Málokdo při běžné jízdě na veřejných komunikacích dostane auto na limit. Je ale dobré vědět, jak se jeho vůz chová, když nastane krizová situace. Vězte, že Citroën ë-C3 vás ve štychu nenechá.
Do letošního roku vyrazil Citroën sebevědomě s městským modelem C3, vyráběným ve slovenské Trnavě. Vůz je na českém trhu dostupný buď s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru s výkonem 74 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, nebo jako elektromobil. Ten nabízí výkon 83 kW a díky 44kWh baterii ujede na jedno nabití 321 až 326 kilometrů. Zatímco spalovací verze začíná na 410.000 Kč, za elektromobil si připlatíte – jeho cena startuje na 630.000 Kč.
Elektromobil sice zřejmě stráví většinu času ve městě, ale i tak je potřeba vědět, jak se zachová v nouzových situacích. Právě to zkoumala redakce km77 na testovacím polygonu. K dispozici dostala nejnovější model obutý do pneumatik Goodyear EfficientGrip v rozměru 205/50 R17.
První zdolané kužely slalomu ukazují, že má ë-C3pro tento účel příkladně naladěný podvozek a přirozeně pracuje s hmotností 1491 kg. Řidiče potěší snadné vedení ve zvolené stopě. Přesto náklony poukazují na vyšší stavbu vozu. Zajetým časem se trefil mezi přímého konkurenta BYD Dolphin Comfort a výrazně větší a těžší Mercedes-Benz EQS SUV.
Při prvním průjezdu se ë-C3 chová stejně dobře a předvídatelně jako ve slalomu. Při rychlém manévru je znát větší náklon, ale auto se s ním umí vypořádat. Limit pro vysloužení si pochvaly je 77 km/h. Nejrychlejší čistý průjezd se ë-C3 podařil při nájezdové rychlosti 81 km/h, což je na auto daného segmentu velmi dobrý výsledek.
Citroën zůstává po celou dobu úhybného manévru pod kontrolou a řidiči umožňuje vést jej zamýšleným směrem. S tím souvisí jemné a cílené zásahy stabilizačních systémů, které nepůsobí přehnaně. Limitem se stala nájezdová rychlost 85 km/h, kdy se ve větší míře projevila nedotáčivost.
Celkově vzato, Citroën ë-C3 obstál na výbornou a ve své třídě patřil k nejlepším autům, jaká redakce na polygonu testovala.