Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním.

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním.

Nejznámější adaptací je samozřejmě rally verze pro šampionát WRC.

Nejznámější adaptací je samozřejmě rally verze pro šampionát WRC.

Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu a to rovnou v karoserii kombi.

Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu a to rovnou v karoserii kombi.

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim.

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim.

Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring.

Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost.

Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost.

Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů pohotovostní hmotnosti. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8 500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka.

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů pohotovostní hmotnosti. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8 500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka.

Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil.Bohužel se v roce 2000 zabil při tréningu na voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil.Bohužel se v roce 2000 zabil při tréningu na voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Nejznámější adaptací je samozřejmě rally verze pro šampionát WRC.
Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu a to rovnou v karoserii kombi.
V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim.
Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.
11
Fotogalerie

Před osmnácti lety vznikla nejrychlejší Octavia Combi. Stvořili ji Italové

Škoda Octavia Combi první generace nikdy nebyla přitažlivější...

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním. Nejznámější adaptací je samozřejmě verze pro šampionát WRC. Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu, a to rovnou v karoserii kombi.

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim. Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring. Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost. Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů, zhruba jako dnešní Suzuki Swift. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka. Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil. Bohužel se v roce 2000 zabil ve voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Foto: Škoda News

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud