Pražští taxikáři v testu propadli - prodlužují trasy

Pražští taxikáři v testu propadli - prodlužují trasy

Pražští taxikáři patří k evropskému podprůměru, vyplývá to z testu německého autoklubu ADAC, v němž se Praha umístila z 22 testovaných evropských velkoměst na 17. příčce v poli "nedostatečných", těsně před Vídní a Amsterodamem. Vůbec nejhůře v testu dopadla Lublaň. Nejkvalitnější taxislužby nabízí Barcelona a Mnichov.

Inspektoři ADAC, kteří se při jízdě taxíkem vydávali za byznysmeny a potom hodnotili řidiče, vůz, cenu a dodržování nejkratší trasy, pražským taxikářům vytknuli zejména zbytečné prodlužování trasy.

Neumějí anglicky 

Zatímco v některých evropských městech zaznamenal ADAC po jednom případu takového podvádění, v Praze se to kontrolorům stalo hned třikrát. Inspektoři se v Praze setkali také s předražováním ceny. ADAC popisuje jeden do očí bijící případ, kdy pražský taxikář zpočátku jízdu nabízel za 900 korun a teprve po protestu testujícího cenu srazil na 600 korun, což ale ještě stále bylo výrazně víc, než odpovídalo stanoveným taxám. Vůz neměl ani taxametr.

Klepněte pro větší obrázek
 
Šofér se navíc musel radit s kolegou, zda zná cíl, a musel se dodatečně dívat do mapy. Nakonec kýžený cíl našel s podporou kolegy na telefonu. Kontrolor ADAC spočítal, že zbytečně najel 46,5 procenta z celkové trasy.
 
Ve výsledném hodnocení Prahy však kontroloři zmiňují také pozitiva. Pražské taxíky jsou prý čisté, řidiči jsou až na výjimky zdvořilí. Ovšem s dodatkem, že příliš neumí anglicky.
 
Za stav svých aut dostali pražští taxikáři pomyslnou dvojku, o stupeň horší známku dostali za volbu trasy a nejhoší hodnocení - čtyřku - mají za ostatní služby.

Ostuda Vídně 

Mnoho důvodů ke spokojenosti nemá ani Vídeň. Jeden taxikář tam dokonce v noci odmítl vzít zákazníka z ulice Operngasse ke Karlovu chrámu, což je asi 1,3 kilometru. Testujícího odbyl s tím, že čeká na jiného zákazníka a že danou vzdálenost je možné ujít pěšky.
 
Lepší hodnocení než „dostatečné“ žádné z měst v dílčí kategorii taxikáři neobdrželo. Naopak téměř polovina v tomto ohledu zcela propadla, neboť šoféři nesplnili ani nejzákladnější standardy. Nejlepší hodnocení, 78,1 procenta, získali mnichovští taxikáři. Ale i to stačilo jenom na „dostatečnou“.
 
Celkový vítěz Barcelona vděčí za své umístění i díky poměrně ochotným řidičům, kteří dostali 77,8 procenta, a umístili se tak na druhé příčce před šoféry z Paříže, Kolína nad Rýnem a Berlína. Nejhorší jsou prý taxikáři v Římě.
 
V dalších dílčích kategoriích - vozy a jejich čistota, správně zvolená trasa a vyúčtování - se katalánská metropole dokonce umístila na prvním místě.

Hodně hříšníků

Nedodržování pravidel silničního provozu se objevilo v téměř 30 procentech všech případů v evropských městech. Mnoho taxikářů například telefonovalo za jízdy bez handsfree nebo nedodržovalo povolenou rychlost.
 
V cenové příznivosti zvítězila portugalská metropole Lisabon, kde svezení na vzdálenost sedm kilometrů se zavazadlem a s čekací dobou pět minut stojí za bílého dne zhruba osm eur (asi 200 korun). Následují Záhřeb, Madrid, Barcelona a Praha. Nejdražší je cestování taxíkem ve švýcarském Curychu, kde stojí sedm kilometrů více než 770 korun.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků