké míře držely povozů taženými koňmi a nákladních kol. Ty si oblíbili také obyvatelé Kodaně, kde dodnes bicykly tvoří velké procento osobní přepravy, stejně jako v celém Holandsku.

Ulicím Paříže značně ulevila kombinace s lodní dopravou. Nejvíce pestré byly ulice Milána, kde se potkávaly tramvaje, kola, auta i koně na jednom místě. Na závěr zavítáme do Benátek, kde ani jedno z toho nenajdeme.

Doporučujeme

Články odjinud