Přechod na zimní čas… přechod na zimní pneumatiky!

S přechodem na zimní čas nastala v Evropě vhodná doba k přezutí na zimní pneumatiky – tento postup doporučuje Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě.
Přechod na zimní čas… přechod na zimní pneumatiky!

Buďte připraveni na cokoli

Posunutí ručiček o hodinu zpět, k němuž došlo 25. října, připomnělo motoristům, aby se vrátili nejen k zimnímu času, ale i k zimním pneumatikám! Ve vyšších polohách napadl už první sníh a zkušenosti z uplynulých let ukazují, že evropské zimy jsou naprosto nepředvídatelné.

Nyní je tedy ideální čas připravit se na všechny výzvy, které nám může zima přichystat – od bouří, deště a kluzkého mokrého listí, až po první zimní led a sníh. Pokud přezujete už nyní, vyhnete se náporu zákazníků v pneuservisu, až začnou padat první vločky.

Zimní pneumatiky jsou bezpečnější

Proč stále více motoristů přezouvá na zimní pneumatiky? Důvodem jsou vlastnosti pryže, která při nižších teplotách ztvrdne a ztrácí pružnost. Běžné letní pneumatiky proto v chladu nemají tak dobrou přilnavost. Nižší přilnavost znamená horší ovladatelnost a delší brzdnou dráhu. To všechno zvyšuje riziko nehody.

Nehovoříme přitom jen o jízdě na ledu a sněhu – zimní pneumatiky mají lepší přilnavost než letní pneumatiky za všech podmínek s nízkými teplotami, včetně deště a rozbředlého sněhu. A pamatujte, že zakoupení druhé sady pneumatik neznamená dvojnásobné náklady, protože letní pneumatiky vydrží mnohem déle – zatímco jezdíte na zimních pneumatikách, skladované letní pneumatiky nepodléhají opotřebení.

Chcete-li se přesvědčit, o kolik více přilnavosti a bezpečnosti získáte se zimními pneumatikami, podívejte se na náš kanál YouTube… budete překvapeni!

Rostoucí počet uživatelů*

Míra používání zimních pneumatik v Evropě se rychle zvyšuje, na čemž mají velký podíl legislativní změny v jednotlivých zemích, jejichž cílem je zvýšit úroveň bezpečnosti silničního provozu. V současnosti 92 % polských motoristů a 88 % Němců přezouvá na zimní pneumatiky, v Itálii to je 49 % a ve Francii 23 %. Ve Velké Británii přezouvá pouhých 8 % řidičů. Samozřejmě ve všech zemích existují velké regionální rozdíly v závislosti na místních klimatických podmínkách, míře urbanizace a nadmořské výšce. Například v Nizozemí používá zimní pneumatik celkově 45 % motoristů, ale na severu země činí tento ukazatel 61 %, zatímco v hlavním městě, Amsterdamu**, dosahuje jen 38 %.

Kompletní řada zimních pneumatik Bridgestone

Bridgestone v Evropě intenzivně investuje nejen do materiálů a technologií běhounu zimních pneumatik, ale i do zkušebního polygonu v severním Švédsku, a vyvinul kompletní řadu zimních pneumatik pro všechny druhy osobních vozů a zimních podmínek. Mezi bestsellery Bridgestone patří oceňovaná pneumatika Blizzak LM001 pro sedany a Blizzak LM-80 Evo pro SUV, za nimiž následuje v těsném závěsu Winterhawk 3, vlajková loď zimních pneumatik Firestone ve středním cenovém segmentu. Kvality uvedených pneumatik jsou pravidelně prověřovány v nezávislých testech evropských časopisů a organizací, v nichž dosahují vynikajících výsledků.

Tipy pro zimní provoz

Bridgestone doporučuje motoristům, aby svůj vůz důkladně připravili na nejchladnější roční období. Pro bezpečný a bezstarostný zimní provoz stačí pamatovat na čtyři nejdůležitější body: akumulátor-brzdy-stírací lišty-pneumatiky Blizzak!

  • Akumulátor: Akumulátor vozidla může ztratit více než 50 % svého výkonu, pokud teplota klesne pod bod mrazu. Před příchodem zimního počasí nechte stav akumulátoru zkontrolovat.
  • Brzdy: Brzdy jsou vždy důležité, ale jejich význam ještě vzroste za nepříznivých podmínek. Nechte si na podzim zkontrolovat brzdovou soustavu odborným technikem.
  • Stírací lišty: Zkontrolujte si, zda stírací lišty stěračů skla předního okna plní dokonale svou funkci, a zvažte, zda je nevyměnit za odolnější stírací lišty pro chladnější počasí. Po celou zimu pravidelně doplňujte nemrznoucí kapalinu pro ostřikovače.
  • Pneumatiky Blizzak: Namontujte na svůj vůz sadu zimních pneumatik Bridgestone Blizzak. Zimní pneumatiky poskytují větší trakci, bezpečnější brzdění a lepší ovladatelnost.

*Průzkum IPSOS realizovaný pro Bridgestone v roce 2014 v 6 zemích na celkovém vzorku 7806 soukromých majitelů osobních vozů.

**Průzkum iVox realizovaný pro Bridgestone v roce 2015 v zemích Beneluxu.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků