Pražské taxíky čekají velké změny

Jak už jsme zmínili v našem starším článku o cenách evropských taxi, dojde v Praze od roku 2007 k velkým změnám, kterých si všimne úplně každý. V platnost vstoupí nová vyhláška, která bude upravovat provoz vozidel taxislužby.

Velkou změnou bude jasná identifikace. Od nového roku budou mít taxíky pouze žlutou barvu a budou tak po vzoru amerických vozů doslova nepřehlédnutelné. Dle mezinárodních standardů půjde celkově o pět odstínu žluté. Jednotná žlutá barva je dle tvůrců hůře přehlédnutelná, což zvýší bezpečnost při nastupování a vystupování.

Novinkou bude také věkový limit vozů. Vozidla totiž bude muset být mladší osmi let, minimálně nižší střední třídy a budou muset být vybavena klimatizací.

Povinnost mít ve voze klimatizaci zdůvodňuje magistrát tím, že někteří klienti mohou být alergičtí nebo trpět astmatem a klimatizace výrazně omezí proniknutí alergenních částic do interiérů.

Samotné stáří je opět krokem k bezpečnosti. Staré vozy se jen stěží udržují v dobrém technickém stavu a také jejich samotná bezpečnost není na vysoké úrovni. Osm let je pak kompromisem mezi návrhem magistrátů a provozovateli taxislužeb. Nyní je dle informací více než 40 procent vozů starších deseti let a tři procenta jsou dokonce starší než třicet let.

Vyhláška dále ukládá řidičům taxíku být slušně oblečen, ovšem blíže nespecifikuje, co si pod tím představit. Nově si bude moci zákazník vybrat jakýkoli vůz na stanovišti i když není v pořadí. Nově nebudou moci stát taxíky tak, že jejich výfuk bude směřovat k chodníku a nebudou moci na parkovištích provádět opravy a údržbu vozidel.

Pro ty, kteří do konce roku nestihnou vše splnit je tu ovšem dobrá zpráva. Některé části vyhlášky, jako je barva a stáří vozu, velikost vozu a povinnost mít klimatizaci se nebude týkat těch, kteří provozují taxislužbu nyní. Pro ně zde bude výjimka až do roku 2008, kdy budou muset vyhlášku plnit úplně všichni.

Samotnoou musí ještě schválit zastupitelstvo města, ovšem nepředpokládá se, že by neprošla. Do konce září pak ještě radnice projedná nový ceník za jízdné a pokud vše dopadne dle plánů, od 1. 7 .2007 uvidíme výraznější proměnu vozidel taxislužby v Praze.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků