Pražské taxíky čekají velké změny

Jak už jsme zmínili v našem starším článku o cenách evropských taxi, dojde v Praze od roku 2007 k velkým změnám, kterých si všimne úplně každý. V platnost vstoupí nová vyhláška, která bude upravovat provoz vozidel taxislužby.

Velkou změnou bude jasná identifikace. Od nového roku budou mít taxíky pouze žlutou barvu a budou tak po vzoru amerických vozů doslova nepřehlédnutelné. Dle mezinárodních standardů půjde celkově o pět odstínu žluté. Jednotná žlutá barva je dle tvůrců hůře přehlédnutelná, což zvýší bezpečnost při nastupování a vystupování.

Novinkou bude také věkový limit vozů. Vozidla totiž bude muset být mladší osmi let, minimálně nižší střední třídy a budou muset být vybavena klimatizací.

Povinnost mít ve voze klimatizaci zdůvodňuje magistrát tím, že někteří klienti mohou být alergičtí nebo trpět astmatem a klimatizace výrazně omezí proniknutí alergenních částic do interiérů.

Samotné stáří je opět krokem k bezpečnosti. Staré vozy se jen stěží udržují v dobrém technickém stavu a také jejich samotná bezpečnost není na vysoké úrovni. Osm let je pak kompromisem mezi návrhem magistrátů a provozovateli taxislužeb. Nyní je dle informací více než 40 procent vozů starších deseti let a tři procenta jsou dokonce starší než třicet let.

Vyhláška dále ukládá řidičům taxíku být slušně oblečen, ovšem blíže nespecifikuje, co si pod tím představit. Nově si bude moci zákazník vybrat jakýkoli vůz na stanovišti i když není v pořadí. Nově nebudou moci stát taxíky tak, že jejich výfuk bude směřovat k chodníku a nebudou moci na parkovištích provádět opravy a údržbu vozidel.

Pro ty, kteří do konce roku nestihnou vše splnit je tu ovšem dobrá zpráva. Některé části vyhlášky, jako je barva a stáří vozu, velikost vozu a povinnost mít klimatizaci se nebude týkat těch, kteří provozují taxislužbu nyní. Pro ně zde bude výjimka až do roku 2008, kdy budou muset vyhlášku plnit úplně všichni.

Samotnoou musí ještě schválit zastupitelstvo města, ovšem nepředpokládá se, že by neprošla. Do konce září pak ještě radnice projedná nový ceník za jízdné a pokud vše dopadne dle plánů, od 1. 7 .2007 uvidíme výraznější proměnu vozidel taxislužby v Praze.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků