Před osmnácti lety vznikla nejrychlejší Octavia Combi. Stvořili ji Italové

Škoda Octavia Combi první generace nikdy nebyla přitažlivější...

Škoda Octavia první generace nebyla jen symbolem znovuzrození mladoboleslavské automobilky a hrdinou českých chalupářů, ale také závodním náčiním. Nejznámější adaptací je samozřejmě verze pro šampionát WRC. Tu měl pro tovární tým Škodovky na starosti britský Prodrive a nemálo toho speciál sdílel se Subaru Impreza WRC. Octavia se však objevila i na závodech do vrchu, a to rovnou v karoserii kombi.

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

V roce 1999 s tímto vozem přišlo italské zastoupení Škodovky Autogerma s někdejším šéfinženýrem Audi Sport Emilio Radaellim a několikanásobným mistrem světa v těchto závodech, Fabiem Dantim. Auto Italové nazvali Octavia Wagon Supersalita. Poslední slovo v názvu značilo italskou obdobu třídy Superturismo.

Ke konstrukci prý tým kolem Radaelliho využil především okruhové Audi A4. Auto respektovalo tehdejší pravidla třídy Super Touring. Jednalo se o první kombi v italském šampionátu, což budilo nemalou pozornost. Vizuálně krom bodykitu a zeleného válečného zbarvení dostal také bílé devatenáctipalcové disky.

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Škoda představila nové vozy pro záchranné složky. Dokonce i jedno tajné

Speciál vážil pouhých 850 kilogramů, zhruba jako dnešní Suzuki Swift. S muší váhou si dobře poradil dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 300 koňských sil v 8500 otáčkách a šestistupňová sekvenční převodovka. Maximální točivý moment dosahoval 250 Nm v 4 600 otáčkách za minutu. Auto zůstalo věrné koncepci "všechno vpředu", tedy motoru uloženému vpředu napříč a pohonu předních kol.

Zmíněný závodník Fabio Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 s Octavií Wagon zúčastnil. Bohužel se v roce 2000 zabil ve voze Osella při tréninkové jízdě soutěže Caprino-Spiazzi nedaleko Verony.

Foto: Škoda News

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 42 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky