Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i

O koncepci kupé/SUV si můžeme myslet, co chceme. Pravda je ale taková, že to je koncepce prodejně natolik úspěšná, že BMW již představilo druhou generaci X6. A právě ta dělá naší redakci tento týden společnost.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie

BMW X6 je velice zajímavé auto. Občas mám pocit, jak tak sleduji diskuze a poslouchám různé názory z mého okolí, že se tento model už od svého prvního představení nikdy nikomu nelíbil a nikdo ho nikdy nechtěl. A podívejme se, dnes již je na trhu nová generace. Ostatní automobilky v čele s Mercedesem navíc neváhají tu zatracovanou koncepci kupé/SUV kopírovat a představovat velmi podobná auta.

Nové BMW X6 teď už oficiálně (96x foto)

Nové BMW X6 teď už oficiálně (96x foto)

Důvod? BMW X6 je prodejním úspěchem. Kritika se sice snesla (a stále snáší) ze všech stran, ale čísla hovoří jasně. A ta uvádí, že druhá generace navazuje na 250 000 prodaných exemplářů generace první. Takový údaj je na zatracovaný vůz obdivuhodný.

V současnosti se druhá generace BMW X6 již prodává i na českém trhu a zároveň se také tento model už dostavil do naší redakce. Společnost nám tento týden dělá prozatímní špička nabídky, tedy verze xDrive50i. To znamená přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 4,4 l disponující maximálním výkonem 330 kW (450 k) a vrcholem točivého momentu 650 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X6 je unikát. Design maskuje velikost vozu jako snad u žádného jiného auta. Hádali byste takhle od pohledu, že ta kola jsou devatenáctipalcová a že do toho výfuku s přehledem strčíte ruku? 

Navzdory více než dvoutunové hmotnosti zvládne mnichovský „drobeček“ stovku za 4,8 s a jeho akcelerace skončí na 250 km/h. Spotřeba přirozeně není úplně dechberoucí, ale s tím se musí samozřejmě dopředu počítat.

Níže následují první dojmy z našich prvních testovacích jízd. Pokud máte nějaké speciální dotazy, diskuze je plně k dispozici.

  • BMW X6 má absolutně unikátní design. Nejedná se o to, že by byl vůz extra krásný, ale o maskování reálné velikosti. Nejen na fotkách, ale i v reálu, pokud vůz stojí sám na ulici, nepoznáte, jak obrovský vlastně je. To až když se před něj postaví třeba Fabia, tak teprve potom zjistíte, co to vlastně řídíte za tank.
  • Disky, na kterých testovaná X6 stojí, jsou devatenáctipalcové, takže nic malého. Od pohledu byste ale tipovali tak patnáctipalcová kola, protože se v kontextu masivní karoserie a v obřích podbězích naprosto ztrácí.
  • Když jsem si auto vyzvedával a procházel se v garáži BMW, nějak jsem nebyl schopen rozeznat, jestli jdu k X6 nebo k X4. Na první pohled jsou tahle auta absolutně stejná.
  • Interiér můžeme přeskočit, ten jsme testovali už v mnoha jiných BMW. V X6 je to opět to samé.
  • Prostoru vzadu není vyloženě málo, ale nesmíte si uvědomit, že řídíte téměř pětimetrové auto.
  • Testovaná X6 jezdí skvěle. Je tichá a i díky relativně vysokým zimním pneumatikám také velice komfortní.
  • Osmiválec pod kapotou má své velké kouzlo. Nabídne příjemný (ale velmi decentní) zvuk a s autem cvičí, jako kdyby vážilo o tunu méně. Jenže tahle X6 má v tabulkách zapsanou pohotovostní hmotnost 2170 kg.
  • V podstatě je jedno, kolik zrovna máte na tachometru. Jakmile přišlápnete plyn, tento tank vyrazí vpřed, až tomu nebudete chtít věřit. Opravdu jsem hodně zvědav, jak bude jezdit nová X6 M.
  • Produkce emisí CO2  je 225 g/km, v Bruselu se z tohoto auta někomu budou ježit vlasy na hlavě.
  • Nechybí nám tu ale systémy typu režimu jízdy Eco Pro nebo start/stop. Vyzkoušel jsem si ekologickou jízdu v pražské dopravní špičce a palubní počítač mi ukázal 19,8 l/100 km. Běžně to vypadá, že osmiválcová X6 bude jezdit zhruba za třináct litrů. Nádrž zvládne 85 litrů.
  • Řízení je takové „dámské“. Je hodně citlivé, ale velmi lehké. Ještě jsem si na něj úplně nezvykl.
  • Podvozek se kromě velmi slušného komfortu  prezentuje také vysokou jistotou v zatáčkách. Je skoro až děsivé, kolik si toho nechá X6 v zatáčce líbit i se svou vysokou nadváhou. Chudinky pneumatiky...

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

dnes | Jan Mička | 5 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 113 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků