Pražský okruh se prodraží o drobných 33,5 miliardy

Ještě v roce 2003 předpokládalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že pražský okruh s délkou 81 km bude stát okolo 38 mld. korun, jenže o čtyři roky později již platí náklady ve výši 71,4 mld. korun na zbývající úsek v délce 66 kilometrů.

Dle mluvčího ŘSD je tento „drobný” rozdíl způsoben tím, že původní náklady byly jen odhadovány, ale poté, co byly zpracovány plány podrobně, se cena navýšila. Pozoruhodné ovšem je, že výběrové řízení na dodavatele těchto staveb se odehrálo na základě prvních odhadů, po zásadních změnách odhadů se ale již nové výběrové řízení nekonalo. Chcete-li si tedy přivydělat, máme pro vás tip - přihlaste se do výběrového řízení na stavbu dálnice se zajímavou cenou a poté, co v řízení uspějete, zvyšte cenu postupně třeba až na dvojnásobek. Ale pozor, tento postup vám projde jen pokud navýšení ceny „rozpustíte” mezi všechny ty, kteří o přidělení zakázky právě vaší firmě rozhodovali. Inu proč to dělat složitě, když to jde jednoduše, skoro dvojnásobná cena nikomu od státu, přes ŘSD až po stavební firmy zjevně nevadí. Proč také, všechno jde na náš účet.

Jak to tedy vypadá, analýza kanadské společnosti IBR Consulting, která říká, že Češi staví dálnice i dvakrát dráž než Francouzi, případně Němci, mají reálný základ. Z oficiálních míst se sice dozvíme, že nelze srovnávat jednotlivé stavby, protože se liší podmínkami budování, množstvím křižovatek, tunelů atd. Ovšem pokud vyjde jeden kilometr mořského mostu, případně alpského tunelu levněji, než kilometr rovné dálnice u nás, je něco špatně.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků