Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI

Nový týden zpravidla znamená další test. Tentokrát nám v redakci zaparkoval vůz, který se bude zaručeně těšit nemalé pozornosti, protože přímo míří na Škodu Octavii Combi. Ano, právě testujeme Peugeot 308 SW osazený naftovým dvoulitrem s výkonem 150 koní.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogalerie

Peugeot 308 SW se na českém trhu představil koncem května, přičemž jde po Octavii Combi, Golfu Variant, Leonu ST nebo Hondě Civic Tourer o dalšího nováčka mířícího do tolik oblíbené kategorie kombi nižší střední třídy. Francouzská automobilka chce sázet především na prostor a kvalitu zpracování.

Octavia Combi má dalšího soupeře. Peugeot zahájil prodej modelu 308 SW

Octavia Combi má dalšího soupeře. Peugeot zahájil prodej modelu 308 SW

Naše konkrétní provedení má pod kapotou naftový dvoulitr BlueHDi disponující maximálním výkonem 150 koní a točivým momentem 370 Nm. Naftový čtyřválec je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a jak si dnešní doba žádá, nechybí ani systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový dvoulitr dělá z Peugeotu 308 SW velmi svižné auto. Zatím to navíc vypadá, že rychlost doplní také o nízkou spotřebu a nadprůměrný cestovní komfort.

A protože už testovací 308 SW za sebou má také více než stovku redakčních kilometrů, můžeme přidat naše první dojmy.

  • Prodloužený rozvor je hlavně při pohledu zboku dost znát. Z některých úhlů vypadá natažená karoserie trochu zvláštně
  • Na autě jsou opět pneumatiky s nízkým valivým odporem. Na rozdíl od tříválcového hatchbacku neponecháme nic náhodě a alespoň orientačně změříme hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h i pružné zrychlení
  • Zavazadelník je obrovský, nabízí přímo ideální tvar a nízko položenou nákladovou hranu
  • Prostor vzadu za vyšším řidičem nakonec není tak skvělý, jak by se mohlo zdát. Octavia je v tomto směru výrazně lepší
  • O kvalitě Peugeot nelže. Interiér vypadá opravdu dobře a hodnotně. Stejně jako dříve musíme i tentokrát pochválit velmi dobré odhlučnění
  • Další setkání s revolučním uspořádáním interiéru mě opět utvrdilo v názoru, že si na toto řešení zvyknete, ale klasika vám bude vždy připadat lepší. To samé platí také o multimediálním systému. Orientace v něm (konkrétně jsme potřebovali ruční ladění rádia) není jednoduchá
  • Dieselový dvoulitr dává autu solidní dynamiku. Není problém jet 180 km/h a francouzské kombi má stále ještě co nabídnout
  • Spotřeba prozatím vypadá slušně. První hodnoty, které se objevují na palubním počítači, se pohybují mezi sedmi a osmi litry
  • Testovaná verze nabízí tlačítko Sport. To přiostří reakci na plyn a aktivuje systém pouštějící do interiéru „sportovní“ zvuk motoru. Ten bychom si klidně odpustili, ale reakce na plyn je v tomto režimu až překvapivě svižná
  • Spolu s režimem Sport souvisí také možnost zobrazit si aktuální údaje o výkonu nebo točivém momentu

Tak jako vždy, pokud vás o novém Peugeotu 308 SW cokoliv zajímá, neváhejte a pište své dotazy do diskuze. Auto nám ještě pár dní v redakci parkovat bude, takže je dost prostoru na hledání veškerých odpovědí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogalerie
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků