Právě testujeme: Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI

64 komentářů

Antiautomat
10. ledna • 19:22

mne sa celkom paci, na normalne rodinne jazdenie v pohode aj so zakladnymi motormi a dvojkolka /zasadne plati ze co je zlozitejsie, to sa u koncernu doj.be/. Ako je to so svetlou vyskou /dost podstatny udaj/?

ilo
9. ledna • 17:54

a jeste - lze nejak odhadnout nebo spocitat, o kolik navysuje vykon novy motor a nizsi hmotnost vozu oproti minule verzi pri zachovani objemu a typu motoru? Neboli, jaky vykon by musel mit dvoulitrovy naftak sedme verze passatu, aby se vyrovnal 110 kW passatu osme verze s novym motorem a nizsi hmotnosti?

ilo
9. ledna • 17:43

Udajne to ma genialne vyladene ESP. Otestujte nedotacivost na snehu nebo mokrem povrchu pri manualnim razeni.

ilo
9. ledna • 17:28

jak se v novem pasiku chova Car-Net v ceskem prostredi

Kankunen
8. ledna • 9:54

Kdy už se konečně naučí koncern dělat podvozek, který na velkých kolech netluče. Příjemná jízda by měla být základem rodinných aut.

Josef
7. ledna • 19:16

Moc hezké a moc dobré auto. Ve VW to samozřejmě dobře vědí a nechají si to poctivě zaplatit. U kolegů v Německu v MB a BMW musí počítat s dalším hráčem do "mariáše". Jako zákazníci se můžeme těšit, co ta jejich hra udělá s cenami a související cenovou politikou. Každopádně je z čeho vybírat. Céčko od MB je také moc hezké a dobré a s podobnou cenou...

TankMurdock
8. ledna • 13:26

U kolegů v Německu v MB a BMW musí počítat s dalším hráčem do "mariáše". :-D:-D:-D:-D:-D

Josef
8. ledna • 20:09

Čtvrtého už mají - AUDI...:-)

martin m
7. ledna • 21:32

Tak ja uz mam objednano, 9 tyden ve vyrobe:-) 2.0 140kw HL 4X4 aut VARIANT plus nejaky blbosti celkem za 1,2 mio, ale na operak 1 rok za 12,5 tis/ mesicne bez dph. Za rok zase novyho. Myslim ze koupit si to vlastnictvi je kravina. Celkem je mi tim padem i jedno jesli motor vydrzi 200 tis km nebo prevodovka 100 tis km, mam novou karu kazdej rok a platim jenom naftu. Parada.

tomas
8. ledna • 9:15

martin m: od koho to máš, to je kurva nízká cena na operák

Pavel F.
9. ledna • 12:51

Teoreticky to může být i standardní Škofin. Když se podívám na jejich webu na operák VW Golf, tak za auto v ceníkové ceně 482 tisíc chtějí 7777,- Kč měsíčně. Pokud si kupuje Passata v ceníkové ceně 1,2 mega, tak prodejní cena může být něco nad milion. (Já koupil Sharana 1,23 mega za 1,05)
12,5 tisíce je 15 125,- Kč s DPH. Což by odpovídalo po přepočtu i standardní nabídce toho Golfu.

Martas
7. ledna • 22:46

Jo a jeste platis 12500kc bez DPH takze platis jak mourovatej a nemas nic Parada.:-D

Quebe
7. ledna • 23:57

Kdyby ho tou samou částkou splácel, tak to má splacené za 8 let. Jakou myslíš, že to auto bude mít v té době hodnotu? 200 tisíc? Když si od téhle částky odečteš servis, pneu a pojištění za tuhle dobu, jsi na tom šul nul, spíš hůř. Jenže jeden rozdíl tam je - ty máš po stejné době auto, které ti postupně stárlo a má 8 let a které tě stálo úplně stejné náklady a on jezdil každý rok v novém.

Tomáš
8. ledna • 12:56

Quebe: Ten operák je samozřejmě nevýhodný ve srovnání s vlastnictvím toho auta. Jednak na tom ten, kdo to pronajme musí vydělat (a pro stovku měsíčně to určitě nedělá). Druhak on dá 350 000Kč ročně za auto ,který ani není jeho. A k tomu platí naftu + další věci, o kterých se nedozvíme - neznáme detailně podmínky smlouvy. Fakt výhra :) Nehledě na to, že takový auto si nikdo na 8 let nekoupí, jak kalkuluješ výše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
8. ledna • 13:09

a když si každý rok koupíš nového pašíka za 1,2mega a po roce ho střelíš - co myslíš, proděláš nebo vyděláš? Já si myslím, že dráž než za 800 ho neprodáš. Takže operativka je levnější (protože má "své" nákupní ceny) a pokud vím, neplatí se ani servis.A k tomu budeš mít v autě furt uvalený a zabetonovaný jeden a čtvrt míče, což s operativkou odpadá.

jirka
8. ledna • 18:42

jo a operák je i o tom že můžete najet max určité km za rok.

LOL
9. ledna • 7:03

kilometrový nájezd se řeší při uzavření smlouvy a promítá se do ceny OL.

Tomáš
8. ledna • 16:17

A k čemu ti je, že neplatíš servis u ročního auta? Na kolik tě asi vyjde roční servis NOVÉHO auta? K té ceně, stačí se podívat k dealerům, za kolik se roční auta prodávají a jaká je po roce cena/ztráta. A na cca 350 000+Kč ročně tě to nikdy nejvyjde i se servisem.
Už z logiky věci tě operák vždy vyjde dráž, než vlastnictví auta. Proč by ho jinak firmy nabízely? Druhá strana mince je, že máš zabetonovaný mega, ale taky to mega je pořád tvoje.

LOL
9. ledna • 8:39

a nezapomeň započítat povinné ručení + pojištění, sadu zimních a letních gum.

Tomáš
9. ledna • 9:07

Každopádně pokud se tady někdo chlubí, že si pronajme nové auto za 350 000Kč ročně, v reálu to bude ještě vyšší částka, tak je blázen a neumí počítat. Za 3 roky zaplatí někomu 1,1 mega a přitom nikdy nic neměl (ano, vozil se každý rok v novém - stojí mi to za milion?). Kdyby to auto hned koupil a za 3 roky prodal, bude na tom neporovnatelně lépe i s tím tvým vtíráním v podobě placení pneu, servisu a pojištění.

LOL
9. ledna • 15:52

A jsme zase u kupeckých počtů. Když si auto koupíš, potřebuješ jej pojistit, koupit spotřebku (gumy, atd.) Tohle vše za tebe platí leasingovka, ty JEN jezdíš. Jen ty zimáky tě přijdou na cca dvacku (a s takovým autem je sjedeš i za jednu sezonu - vlastní zkušenost). Dál už vůbec nepočítám náklady za ztracený čas s adminstrací auta (nákup/značky/stk/prodej atd.). A smiř se s tím, že některé lidi obtěžuje starat se o auto, a prostě si rádi pár tisícovek zaplatí aby měli komfort (včetně nového auta každý rok)Navíc: pokud u auta za víc než mega řešíš jeho cenu při prodeji, tak na něj jednoduše nemáš. Jen na PHM ročně projedeš řádově stejné peníze.

LOL
9. ledna • 7:04

prodejní cena není cenou odkupní...

marlho
7. ledna • 18:42

Mě by spíš zajímalo, kdy někdo udělá test varianty s manuální převodovkou. Všichni testujou automat s různýmy asistenty, ale jak se bude chova manuál s těmito asistenty. Je jasný, že automat při jízdě v koloně zastaví.....ale jak se bude chovat v tuto chvíli manuál!? Vydá upozornění, že se zkrátila zadaná vzdálenost....a co se stane ve chvíli, kdy bude mít člověk zařazenou rychlost a nebude nic dělat....auto natvrdo zastaví, že chcípne motor nebo to naboura do auta jedoucího předním? Pořád se testujou auta, která jsou pomalu v plné palbě....ono je hezké že všichni píšou jak je auto uvnitř odhlučněné, když jezdí s vrstvenýma sklama absorbující hluk....ale jak je to s obyčejnýmy skly. To samé všichni vychvalují podvozek, když jezdí s adaptivní regulací DCC, ale jak se chová klasický.

Noclaf
7. ledna • 18:05

Takze pasik se zakladnim naftovym dvoulitrem za 1.25 mice. No to by mel sakra to Mondeo valcovat kdyz je o 150 tisic drazsi (tz. Mondeo +14%). A to jeste otazka porovnatelnosti vybav, protoze do Mondea narvali snad vse co mohli. :-)

jirka
7. ledna • 15:00

ještě bych dodal nový s mercedes začíná částkou 125 mil To radši ten medák

Pavel F.
7. ledna • 15:55

Kde seženu stejně vybavené (nebo i holé, abych Vás netrápil) S medvěda za 1,25 mega? Koupil bych dva kousky, za tu cenu... :-D

jirka
7. ledna • 16:06

sorry oprava trochu vyšší cena zde je odkaz http://www.mercedes-moravia.cz/s/Cenik.php...

Pavel F.
7. ledna • 16:16

Smekám, uznal jste chybu. Ale i tak, holoverze Ska začíná na 2,1 mega a když se to dovybaví na podobnou úroveň výše zmiňovaného Passata, tak budete minimálně někde u 2,5 mega. A to většina budoucích majitelů Passata rozhodně nedá...

Tomas
7. ledna • 16:29

Nelze srovnávat prémii se střední třídou. V porovnání s Céčkem už to ale vypadá jinak. Radši bych vzal míň vybavený Céčko než Passata nacpanýho miliónem chujovin, který bych stejně nevyužil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
7. ledna • 17:34

Já to vím, já s tím srovnáním nepřišel. Je mi jasné, že kupec Ska nebude uvažovat nad alternativou Passata a kupec Passata nebude přemýšlet nad alternativou Ska.
K tomu Céčku, pokud nebudete chtít milion chujovin, tak ten Passat také bude stát výrazně méně, než je toto novinářské auto. Pokud chcete srovnávat, musíte srovnávat stejnou či podobnou výbavu, abyste nesrovnával jablka s hruškama.

Zelí
7. ledna • 19:35

Céčko je proti passatu malé. Passat je velký jako éčko.

Josef
7. ledna • 20:31

Dalo by se milé Zelí polemizovat o tom co je "malé" proti Passatu.... Například rozvor má C-ečko o 49 mm větší jak Passat, šířka C-ečka je zase o 22 mm menší a je o "propastných" 71 mm kratší a o 14 mm nižší. Jestli toto jsou hodnoty, které přísluší tvrdit, že Céčko je proti Passatu malé, v tom bych se být tebou mírnil. Já si tedy rozhodně myslím, že velikostně jsou to srovnatelná auta a záleží jen na prioritách a vkusu jedince, pro co se rozhodne. Na předních místech je v C-ečku místa naprostý dostatek stejně jako v Passatu (a sedí se i lépe v tom C-ečku) a do kufru se toho do C-ečka vejde také dost, i když to nená "jeskyně" jako v Passatu. Jízdně a pocitově je ale C-ečko lepší, což je logické, protože jde vyloženě o premiovou značku. Pokud někdo chce zaplatit 1,25 mil a více za Passata, tak už rozhodně má zajímavou alternativu v tom C-ečku. Na druhou stranu C-ečko jako "holátko" se "slabým" motorem na rozdíl od Passatu někde kolem 700000,- Kč nelze koupit. Víš co Zelí? Vyzkoušej si ta auta a potom mi napiš, které z nich je pro tebe malé... :-) Já si myslím, že jsi ty auta viděl akorát na fotce.

sir
8. ledna • 13:49

Cečko je opravdu malinkate......tchan ho ma..tak ze s tim jezdim a priporovnanim smojim Mondeem...uz kdyz stoji vedle sebe..tak je to jako auto a hracka. A kdyz jsem se snazil sedet vzadu....tak me to prislo jako blby vtip :)
Jak rika zeli...Ecko se da srovnat s prostorem Passatu......ikdyz to je zatim tak jedine co se porovnavat u tech aut da :)))

Josef
8. ledna • 20:02

Pokud jsi Sire "hromotluk" 195 cm a 110 kg a "sotva" se vejdeš do Mondea, tak opravdu si v tom Céčku vzadu "nepohovíš" (a nic moc ani v tom E-čku). Já jsem prcek 173 cm a 76 kg a pro mne je jakékoliv auto střední třídy naprostá pohoda. Vedle Mondea (i v něm) se pomalu "ztrácím", nejel jsem s ním nikdy, akorát jsem v něm seděl, nezaujalo mne, připadá mi uvnitř neútulné a některé detaily v interiéru působily trošku lacino, neseděl jsem ale v luxusní verzi (tuším Ghia nebo jak to u Fordů nazývají), takže můj dojem z Mondea je opravdu hodně subjektivní a tedy na "vodě". Takže je to i o těch subjektivních vlivech a tím i prioritách, jak jsem už psal. Jen tak na závěr poznamenávám, že dost lidí si plete Mercedes CLA a C. Třeba to není zrovna tvůj případ...

Zelí
8. ledna • 17:14

Máš pravdu ečko je hodně zastaralé. Na něm je nejzajímavější značka MB, nejhodnotnější značka na automobilovém trhu. Pokud se rozhoduješ mezi MB a nějakým konkurentem a jsi na vážkách, pak značka MB to jednoznačně převáží. Pro lidi, kteří jsou schopni posoudit jenom značku (a těch je většina) je MB jasná volba. Nedivím se nikomu, kdo si MB koupí.

Josef
8. ledna • 21:30

Ještě mne napadlo milé Zelí něco drobného na dobrou noc o náročnosti amerického trhu s auty (jehož náročnost jsi na jiné diskusní stránce zpochybňoval), jak to tam vypadá a na co všechno si tam výrobce aut musí dát pozor: http://byznys.lidovky.cz/honda-dostala-v-usa-nejvy... ...

Josef
8. ledna • 20:55

Jo ještě mi to nedalo milé Zelí a musím tě zklamat, že opět nemáš pravdu, nejhodnotnější značka na automobilovém trhu není Mercedes-Benz, ale Toyota: "K 9.10.2014 Hned čtyři automobilky se od loňského roku 2013 probojovaly do dvacítky nejlepších - Toyota (8. místo), Mercedes-Benz (10. místo), BMW (11. místo) a Honda (20. místo). (http://e-svet.e15.cz/it-byznys/apple-je-znovu-... ...
Více na: http://e-svet.e15.cz/it-byznys/apple-je-znovu-... ... 1126309#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylinkUvidíme za rok, třeba budeš mít pravdu a Mercedes-Benz tu Toyotu předežene....:-) (kdo ví?)
Ale ještě 17.11.2014 byla situace stejná a na 1. místě Apple.

Zelí
10. ledna • 18:09

Nesmíš se řídit tím, co vyplodí kdejaká agentura. Musíš použít vlastní úsudek.
MB je stále nejhodnotnější značka na automobilovém trhu, představuje tvůrce automobilu a zakladatele celého odvětví. Dokud se bude vyskytovat na tomto trhu a udržovat se technicky a cenově v té poloze v jaké je, nemá šanci jej reálně nikdo překonat.
Toyota je proti tomu jenom rychlokvašená veteš. Pokud by zmizela z trhu, nikomu by nechyběla.

Josef
10. ledna • 23:28

No, milé Zelí, k tomu, co z tebe teď vypadlo, k tomu nelze v podstatě už nic dodat. Právě jsi "odmaturoval" a jsi opravdové zelí. Jenom nevím, jestli kysané nebo sterilizované...
Jen drobnost, ta hodnota značky v sobě obsahuje řadu významných parametrů, které mají svoji vypovídací hodnotu a ta "agentura" to nehodnotí způsobem jako české motoristické časopisy auta Škoda. Významným parametrem v hodnocení je inovace a výzkum a Toyota to opravdu umí a má výsledky. I luxusní auta umí (Lexus je jednou z řady součástí Toyoty). A co se týče spolehlivosti a kvality, tak pověstný TQM má Toyota rozpracován jako skoro nikdo jiný. I to pořadí celkem vypovídá svoje a celkové 8. místo Toyoty, 10. MB, 11. BMW a 20. Honda ukazuje celkem objektivně, jak si na tom tyto "ZNAČKY" stojí. Pokud bys měl trošku znalosti, tak bys třeba věděl, kdo má připravenu "vodíkovou" technologii pro auta, zavedené hybridní technologie, kdo umí soutěžní speciály F1, rallye, kde je bezpečnost, kvalita a spolehlivost výrobků, efektivní hospodaření a ekonomické výsledky, atd. Všechny 4 značky to umí a mají velký potenciál ve srovnání s ostatními (VW byl tuším až na 30. místě, ale mezi automobilkami také poměrně vepředu).
Odsuzovat Toyotu do "rychlokvašné" veteše, to může jedině zkvašené zelí. To tě jediné omlouvá, že v hlavě ti to kvůli tomu kvašení nemůže fungovat. O nedostatku tvého rozumu a související šedé kůře mozkové už vůbec nemluvě.

Zelí
8. ledna • 10:51

S rozvorem se běž vycpat, to je pro uživatele celkem nezajímavá hodnota. Já na rozdíl od tebe jsem se do toho éčka podíval a zjistil jsem, že je uvnitř přibližně stejně velké jako passat. A to jsem srovnával stávající éčko s předchozí generací s passatem b6. Rozdíl byl v tom, že passat má komfortnější sezení vzadu, protože má delší kabinový rozměr pro posádku. Tj. cestující vzadu mají víc místa před koleny. Tvé opěvované céčko je možná srovnatelné s oktávií. V předchozích verzích bylo céčko dokonce menší než oktávie podobně jako a4 a trojkové bmw.

Josef
8. ledna • 19:31

Milé Zelí, už jsem ti jednou napsal, že málo znáš a málo vnímáš a jsi popleta. Určitě si pleteš Mercedes CLA a C (Céčko) a ani nevíš do čeho si sedneš a v čem vůbec jedeš (tedy pokud vůbec...). A ani nevíš co s čím můžeš srovnávat. Ono to chce se i povozit, nejenom si sednout do stojícího auta.
Na úvod argumentace rozměry:CLA: délka 4630, šířka 1777, výška 1432, rozvor 2699
C Sedan: délka 4686, šířka 1810, výška 1442, rozvor 2840
(combi 4702)
E Sedan délka 4879, šířka 1854, výška 1474, rozvor 2874
Passat délka 4767, šířka 1832, výška 1456, rozvor 2791Já na rozdíl od tebe si auta nepletu. A vůbec neplácám nesmysly jako ty (cituji tě: :"Já na rozdíl od tebe jsem se do toho éčka podíval a zjistil jsem, že je uvnitř přibližně stejně velké jako passat. A to jsem srovnával stávající éčko s předchozí generací s passatem b6. Rozdíl byl v tom, že passat má komfortnější sezení vzadu, protože má delší kabinový rozměr pro posádku. Tj. cestující vzadu mají víc místa před koleny."), protože srovnávat starší model Passatu se současným Mercedesem Ečekem je úplně absurdní. Navíc Passata starši generace moc dobře znám, protože jsem s ním jezdil jako služebním (teď mám služební Octavii). Passat vzadu ve srovnání s Ečkem je úplně mimo (vždyť je to i jiná kategorie a i úplně jiná cenová úroveň). Pokud ses náhodou usadil vůbec v Ečku dozadu a měl málo místa na nohy, tak to jedině v případě že přední sedačky byly úplně vzadu (což jsi asi nepoznal, protože elektrický posun/nastavení jsi určitě vůbec nezkoušel...).
Pokud se vrátím k Céčku, což je jediné z Mercedesů cenově (i rozměrově vzhledem k ceně) trošku srovnatelné s Passatem, tak asi si pleteš CLA s Céčkem (viz uvedené hodnoty výše). Vpředu na pozici řidiče a spolujezdce je v Céčku Sedanu místa stejně jako v Passatu. Vzadu je místa méně, ale pořad dost na pohodlné cestování pokud za sebou nebudou sedět a cestovat 2 dlouháni vysocí přes 190 cm. Jak už jsem psal a uváděl, Passat a Mercedes Céčko Sedan (!!!ne CLA!!!) je velikostí srovnatelný s Passatem a záleží jen na prioritách, které každý volí. Pokud auto používám jenom jako řidič a občas mne sveze manželka na místě spolujezdce, tak je vždy místa habaděj. Děcka mám už dospělá, jezdí sami svými auty a když někoho vzadu občas vozím, tak vzadu v každém autě střední třídy je místa dostatek na kratší cesty. Na dlouhé cesty jsem nikdy ve 4 osobách s auty střední třídy nikam necestoval, ani služebně (pouze sám nebo ve 2). Akorát kdysi do Paříže Chryslerem Voyagerem a VW Vanem, kde byly v druhé řadě 2 samostatné sedačky, na kterých se mi sedělo perfektně. Ečkem jsem se vezl vzadu jen jedenkrát na kratší cestu a nemělo to chybu. Passat vzadu (starší model) je "prkno" a v novém Passatu jsem se vzadu nevezl, jen jsem si na chvíli sedl, vypadá (a určitě to bude) lepší, ale až za jízdy by se ukázalo, jak to skutečně je. Bude ot určitě dobré, ale nebude takový komfort a pohoda jako v Mercedesu Ečku (což je logické).

Zelí
10. ledna • 17:58

Pro pohodlí posádky sedící ve dvou řadách je důležitý podélný délkový rozměr kabiny. Všeobecně auta pseudoklasické koncepce jako je bmw a mercedes a další s tímto rozměrem mají kritický problém. Díky podélnému uložení motoru nezbývá mezi motorem a zadní nápravou dost místa. Kdo v těch autech jel tak ví, že je to na délku stísněné. Toto je koneckonců taky jeden z důvodů, proč toto řešení postupně u většiny výrobců "umřelo".
Není nad porovnání změřených hodnot ( rozměry vzaty z testů na auto.cz, kde to poctivě u každého auta změří) :
Mercedes C 1680mm (aktuální verze)
Mercedes E 1670mm (aktuální verze)
Mercedes S 1720mm (aktuální verze)
Passat B6 1800mm
Passat B8 1920mm
Skoda OIII 1660mm
Skoda SUPII 1880mmJe to tak, že uživatelé mercedesů si užívají prostoru na úrovni oktávie (bohužel pro ně).
Passat ať už ve starší verzi B6 a v poslední verzi B8 je pro ně naprosto nedostižný.
Zdá se, že nový passat překonal i supa, který dlouho v tomto rozměru kraloval.PS.
Typické pro VW je to, že změní spoustu věcí a nedoprovází to žádná barnumská reklamní kampaň ve stylu pana Vošického (dříve řídil reklamní kampaně u forda dnes u jižních kimovců). Na královských rozměrech pro posádku by pan Vošický udělal dehonestující kampaň proti eskovému mercedesu. Na koncernu je sympatické, že se k něčemu tak primitivnímu nesníží.

Josef
10. ledna • 22:49

Milé Zelí, opět vedle, jak ta jedle. Neumíš pečlivě číst a už vůbec ne srovnávat a analyzovat to, co si přečteš. A praktické zkušenosti nemáš žádné, a proto patříš mezi skupinu „diskutérů“ kteří svými příspěvky akorát odradí potenciální zájemce, kteří hledají poměrně relevantní informace. Vůbec nechápu, oč ti jde sdělováním svých subjektivních informací, které jsou úplně na vodě. Udělal bys lépe, pokud bys psal pouze dotazy. Četl jsem si testy na auto.cz, konkrétně ten MB C a nikde tam nezazněly podobné informace, co zde šíříš ty (to jsou spíše dezinformace). Měl bys vědět, že údaje – rozměry na auto.cz v oddíle „jaké auto“ jsou pouze informativní a mají spoustu chyb. Já za bernou minci považuji oficiální katalogy výrobců, nebo to, co si sám změřím. Začněme tou Octavií – tam je uvedená šířka vpředu 148 cm a přitom katalog uvádí 145,4 cm v zadu 146 cm a katalog 144,9 cm. Výška pro řidiče není uvedena a v katalogu je 98,3 cm, na zadním sedadle je uvedeno 89 cm a v katalogu výrobce 98 cm. V případě Superba sice šířka s přesností 1-2 mm sedí, ale výšku řidiče uvádí 102 cm a přitom v katalogu výrobce je uvedeno 98,8 cm, ale naopak na zadním sedadle zase ubírá a uvádí 93 cm a přitom je v katalogu 95,5 cm. MB C podle katalogu má výšku u řidiče 103,9 a vzadu 94,2 (auto.cz uvádí mylně 90 cm). MB E podle katalogu má výšku u řidiče 104,8 a vzadu 97,2 (auto.cz uvádí mylně 93 cm). Co se uvádí na auto.cz v rozměrech „minimální šířky“ interiéru, to jsou už úplná „hausnumera“. V případě MB E ve druhé řadě uvádí max. sířku jen o 5 mm menší, než je uvedena v katalogu výrobce, ale v případě minimální šířky tento rozdíl činí „propastnou“ hodnotu 10,6 cm – uvádí se 134 cm, a přitom v katalogu výrobce je 144,6 cm. A dalo by se tak pokračovat. Podíval jsem se na tebou uváděnou hodnotu podélného místa v interiéru (k tomuto tvému důležitému „parametru“ se vrátím později) a zjistil opět „zajímavé hodnoty“ MB CLA má největší hodnotu 156 cm, MB Céčko 149 cm a MB Ečko pouhých 146 cm. A tomu mám milé Zelí věřit? No řekněme, že se zmýlili a že prohodili hodnotu jen mezi CLA a E a u Cečka to je správně. Co se týče těch hodnot u nového Passata, nemohu porovnat s katalogem výrobce, protože jsem ty hodnoty nikde nenašel. Proto se dívám zatím na údaje o Passatu na auto.cz vzhledem ke zjištěné spoustě chyb s velkou rezervou.
Teď k tomu podstatnému milé Zelí. Odkud si sebral nápad pro posuzování „pohodlí posádky sedící ve dvou řadách“ podélný délkový rozměr kabiny? To tě třeba nenapadlo, že stačí použít komfortní opěradla sedadel vpředu a v zadu a vše může být z hlediska pohodlí jinak (velký prostor se stane malým…)? Nebo že stačí upravit výšku sedu osádky (vzpřímenost) a všechno může být opět z hlediska pohodlí jinak? Navíc měření tohoto parametru je velmi neobjektivní vzhledem k členitosti kabiny vozu a umístění ovládacích prvků (pedály) a k celkové koncepci vozu. Proto se tyto rozměry v podstatě nikde neuvádí, a pokud jo, tak se berou naměřené hodnoty s velkou rezervou, protože samy o sobě neznamenají nic. Napadlo mne zamyslet se nad argumentem pro zjištění rozměru kabiny z hlediska „dostatku“ místa pro kolena cestujících v druhé řadě za řidičem a spolujezdcem, kdy Škoda u první generace Fabie udělala na předních sedačkách takové „vybrání“, že mezi zády řidiče a nohama těch vzadu nebylo kromě látky skoro nic. Ty sedačky byly tedy opravdu „komfortní“…
Vrátím se k tomu pohodlí a komfortu. Jako základní objektivní parametr stačí uvádět rozvor, protože to dává základní rozměr pro uspořádání kabiny jako celku a současně i nástin pro charakter jízdních vlastností. K tomu samozřejmě musí sekundovat výška a šířka vozu. Potom nastupuje ten nejdůležitější parametr a to je to, jak si daný výrobce poradí s celkovým řešením vozu, ergonomií, designem, technickými řešeními a samozřejmě i módními trendy a to vše k celkovému komfortu a jízdním vlastnostem vozu a to si ověří sám zákazník. Bere se samozřejmě ohled na cílovou skupinu zákazníků a konfekční rozměry populace. (Milé Zelí, žádný výrobce nevyrábí auto vyvinuté na 2 metrové 120 kg „habány“, protože by takové auto „nesedělo“ lidem průměrného růstu a už vůbec ne prckům). Mezi auty jsou samozřejmě rozdíly, a proto by si auto měl každý dřív než si ho koupí, řádně vyzkoušet a tím zjistí, jak to s tím místem a pohodlím skutečně pro něj vypadá. Pamatuj si Zelí, žádný číselný parametr z tabulek nedává žádnou záruku, že to auto bude v konečném důsledku pro daného jedince nejlepší. Jinak ten tvůj parametr uvedený jako zásadní pro pohodlí, by byl v současnosti asi jako jediným oprávněným argumentem pro hráče košíkové, protože člověk s výškou 235 cm se neposadí v pohodě do žádného auta střední třídy a dva takoví čahouni za sebou už vůbec ne. Určitě by jim nestačily ani prodloužené verze…
To, že nestačí jen „prodloužit“ auto zvětšením rozvoru (a i současným podélným prodloužením interiéru) ukazuje příklad Octavie a současného Superbu, který je v podstatě na podvozku Octavie(dnes už staré). Stal se tak proporčně nevyváženým – úzkým a ve srovnání s jinými srovnatelnými auty prémiových značek vypadá bohužel blbě a stejně tak blbě i jezdí. Na dálnicích to jde, ale na zatáčkovitých okreskách to ve srovnání s Octavií je už znát a to už vůbec nehovořím o srovnání s prémiovými značkami, které i přes své rozměry jedou perfektně (jsou široké a podvozkovou skupinu nepřebírají ze starého typu vozu nižší třídy, ale mají na míru vyvinutou a optimalizovanou).
Na závěr ti milé Zelí připomínám, že tvoje příspěvky jsou neobjektivní kecy a zavádějící dezinformace plné subjektivních názorů puberťáka, který nejenže s auty nemá zkušenosti, ale neumí si ani zjistit relevantní informace a srovnat je do ucelených homogenních souborů, na základě kterých by mohl mít správný úsudek. A žvásty o uložení motoru a mrtvém řešení, to už je úplně mimo mísu. Totiž každé technické řešení má své plus a minus a nelze nic zjednodušovat. „Pořádné“ auto má špičkové vlastnosti a vyznačuje se vyvážeností a propracování všech detailů. To, že MB to umí a stejně tak to umí i BMW a ostatní prémiové značky, o tom nikdo nepochybuje, stejně jako nikdo nepochybuje, že jsou to pohodlná auta a v případě MB třídy C hodně komfortní a to už nehovořím o třídě E, kde se běžně přiobjednává vzduchové „pérování“. Kdo se v Ečku svezl (vpředu i vzadu), tak ví o čem to je. To se nedá přečíst v žádných tabulkách, víš Zelí?
Srovnávat nesrovnatelné a psát, že je vzadu v MB C a zejména E málo místa a Ečko srovnávat s Passatem, to může jen … a Zelí. A už vůbec ne s Octavií, to si nedovolili ani v testu Světa motorů, kde srovnávali C se Superbem. Ečku se obloukem vyhnuli, aby se neznemožnili... To, že komfort a pohodlí není jen o velikosti prostoru, ale zejména o jeho využití, to ty Zelí nikdy nepochopíš. V MB C a E, o kterých jsem psal, máš vždy dostatek prostoru (v E ještě více), navíc pořádná sedadla (a vzadu opravdu pořádná „křesla“ a ne tvrdé atrapy sedaček jaké má například Superb i Octavia, nebo starší Passat). Tvoje věta, cituji: „Je to tak, že uživatelé mercedesů si užívají prostoru na úrovni oktávie (bohužel pro ně).“ – je úplným blábolem a lží, což dokazuje i uvedení hodnot z oficiálních katalogů výrobců Škoda a MB, když už mi nechceš věřit to, co jsem ti sám napsal na základě osobní zkušenosti.
Jinak zcela na závěr připomínám skutečnost, kterou jsem už posledně naznačil, že pořádný prostor na dlouhé cesty pro „habány“ (2m 130 kg „obry“) lze najít jen v autech typu WV Van nebo v typických obrovských amerických MPV, což jsou už skoro autobusy. Normální limuzíny nikdy nebudou mít takové rozměry, což je logické a dobře to vědí i výrobci luxusních značek, kteří vzadu i ve velkých limuzínách dělají pro „pořízky“ jen 2 plnohodnotná sedadla. Ve třech se totiž posadí vedle sebe akorát v těch „minibusech“.

Zelí
12. ledna • 10:46

Vem si metr a můžeš si to ověřit. Tady je jakákoli diskuse zbytečná.
Jinak platí, co jsem napsal výše. Mercedes má nejsilnější a ve všech ohledech pozitivní sílu značky. V této sortě aut bezkonkurenčně nejlepší značka. Vysoce vyčnívá nad ostatními.
Ovšem, kdo se v autech vyzná, tak si asi najde pro své požadavky výhodnější nabídku.

Josef
12. ledna • 20:56

Jediné, v čem se asi milé Zelí shodneme, je to, že MB opravdu auta umí. Já mám pro MB slabost. Ovšem Toyota není žádný outsider a možná jen díky Toyotě drží MB ceny na uzdě. Proti Lexusu nemám též nejmenší výhrady - špičkové auto propracované až do detalů a je jedním z adeptů na můj nový rodinný vůz stejně jako ten MB Céčko (vybavené Ečko je pro mne už moc drahé), protože současný vůz mám už bohužel skoro 7 let. Jediné minus Lexusu je ta chybějící trojcípá hvězda... Proto ale nebudu znevažovat Toyotu a na rozdíl od tebe si myslím, že její existence je významná pro rozvoj automobilismu a třeba ten Prius byl opravdu revoluční počin, za který si Toyota zaslouží uznání a to, že Toyota vyrábí kvalitní auta, o tom nelze pochybovat a díky Toyotě je i ten Lexus.
Kdysi jsem měl pochybnost o rozměrech a přeměřil jsem si některé rozměry vnitřku auta osobně a zjistil, že se oficiálním hodnotám výrobců uvedených v oficiálních katalozích dá věřit. Měřením metrem si proto nepotřebuji nic ověřovat, já si auta zásadně vybírám a porovnávám osobně. Pro mne je rozhodující, že mi dané auto vyhovuje a splňuje mé představy (zkrátka mi musí sedět). Pořádně se povozím a vyzkouším si ho. Povozím se za volantem (rozhodně ne nějaké 2-3 km...) a zkusím si sednout za sebe dozadu za nastavené sedadlo řidiče na mé proporce. Takto porovnám 3 vytipovaná porovnatelná auta a to, co mi nejlépe padne, to koupím. Nic ví neřeším. Co velikostně stačí mně, tak to i stačí mojí rodině.
A na závěr celé "diskuse" k rozměrům vozu, cituji tvoji deklaraci: "Je to tak, že uživatelé mercedesů si užívají prostoru na úrovni oktávie (bohužel pro ně)." Dalo by se to z hlediska formální logiky převést na deklaraci: "Uživatelé běžeckých bot Adidas si užívají prostoru na úrovni běžeckých bot Botas (bohužel pro ně)." A tak jako boty Botas nikdy nebudou Adidas, tak ani Škoda nebude nikdy Mercedes . Prostoru je vždy v Mercedesu habaděj, stačí si akorát vybrat třídu (jako tu velikost bot). U Škody je to podobné. Co je ale podstatné, to je kromě "prostoru" i ergonomie, použití materiálů a vlastní zpracování a technické řešení (a zde ta Škoda na Mercedes nemá, ale to se přece ani nedá srovnávat). Suma sumárum na to nestačí měření s metrem, na to je nutné si všechno vyzkoušet stejně jako ty boty. Protože i když ty boty budou velké, tak budou lokálně tlačit nebo dělat někde puchýře.
Končím diskusi s tebou, už mne to nebaví a považuji to za zbytečné, protože se od tebe milé Zelí nic přínosného nedozvím a tvoje subjektivní puberťácké kecy jsou naprosto o ničem (ať to bylo hodnocení trhu s auty v USA, hodnocení "Značek", sdělení názoru na Toyotu a i ta argumentace rozměry interiéru aut a srovnávání nesrovnatelného, nebo dokonce názor na výkon motoru auta střední třídy a které auto je nuda).
Pokud se vrátím k základnímu tématu této diskuse - můj názor na nového Passata jsem už napsal a opakuji to podstatné: "Moc hezké a moc dobré auto. Ve VW to samozřejmě dobře vědí a nechají si to poctivě zaplatit." Jenže to není MB, ani BMW či Lexus, což je logické, protože na porovnávání vůči nim mají u VW auta značky Audi.
Souhrnně na závěr - měl jsem potřebu reagovat zde na webu autorevue na absurdnosti v testech aut (zejména srovnání aut Škoda) a v souvisejících diskusích. To mi stačilo a je mi úplně šum a fuk, co se bude dít dále a jak celý web autorevue bude pokračovat. Informace si dokážu opatřit jinde, ani nevím, proč jsem zde vlastně zabrousil. Tato zkušenost mi už bohatě stačila a budu se zas věnovat něčemu užitečnému a co má pro mne význam.
Tak sbohem a šáteček...
.

Petr
8. ledna • 23:58

neblbni proletáž Zelí nebo další místní troll Fantomas mají fabky jeden 1.0 druhý machruje s 1.4, Mercedesy vidí jen u vykořisťovatelů a proto ví, že jsou špatný

Václav
7. ledna • 12:21

V oficiální brožuře byl odstavec věnující se popisu zadních brzdových světel, kdy z textu nikdo v kanceláři nepochopil, co že to vlastně je a proč bych to měl chtít. Bylo by možné v článku popsat, o co jde? Mělo by to být nějaké "překlápění brzdového světla z horizontální polohy do vertikální" ... nebo tak něco. předem díky, V.

gr8
7. ledna • 13:20

V podstatě se jedná o následující. Při jízdě jsou obrysy světel v horizontální poloze.Když sešlápnete brzdový pedál, brzdová světla svítí v poloze vertikální, přičemž se ty horizontální vypnou.

Vana666
7. ledna • 12:05

V článku se píše že z benzínových motorů jsou k dispozici jen dva 1,4 TSI, ale konfigurátor VW nabízí i 1,8 180PS a 2,0 220PS. Kde je chyba ?

nonbrake
7. ledna • 13:12

Včera podle mně aktualizovali konfigurátor, protože jim to vůbec nejelo :) Aspoň ten 162 kw tam před pár dny nebyl.

jirka
7. ledna • 11:47

jen šílenec dá za dvoulitr naftu víc jak mega kč.

Pavel F.
9. ledna • 12:36

Chudáci majitelé BMW 520d... :-D

dano9500
7. ledna • 10:51

Mňa by zaujímala skutočná hmotnosť, oproti prevádzkovej. :-D

Sobo
8. ledna • 0:41

Tady ho máš zváženého, 121 kg navíc proti údaji výrobce.
http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2... ...

yoggi
7. ledna • 17:18

tiez by ma to zaujimalo pri kazdom testovanom aute.

fri
7. ledna • 15:52

Připojuji se. Na váhu s ním!

Shimi
7. ledna • 11:22

Připojuji se, také by mě zajímala, v kontextu nedávného článku o Mondeu, reálná provozní hmotnost vozidla vs. papírová hodnota.

Petr
7. ledna • 10:34

:-D:-D:-D 1,25 mega za lidového pašíka :-D:-D:-D:-D tak to je levnější než ochcávka :-D:-D:-D

Bouce
7. ledna • 10:31

Spis se tesim na srovnani az vyleze novy Superb. Na Mondeo uz ne, protoze jsem si do nej na dve minuty sednul a uz jsem nemel ani zajem o zkusebni jizdu. Proboha, kdo jim delal ten desnej interier? Tady to ten Pasik musi prevalcovat na plne care.

dakk
7. ledna • 10:17

auto je to nadherne.neni nic co by tak strizlive a zaroven osobite vypydalo.jojo,ten dizajn,ten vladne svetu..pokud to auto bude tak kvalitni ,bytelne a bezporuchove,s motorem ulozenym podelne a navic nej pohonem od quattra,vydrzi osmesettisic kilometru se zakladnim servisem,tak si jej asi ...koupim..

stealth01
7. ledna • 10:51

Co znamená "nej pohonem od quattra"? Quattro je obchodní značka pohonu všech kol u Audi a dneska člověk musí dokonce brouzdat po internetu, aby zjistil, který model Audi používá to klasické, původní quattro a který je pod stejným obchodním názvem vybaven haldexem.
Možnost B je, že jsi myslel Quattro GmbH, jako firmu, která dělá program Audi Exclusive a vyrábí RS/R vozy + přípravy závodních speciálů. Ale tato firma nemá bohužel s VW Passat vůbec nic do činění...

dakq
7. ledna • 13:32

....no jiste jsem myslel quattro jako takove,podelne ulozeny motor ma jedine quattro torsen,,(mozna dnes uz korunkovy).predminula generace jej pouzivala.byla to schopna kara,ktera hodne drzela,teda krom vychytavek typu tiptronic a sestihrncu tdi?ten nynejsi passat co vysel,je tak nadherny,ze pokud bude technika tak skvela jako osobni kouzlo tohoto ,,nebal bych se rict etalonu vyssi stredni,,bude to snad nejdokonalejsi auto..jenze uz to vidim,,sama velice potrebna asistence elektroniky,nezbytnych opravdu vyzivnych cidel,rucni brzda a jine a jine hitech velice potrebne pro prepravu do obchodu nebo po klikatych rychlostně udušenych cestach a tankodromech evropy,..No,,,,, a motor začoudi za dvesta tisic km....to snad ne...drzim palce aby tomu tak nebylo,byl bych za par let dalsi potencionani zakaznik......co?.......

Vana666
7. ledna • 11:04

stealth: máš sice pravdu ale asi jsi přehlídnul, že ten první příspěvek byl myšlený ironicky

stealth01
7. ledna • 13:24

Jojo asi jo. Já jsem to četl nějak moc rychle a jen jako informaci. Tu ironii jsem tam na první pohled neviděl. ;)

Doporučujeme

Články odjinud