Pražský okruh: tři miliardy od EU na spojení dálnic D1 a D5

Na stavbu šestikilometrového úseku pražského okruhu, který spojí dálnice D1 a D5, dala Evropská unie přes tři miliardy korun. A to nikoliv pro naše zlaté oči, ale proto, že tento úsek (Lahovice-Slivenec) je důležitý pro dopravu v celoevropském měřítku. Tyto peníze zaplatí zhruba třetinu nákladů na stavbu a díky nim nedojde ke zdržení v důsledku nedostatku financí. Začátek stavby je plánován na druhou polovinu tohoto roku, dokončení pak na rok 2009. Celý obchvat Prahy v délce 80 km by mohl být dokončen za deset let.

Zmíněná trasa obsahuje mimoúrovňovou křižovatku Lochkov a Lahovice (I/4, dále R4), dále přemostění Lochkovského (460 m) a Slavičího údolí (57 m), ale také estakádu přes údolí Berounky v délce 2 045 m. Součástí trasy je i 1 610 m dlouhý tunel, jehož průzkumná štola je ve výstavbě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků