Před osmnácti lety vznikla nejrychlejší Octavia Combi. Stvořili ji Italové

Škoda Octavia Combi první generace nikdy nebyla přitažlivější...

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním. Nejznámější adaptací je samozřejmě verze pro šampionát WRC. Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu, a to rovnou v karoserii kombi.

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim. Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring. Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost. Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů, zhruba jako dnešní Suzuki Swift. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka. Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil. Bohužel se v roce 2000 zabil ve voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Foto: Škoda News

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků