Právě testujeme: Renault Twingo 1.0 SCe

Další týden, další test. Protentokrát zamířil do naší redakce nový Renault Twingo se základním litrovým tříválcem.
Seznam kapitol
  1. Renault Twingo: První dojmy
  2. Renault Twingo: Fotogalerie

Nová generace Renaultu Twingo byla oficiálně uvedena na český trh začátkem září. Než si našla cestu do naší redakce, chvíli to trvalo, ale nakonec se vše podařilo. Tento týden nám dělá společnost exemplář osazený základním tříválcovým motorem s výkonem 52 kW (70 koní).

Na první pohled je jasné, čím bude nejnovější Twingo bodovat především. Je to bez debat design a jak už jsem se stihl během těch prvních pár dnů přesvědčit, sympatie k němu chovají především dámy. Vždyť je to přece takové roztomilé autíčko...

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Osobně mi přijde trochu škoda, že se z posledního Twinga stala více stylovka, respektive že se Renault alespoň částečně nevrátil k původnímu konceptu první generace, která představuje miniaturní MPV. A přestože nejnovější vydání disponuje vůbec poprvé ve své historii druhým párem dveří, po praktické stránce by to klidně mohlo být lepší.

V autě chybí rezerva, zavazdelník je kvůli vzadu uloženému motoru poměrně malý, prostor pod přední kapotou vás zajímat nemusí vůbec. O variabilitě první generace si ta poslední může nechat jenom zdát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designově se nové Twingo povedlo opravdu hodně. K dispozici je řada barevných kombinací, mnoho verzí polepů a pořídit si můžete třeba něco jako integrovanou kabelku. 

Nové Twingo ovšem díky svému uspořádání přeci jen dostalo jednu zajímavou výhodu - obratnost. Tohle auto se otočí bez jakéhokoliv přehánění na pětníku a musím uznat, že mě proplétání se městskými kolonami s Twingem baví. Je to neobyčejně obratný vůz.

Uvidíme, co přinesou další testovací dny. Každopádně opět můžete vznášet své dotazy na testovaný vůz, rádi se pokusíme najít odpověď. Níže následují stručné a bezprostřední první dojmy.

  • Jestli platí, že vzhled prodává, tak se nové Twingo bude prodávat jako housky na krámě. Designově to je moc povedené auto.
  • Interiér je sice barevný a i zde je vidět snaha vytvořit něco stylového, ale celek je hodně plastový.
  • Renault nachystal řadu „simply clever“ doplňků. Před řadicí pákou máme jakýsi malý kyblík, na místě schránky spolujezdce je něco jako integrovaná kabelka.
  • Vpředu je prostoru dost, především výškou interiéru Twingo boduje. Vzadu to je ale podstatně horší.
  • Volant nastavíte pouze v jednom směru, na pozici za volantem si ještě stále trochu zvykám.
  • Rejd mají přední kola neskutečný a auto se otočí na velmi malém prostoru. Mezi krajními polohami napočítáte téměř čtyři celé otáčky volantem.
  • V kontextu výše zmíněného musím uznat, že větší nesmysl, než použít zde „sportovní“ volant s plochou spodní částí, jsem snad ještě neviděl.
  • Tříválec zrovna nevyniká kultivovaností. Na volnoběh umí rozvibrovat přední sedačky.
  • Dynamika není nic extra, ale pro jízdu po městě stoprocentně postačí. Řazení je relativně přesné.
  • Podvozek zatím zvládá městské nerovnosti se ctí. V zatáčkách působí Twingo velmi jistě.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Twingo: První dojmy
  2. Renault Twingo: Fotogalerie
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků