Pravidelné zpravodajství od Axigonu: Nafta v Česku je dražší než ve všech sousedních státech

„Nejnižší průměrné ceny jsou v Polsku, kde za litr nafty zaplatíte o 2,21 Kč/l méně (6,9 %) než v ČR. V Rakousku byste pak ušetřili 1,91 Kč, na Slovensku 0,96 Kč a v Německu 0,12 Kč na každém natankovaném litru,“ konstatoval Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon. Průměrné ceny řadí všechny sousední státy kromě Německa mezi top 10 států EU s nejnižšími cenami nafty. Německo je na 13. místě a ČR na 14. postu z evropské osmadvacítky.

Z porovnání Axigonu, které vychází z dat Evropské komise, ovšem plyne i to, že například ve Spojeném království si projíždějící Češi musejí připlatit 12,33 Kč/l. Naftu zde tudíž natankují o 38,6 % dráž než v ČR. Ve srovnání s tím si pak v Itálii připlatí „jen“ 6,34Kč/l. Na opačném konci žebříčku je pak například Lucembursko, kde je průměrná cena o 12,4 % pod průměrem ČR, a kde tak Češi ušetří 3,96 Kč na každém litru. Podobná situace je i v Estonsku a v Lotyšsku.

Cena motorové nafty přitom v posledním roce padá. Průměrná cena v EU vyjádřená v českých korunách meziročně poklesla o celých 13,9 %. Kurz koruny sice ve stejném období posílil o 2,2 %, ale i tak ceny v průměru reálně poklesly o více než desetinu. „Ceny meziročně nejvíce poklesly v Estosnku (o 18,3 %) a Belgii (18,0 %). Pokles v Německu, Slovensku a Rakousku je meziročně shodně kolem 17 %. Ceny v Polsku poklesly o necelých 15 %, zatímco v ČR je to „pouhých“ 12,7 %. Pokles cen v ČR je jeden z nejnižších v rámci EU,“ uzavřel generální ředitel nákupní aliance Axigon Duraković.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků