24
Fotogalerie

Právě testujeme: Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI

Jako první v roce 2015 zavítal do naší redakce nový Volkswagen Passat Variant s motorem 2.0 TDI 110 kW. Máte nějaké konkrétní dotazy k tomuto autu? Teď je ta správná chvíle.

Kapitoly článku:


Nedlouho po nové generaci Fordu Mondeo Kombi dorazil do naší redakce jeho přímý konkurent v podobě Volkswagenu Passat Variant. Konkrétně bude tento týden patři testu naftového dvoulitru s výkonem 110 kW (150 k), který je doplněn o automatickou převodovku a pohon přední nápravy.

Passat je pro Volkswagen velice důležitý model s hodně dlouhou tradicí. Dokazují to dvě základní čísla: Stávající generace je už osmá v pořadí, celkově se za dobu působení tohoto modelu na trhu prodalo zhruba 22 milionů automobilů. Navzdory končící sedmé generaci navíc přesáhly prodeje za loňský rok hranici jednoho milionu exemplářů. Osmička má na co navazovat.

Všechny podstatné údaje jsme si ale už řekli v říjnu po první mezinárodní prezentaci. Proto jen stručně zopakujme, že se délka osmého vydání Passatu prakticky nezměnila, zkrátily se ovšem převisy a zvětšil se rozvor. Karoserie je zároveň nižší a širší.

_DSC0721.JPG_DSC0728.JPG_DSC0710.JPG
Stříbrnému kombi s osmnáctipalcovými disky to nármě sluší. Na druhou stranu takhle velká kola už na komfortu poznáte, a to je škoda. 

Stávající nabídka pro Passat Variant zahrnuje dva benzinové motory 1.4 TSI, naftovou šestnáctistovku a trojici dieselových dvoulitrů. Ten nejzajímavější nabídne 176 kW (240 k) a k němu se vrátíme ještě v dalším samostatném testu. Prostřední alternativa nabízí 140 kW (190 k), nás se týká, jak již bylo uvedeno, základní dvoulitr.

Níže následují tradiční bezprostřední první dojmy nabrané během úvodních kilometrů po vyzvednutí auta. Znovu připomínáme, že je vám diskuze plně k dispozici, takže neváhejte a ptejte se!

  • I když klasický srovnávací test s Fordem Mondeo provedeme až později (ve chvíli, kdy budou k dispozici výkonově srovnatelné motory), nelze se ubránit alespoň subjektivnímu srovnání interiérů. A tam Passat nové Mondeo válcuje velkým rozdílem.
  • Zpracování kabiny je prvotřídní, ergonomie bez jakýchkoliv výhrad. Volkswagen si dal hodně záležet a na autě to je vidět.
  • Interiér zaujme také odhlučněním. Vyloženě se těšíme, až vyrazíme na nějakou pořádně dlouhou dálniční cestu.
  • Pochvalu zaslouží i tvar sedaček a nabízený prostor. Zavazadelník je obrovský, i když v naše případě už pod dno nic neuložíme, protože tam je plnohodnotné osmnáctipalcové lité kolo. Mimochodem nese na sobě nápis „Made in Czech Republic“.
  • I když má motor nižší výkon než nedávno testované Mondeo, Passat působí dynamičtěji. Z pozice řidiče vám auto připadá podstatně lehčí.
  • Na osmnáctipalcových kolech vypadá Passat vážně dobře, ale na komfortu se tato kola už projeví. Mondeo zvládalo stejně velké disky maskovat lépe. Je to ovšem zřejmě jediná věc, kterou bychom mohli Passatu vytýkat.
  • Na kvalitnějších silnicích je jízda s Passatem doslova radost. A to i v případě, že se pustíte do zatáček s větším nasazením.
  • Detail, který nepotěší: Jak upravit osvětlení přístrojového štítu? Ještě jsme to moc nezkoumali, ale takhle na první pohled jsme toto ovládání nenašli. Proč nemůže být pod volantem jednoduché kolečko, jako to mají některá jiná auta, to úplně nechápeme.
  • Testovaný kousek je plný různých asistentů, s výbavou se nešetřilo. A tak se stalo, že i tato naftová motorizace překročila milion korun. Pořizovací cena tohoto exempláře činí 1 250 000 Kč. 

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud