Přechod na zimní čas… přechod na zimní pneumatiky!

S přechodem na zimní čas nastala v Evropě vhodná doba k přezutí na zimní pneumatiky – tento postup doporučuje Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě.
Přechod na zimní čas… přechod na zimní pneumatiky!

Buďte připraveni na cokoli

Posunutí ručiček o hodinu zpět, k němuž došlo 25. října, připomnělo motoristům, aby se vrátili nejen k zimnímu času, ale i k zimním pneumatikám! Ve vyšších polohách napadl už první sníh a zkušenosti z uplynulých let ukazují, že evropské zimy jsou naprosto nepředvídatelné.

Nyní je tedy ideální čas připravit se na všechny výzvy, které nám může zima přichystat – od bouří, deště a kluzkého mokrého listí, až po první zimní led a sníh. Pokud přezujete už nyní, vyhnete se náporu zákazníků v pneuservisu, až začnou padat první vločky.

Zimní pneumatiky jsou bezpečnější

Proč stále více motoristů přezouvá na zimní pneumatiky? Důvodem jsou vlastnosti pryže, která při nižších teplotách ztvrdne a ztrácí pružnost. Běžné letní pneumatiky proto v chladu nemají tak dobrou přilnavost. Nižší přilnavost znamená horší ovladatelnost a delší brzdnou dráhu. To všechno zvyšuje riziko nehody.

Nehovoříme přitom jen o jízdě na ledu a sněhu – zimní pneumatiky mají lepší přilnavost než letní pneumatiky za všech podmínek s nízkými teplotami, včetně deště a rozbředlého sněhu. A pamatujte, že zakoupení druhé sady pneumatik neznamená dvojnásobné náklady, protože letní pneumatiky vydrží mnohem déle – zatímco jezdíte na zimních pneumatikách, skladované letní pneumatiky nepodléhají opotřebení.

Chcete-li se přesvědčit, o kolik více přilnavosti a bezpečnosti získáte se zimními pneumatikami, podívejte se na náš kanál YouTube… budete překvapeni!

Rostoucí počet uživatelů*

Míra používání zimních pneumatik v Evropě se rychle zvyšuje, na čemž mají velký podíl legislativní změny v jednotlivých zemích, jejichž cílem je zvýšit úroveň bezpečnosti silničního provozu. V současnosti 92 % polských motoristů a 88 % Němců přezouvá na zimní pneumatiky, v Itálii to je 49 % a ve Francii 23 %. Ve Velké Británii přezouvá pouhých 8 % řidičů. Samozřejmě ve všech zemích existují velké regionální rozdíly v závislosti na místních klimatických podmínkách, míře urbanizace a nadmořské výšce. Například v Nizozemí používá zimní pneumatik celkově 45 % motoristů, ale na severu země činí tento ukazatel 61 %, zatímco v hlavním městě, Amsterdamu**, dosahuje jen 38 %.

Kompletní řada zimních pneumatik Bridgestone

Bridgestone v Evropě intenzivně investuje nejen do materiálů a technologií běhounu zimních pneumatik, ale i do zkušebního polygonu v severním Švédsku, a vyvinul kompletní řadu zimních pneumatik pro všechny druhy osobních vozů a zimních podmínek. Mezi bestsellery Bridgestone patří oceňovaná pneumatika Blizzak LM001 pro sedany a Blizzak LM-80 Evo pro SUV, za nimiž následuje v těsném závěsu Winterhawk 3, vlajková loď zimních pneumatik Firestone ve středním cenovém segmentu. Kvality uvedených pneumatik jsou pravidelně prověřovány v nezávislých testech evropských časopisů a organizací, v nichž dosahují vynikajících výsledků.

Tipy pro zimní provoz

Bridgestone doporučuje motoristům, aby svůj vůz důkladně připravili na nejchladnější roční období. Pro bezpečný a bezstarostný zimní provoz stačí pamatovat na čtyři nejdůležitější body: akumulátor-brzdy-stírací lišty-pneumatiky Blizzak!

  • Akumulátor: Akumulátor vozidla může ztratit více než 50 % svého výkonu, pokud teplota klesne pod bod mrazu. Před příchodem zimního počasí nechte stav akumulátoru zkontrolovat.
  • Brzdy: Brzdy jsou vždy důležité, ale jejich význam ještě vzroste za nepříznivých podmínek. Nechte si na podzim zkontrolovat brzdovou soustavu odborným technikem.
  • Stírací lišty: Zkontrolujte si, zda stírací lišty stěračů skla předního okna plní dokonale svou funkci, a zvažte, zda je nevyměnit za odolnější stírací lišty pro chladnější počasí. Po celou zimu pravidelně doplňujte nemrznoucí kapalinu pro ostřikovače.
  • Pneumatiky Blizzak: Namontujte na svůj vůz sadu zimních pneumatik Bridgestone Blizzak. Zimní pneumatiky poskytují větší trakci, bezpečnější brzdění a lepší ovladatelnost.

*Průzkum IPSOS realizovaný pro Bridgestone v roce 2014 v 6 zemích na celkovém vzorku 7806 soukromých majitelů osobních vozů.

**Průzkum iVox realizovaný pro Bridgestone v roce 2015 v zemích Beneluxu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků