Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu se pomalu zvyšuje. Před časem do této kategorie vstoupila také automobilka Volkswagen s elektrickou verzí modelu up!. A právě ta nám dělá tento týden v redakci společnost.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Volkswagen e-up!
  2. Fotogalerie

Pomalu, ale jistě. Tak by se dal charakterizovat nástup elektrických automobilů na český trh. Po prvních pokusech v podobě Peugeotu iOn a jemu podobných dorazily další modely. Každý takový nový má o kousek větší dojezd a o něco lépe se s ním jezdí. Před časem se do boje o ekologicky smýšlející zákazníky vložil také Volkswagen, který u nás začal prodávat e-up! a elektrický Golf.

Testy | Peugeot

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Na Golf teprve dojde, aktuálně nám parkuje v redakční garáži elektrický up!. Nebýt polepené karoserie, možná byste si ani nevšimli, že před vámi stojí malý městský automobil, který ovšem nese cenovku 599 900 Kč. Na pohled je to vlastně obyčejný up! vylepšený o diody na předním nárazníku a modře podbarvené logo VW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designově se až na pár detailů e-up! od svých běžných sourozenců neliší. Zřejmě proto dostala testovací verze polepy upozorňující na fakt, že jde o elektromobil.

Zatím jsme s testovacím exemplářem urazili zhruba padesát kilometrů v čistě městském provozu. Akumulátory stále hlásí více než poloviční nabití, takže ještě na dobíjení nedošlo. Uvidíme, co přinesou následující dny testu, nicméně už teď můžeme nabídnout první dojmy.

  • Na silnici si evidentně mnoho řidičů myslí, že elektrický = pomalý a podle toho se také chovají. Je to velký omyl. V městském provozu je elektrický up! naopak jedno z nejrychlejších aut. Start od světel do zhruba 60 km/h zvládá s velkým přehledem
  • Obecně je jízda po městě velmi příjemná. Vše se odehrává v naprosté tichosti a absolutně plynule. Městský elektromobil dává smysl
  • Když potřebujete rychle se zařadit do pruhu nebo rychle odjet z křižovatky, dáte pedál na podlahu a up! vystřelí takovým způsobem, až se tomu budete divit
  • Akumulátory uložené vzadu jsou při jízdě znát. Podobně jako u některých hybridů se up! na podélných nerovnostech rozhoupe, jako kdyby měl zavazadelník naložený až po střechu
  • Interiér je naprosto klasický. Je tu modrá kontrastní nit, na navigaci si můžete zobrazit tok energií nebo různé další ekologické údaje, jinak vše známe z běžných verzí
  • Řidič může vybírat z režimů Normal, Eco a Eco+. Jak přesně se tyto režimy projeví v praxi, to ještě musíme zjistit. Zatím to vypadá, že se mění především odezva na plynový pedál
  • Dojezd je na městské auto minimálně dostatečný. Když jsme vůz přebírali, byl nabitý téměř na sto procent a palubní počítač ukazoval dojezd kolem 160 km. Zapnutá klimatizace vám samozřejmě třicet kilometrů rovnou sebere. V našem případě to vypadá, že up! vystačí s bateriemi na dva dny městského popojíždění
  • Kromě klasického režimu D můžete pro brzdění využít také režim B, kdy se ve větší míře dobíjí akumulátory. Pokud budete trochu myslet dopředu, pak lze tímto režimem v podstatě nahradit brzdy.
 

Jestli máte k prvnímu u nás prodávanému elektromobilu značky Volkswagen dotazy, neváhejte. Diskuze je vám k dispozici. Během zápůjčky se pokusíme vyhledat odpovědi, které zapracujeme do klasického redakčního testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Volkswagen e-up!
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků