Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i

O koncepci kupé/SUV si můžeme myslet, co chceme. Pravda je ale taková, že to je koncepce prodejně natolik úspěšná, že BMW již představilo druhou generaci X6. A právě ta dělá naší redakci tento týden společnost.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie

BMW X6 je velice zajímavé auto. Občas mám pocit, jak tak sleduji diskuze a poslouchám různé názory z mého okolí, že se tento model už od svého prvního představení nikdy nikomu nelíbil a nikdo ho nikdy nechtěl. A podívejme se, dnes již je na trhu nová generace. Ostatní automobilky v čele s Mercedesem navíc neváhají tu zatracovanou koncepci kupé/SUV kopírovat a představovat velmi podobná auta.

Video | SUV | Premiéry | BMW

Nové BMW X6 teď už oficiálně (96x foto)

Důvod? BMW X6 je prodejním úspěchem. Kritika se sice snesla (a stále snáší) ze všech stran, ale čísla hovoří jasně. A ta uvádí, že druhá generace navazuje na 250 000 prodaných exemplářů generace první. Takový údaj je na zatracovaný vůz obdivuhodný.

V současnosti se druhá generace BMW X6 již prodává i na českém trhu a zároveň se také tento model už dostavil do naší redakce. Společnost nám tento týden dělá prozatímní špička nabídky, tedy verze xDrive50i. To znamená přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 4,4 l disponující maximálním výkonem 330 kW (450 k) a vrcholem točivého momentu 650 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X6 je unikát. Design maskuje velikost vozu jako snad u žádného jiného auta. Hádali byste takhle od pohledu, že ta kola jsou devatenáctipalcová a že do toho výfuku s přehledem strčíte ruku? 

Navzdory více než dvoutunové hmotnosti zvládne mnichovský „drobeček“ stovku za 4,8 s a jeho akcelerace skončí na 250 km/h. Spotřeba přirozeně není úplně dechberoucí, ale s tím se musí samozřejmě dopředu počítat.

Níže následují první dojmy z našich prvních testovacích jízd. Pokud máte nějaké speciální dotazy, diskuze je plně k dispozici.

  • BMW X6 má absolutně unikátní design. Nejedná se o to, že by byl vůz extra krásný, ale o maskování reálné velikosti. Nejen na fotkách, ale i v reálu, pokud vůz stojí sám na ulici, nepoznáte, jak obrovský vlastně je. To až když se před něj postaví třeba Fabia, tak teprve potom zjistíte, co to vlastně řídíte za tank.
  • Disky, na kterých testovaná X6 stojí, jsou devatenáctipalcové, takže nic malého. Od pohledu byste ale tipovali tak patnáctipalcová kola, protože se v kontextu masivní karoserie a v obřích podbězích naprosto ztrácí.
  • Když jsem si auto vyzvedával a procházel se v garáži BMW, nějak jsem nebyl schopen rozeznat, jestli jdu k X6 nebo k X4. Na první pohled jsou tahle auta absolutně stejná.
  • Interiér můžeme přeskočit, ten jsme testovali už v mnoha jiných BMW. V X6 je to opět to samé.
  • Prostoru vzadu není vyloženě málo, ale nesmíte si uvědomit, že řídíte téměř pětimetrové auto.
  • Testovaná X6 jezdí skvěle. Je tichá a i díky relativně vysokým zimním pneumatikám také velice komfortní.
  • Osmiválec pod kapotou má své velké kouzlo. Nabídne příjemný (ale velmi decentní) zvuk a s autem cvičí, jako kdyby vážilo o tunu méně. Jenže tahle X6 má v tabulkách zapsanou pohotovostní hmotnost 2170 kg.
  • V podstatě je jedno, kolik zrovna máte na tachometru. Jakmile přišlápnete plyn, tento tank vyrazí vpřed, až tomu nebudete chtít věřit. Opravdu jsem hodně zvědav, jak bude jezdit nová X6 M.
  • Produkce emisí CO2  je 225 g/km, v Bruselu se z tohoto auta někomu budou ježit vlasy na hlavě.
  • Nechybí nám tu ale systémy typu režimu jízdy Eco Pro nebo start/stop. Vyzkoušel jsem si ekologickou jízdu v pražské dopravní špičce a palubní počítač mi ukázal 19,8 l/100 km. Běžně to vypadá, že osmiválcová X6 bude jezdit zhruba za třináct litrů. Nádrž zvládne 85 litrů.
  • Řízení je takové „dámské“. Je hodně citlivé, ale velmi lehké. Ještě jsem si na něj úplně nezvykl.
  • Podvozek se kromě velmi slušného komfortu  prezentuje také vysokou jistotou v zatáčkách. Je skoro až děsivé, kolik si toho nechá X6 v zatáčce líbit i se svou vysokou nadváhou. Chudinky pneumatiky...

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků