Pražské taxíky čekají velké změny

Pražské taxíky čekají velké změny

Jak už jsme zmínili v našem starším článku o cenách evropských taxi, dojde v Praze od roku 2007 k velkým změnám, kterých si všimne úplně každý. V platnost vstoupí nová vyhláška, která bude upravovat provoz vozidel taxislužby.

Velkou změnou bude jasná identifikace. Od nového roku budou mít taxíky pouze žlutou barvu a budou tak po vzoru amerických vozů doslova nepřehlédnutelné. Dle mezinárodních standardů půjde celkově o pět odstínu žluté. Jednotná žlutá barva je dle tvůrců hůře přehlédnutelná, což zvýší bezpečnost při nastupování a vystupování.

Novinkou bude také věkový limit vozů. Vozidla totiž bude muset být mladší osmi let, minimálně nižší střední třídy a budou muset být vybavena klimatizací.

Povinnost mít ve voze klimatizaci zdůvodňuje magistrát tím, že někteří klienti mohou být alergičtí nebo trpět astmatem a klimatizace výrazně omezí proniknutí alergenních částic do interiérů.

Samotné stáří je opět krokem k bezpečnosti. Staré vozy se jen stěží udržují v dobrém technickém stavu a také jejich samotná bezpečnost není na vysoké úrovni. Osm let je pak kompromisem mezi návrhem magistrátů a provozovateli taxislužeb. Nyní je dle informací více než 40 procent vozů starších deseti let a tři procenta jsou dokonce starší než třicet let.

Vyhláška dále ukládá řidičům taxíku být slušně oblečen, ovšem blíže nespecifikuje, co si pod tím představit. Nově si bude moci zákazník vybrat jakýkoli vůz na stanovišti i když není v pořadí. Nově nebudou moci stát taxíky tak, že jejich výfuk bude směřovat k chodníku a nebudou moci na parkovištích provádět opravy a údržbu vozidel.

Pro ty, kteří do konce roku nestihnou vše splnit je tu ovšem dobrá zpráva. Některé části vyhlášky, jako je barva a stáří vozu, velikost vozu a povinnost mít klimatizaci se nebude týkat těch, kteří provozují taxislužbu nyní. Pro ně zde bude výjimka až do roku 2008, kdy budou muset vyhlášku plnit úplně všichni.

Samotnoou musí ještě schválit zastupitelstvo města, ovšem nepředpokládá se, že by neprošla. Do konce září pak ještě radnice projedná nový ceník za jízdné a pokud vše dopadne dle plánů, od 1. 7 .2007 uvidíme výraznější proměnu vozidel taxislužby v Praze.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků