Pražský okruh se prodraží o drobných 33,5 miliardy

Ještě v roce 2003 předpokládalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že pražský okruh s délkou 81 km bude stát okolo 38 mld. korun, jenže o čtyři roky později již platí náklady ve výši 71,4 mld. korun na zbývající úsek v délce 66 kilometrů.

Dle mluvčího ŘSD je tento „drobný” rozdíl způsoben tím, že původní náklady byly jen odhadovány, ale poté, co byly zpracovány plány podrobně, se cena navýšila. Pozoruhodné ovšem je, že výběrové řízení na dodavatele těchto staveb se odehrálo na základě prvních odhadů, po zásadních změnách odhadů se ale již nové výběrové řízení nekonalo. Chcete-li si tedy přivydělat, máme pro vás tip - přihlaste se do výběrového řízení na stavbu dálnice se zajímavou cenou a poté, co v řízení uspějete, zvyšte cenu postupně třeba až na dvojnásobek. Ale pozor, tento postup vám projde jen pokud navýšení ceny „rozpustíte” mezi všechny ty, kteří o přidělení zakázky právě vaší firmě rozhodovali. Inu proč to dělat složitě, když to jde jednoduše, skoro dvojnásobná cena nikomu od státu, přes ŘSD až po stavební firmy zjevně nevadí. Proč také, všechno jde na náš účet.

Jak to tedy vypadá, analýza kanadské společnosti IBR Consulting, která říká, že Češi staví dálnice i dvakrát dráž než Francouzi, případně Němci, mají reálný základ. Z oficiálních míst se sice dozvíme, že nelze srovnávat jednotlivé stavby, protože se liší podmínkami budování, množstvím křižovatek, tunelů atd. Ovšem pokud vyjde jeden kilometr mořského mostu, případně alpského tunelu levněji, než kilometr rovné dálnice u nás, je něco špatně.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků