Právě testujeme: Kia Soul EV

Letos jsme otestovali tolik elektromobilů jako ještě nikdy. Tento týden k nim přibyl další - elektrická Kia Soul.
Seznam kapitol
  1. Kia Soul EV: První dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogalerie

Kia je další automobilkou, která začala na českém trhu prodávat elektrické auto. V korejském podání jde o elektrickou verzi modelu Soul a tu jsme právě dnes vyzvedli k testu. Jako každý správný moderní elektromobil už byste asi těžko odhalili speciální pohon, pokud by na karoserii nebyly některé nové detaily. Soul EV je stejně jako Volkswagen e-up! nebo e-Golf úplně normální hatchback shodný s klasickou verzí.

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

To znamená, že uvnitř nenajdete v podstatě žádná omezení související s přítomností akumulátorů. Soul je má uložené pod podlahou. Stejně jako o exteriéru proto platí také o interiéru to, že je zde vše při starém. Tedy až na drobnosti v podobě jiného přístrojového štítu, několika tlačítek souvisejících s dobíjením nebo režimu B u voliče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kiu Soul EV poznáte hlavně podle jiné masky chladiče, ve které se skrývají konektory pro dobíjení. 

Elektrický Soul disponuje výkonem 81 kW a vrcholem točivého momentu 285 Nm. Maximálně se tento elektromobil rozjede na 145 km/h, stovku pokoří za 11,2 s a podle oficiálních údajů zvládne na jedno nabití až 212 kilometrů. To by znamenalo, že z modelů i3, e-Golf a Leaf dojede Soul jednoznačně nejdál. A to je věc, která zajisté stojí za prozkoumání. 

Do ČR dorazil další elektromobil. Kia Soul EV startuje na 849 980 Kč

Do ČR dorazil další elektromobil. Kia Soul EV startuje na 849 980 Kč

Tak jako vždy, pokud máte konkrétní dotaz, teď je ta správná chvíle napsat ho do diskuze. Odpověď očekávejte ve výsledném testu. Níže pak následují bezprostřední první dojmy.

  • Soul je prostorné auto. Platí to pro klasickou verzi, platí to také pro EV.
  • Dojezd 212 kilometrů se zdá z říše pohádek. Když jsme auto vyzvedávali s bateriemi nabitými na 100 %, ukazoval palubní počítač 140 kilometrů. A to s vypnutou klimatizací. Náš odhad je, že dáme 150 kilometrů a budeme hodně rádi.
  • Jako všechna elektrická auta z poslední doby je také Soul uvnitř extrémně tichý.
  • V režimu D brzdí elektromotor málo, v režimu B brzdí po uvolnění pedálu plynu hodně. Škoda, že se nedá brzdný účinek nastavit jako u VW.
  • Dynamika je slušná, ale ne tak zajímavá jako třeba u i3 nebo nakonec u e-Golfu. Ale na to se zde samozřejmě nehraje.
  • Při dobíjení nelze uzamknout kabel do auta. Budeme doufat, že nám ho přes noc nikdo neodpojí.
  • Podvozek je určitě komfortnější, než tomu bylo u klasické verze postavené na velkých kolech, ale na větší nerovnosti očekávejte nepříjemnou ránu.
  • V rámci úspory energie nabízí Soul EV režim klimatizace, kdy jde vzduch pouze na řidiče.
  • Také zde samozřejmě můžete pěstovat virtuální strom, který roste podle toho, jak jedete ekologicky.
  • V navigaci najdete funkci, která vám ukáže nejbližší dobíjecí stanice. Bohužel systém zná (stejně jako u VW) pouze jednu českou stanici, takže je toto zatím v podstatě k ničemu.
  • Až padne tma, určitě musíme vyzkoušet „disco-reproduktory“, které mění barvu svého podsvícení podle hudby. Elektrický Soul je prostě funky.  

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Soul EV: První dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogalerie

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 87 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků