Před osmnácti lety vznikla nejrychlejší Octavia Combi. Stvořili ji Italové

Škoda Octavia Combi první generace nikdy nebyla přitažlivější...

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním. Nejznámější adaptací je samozřejmě verze pro šampionát WRC. Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu, a to rovnou v karoserii kombi.

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim. Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring. Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost. Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů, zhruba jako dnešní Suzuki Swift. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka. Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil. Bohužel se v roce 2000 zabil ve voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Foto: Škoda News

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků