Před osmnácti lety vznikla nejrychlejší Octavia Combi. Stvořili ji Italové

Škoda Octavia Combi první generace nikdy nebyla přitažlivější...

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním. Nejznámější adaptací je samozřejmě verze pro šampionát WRC. Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu, a to rovnou v karoserii kombi.

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim. Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring. Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost. Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů, zhruba jako dnešní Suzuki Swift. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka. Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil. Bohužel se v roce 2000 zabil ve voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Foto: Škoda News

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků