9
Fotogalerie

Prcek z Trnavy předvedl výkony, které čekal málokdo. Nestyděl by se za ně ani sporťák

Málokdo při běžné jízdě na veřejných komunikacích dostane auto na limit. Je ale dobré vědět, jak se jeho vůz chová, když nastane krizová situace. Vězte, že Citroën ë-C3 vás ve štychu nenechá.

Do letošního roku vyrazil Citroën sebevědomě s městským modelem C3, vyráběným ve slovenské Trnavě. Vůz je na českém trhu dostupný buď s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru s výkonem 74 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, nebo jako elektromobil. Ten nabízí výkon 83 kW a díky 44kWh baterii ujede na jedno nabití 321 až 326 kilometrů. Zatímco spalovací verze začíná na 410.000 Kč, za elektromobil si připlatíte – jeho cena startuje na 630.000 Kč.

Elektromobil sice zřejmě  stráví většinu času ve městě, ale i tak je potřeba vědět, jak se zachová v nouzových situacích. Právě to zkoumala redakce km77 na testovacím polygonu. K dispozici dostala nejnovější model obutý do pneumatik Goodyear EfficientGrip v rozměru 205/50 R17.

První zdolané kužely slalomu ukazují, že má ë-C3pro tento účel  příkladně naladěný podvozek a přirozeně pracuje s hmotností 1491 kg. Řidiče potěší snadné vedení ve zvolené stopě. Přesto náklony poukazují na vyšší stavbu vozu. Zajetým časem se trefil mezi přímého konkurenta BYD Dolphin Comfort a výrazně větší a těžší Mercedes-Benz EQS SUV.

Při prvním průjezdu se ë-C3 chová stejně dobře a předvídatelně jako ve slalomu. Při rychlém manévru je znát větší náklon, ale auto se s ním umí vypořádat. Limit pro vysloužení si pochvaly je 77 km/h. Nejrychlejší čistý průjezd se ë-C3 podařil při nájezdové rychlosti 81 km/h, což je na auto daného segmentu velmi dobrý výsledek.

Citroën zůstává po celou dobu úhybného manévru pod kontrolou a řidiči umožňuje vést jej zamýšleným směrem. S tím souvisí jemné a cílené zásahy stabilizačních systémů, které nepůsobí přehnaně. Limitem se stala nájezdová rychlost 85 km/h, kdy se ve větší míře projevila nedotáčivost.

Celkově vzato, Citroën ë-C3 obstál na výbornou a ve své třídě patřil k nejlepším autům, jaká redakce na polygonu testovala.

Doporučujeme

Články odjinud