Právě testujeme: Kia Soul EV

Letos jsme otestovali tolik elektromobilů jako ještě nikdy. Tento týden k nim přibyl další - elektrická Kia Soul.
Seznam kapitol
  1. Kia Soul EV: První dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogalerie

Kia je další automobilkou, která začala na českém trhu prodávat elektrické auto. V korejském podání jde o elektrickou verzi modelu Soul a tu jsme právě dnes vyzvedli k testu. Jako každý správný moderní elektromobil už byste asi těžko odhalili speciální pohon, pokud by na karoserii nebyly některé nové detaily. Soul EV je stejně jako Volkswagen e-up! nebo e-Golf úplně normální hatchback shodný s klasickou verzí.

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

To znamená, že uvnitř nenajdete v podstatě žádná omezení související s přítomností akumulátorů. Soul je má uložené pod podlahou. Stejně jako o exteriéru proto platí také o interiéru to, že je zde vše při starém. Tedy až na drobnosti v podobě jiného přístrojového štítu, několika tlačítek souvisejících s dobíjením nebo režimu B u voliče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kiu Soul EV poznáte hlavně podle jiné masky chladiče, ve které se skrývají konektory pro dobíjení. 

Elektrický Soul disponuje výkonem 81 kW a vrcholem točivého momentu 285 Nm. Maximálně se tento elektromobil rozjede na 145 km/h, stovku pokoří za 11,2 s a podle oficiálních údajů zvládne na jedno nabití až 212 kilometrů. To by znamenalo, že z modelů i3, e-Golf a Leaf dojede Soul jednoznačně nejdál. A to je věc, která zajisté stojí za prozkoumání. 

Do ČR dorazil další elektromobil. Kia Soul EV startuje na 849 980 Kč

Do ČR dorazil další elektromobil. Kia Soul EV startuje na 849 980 Kč

Tak jako vždy, pokud máte konkrétní dotaz, teď je ta správná chvíle napsat ho do diskuze. Odpověď očekávejte ve výsledném testu. Níže pak následují bezprostřední první dojmy.

  • Soul je prostorné auto. Platí to pro klasickou verzi, platí to také pro EV.
  • Dojezd 212 kilometrů se zdá z říše pohádek. Když jsme auto vyzvedávali s bateriemi nabitými na 100 %, ukazoval palubní počítač 140 kilometrů. A to s vypnutou klimatizací. Náš odhad je, že dáme 150 kilometrů a budeme hodně rádi.
  • Jako všechna elektrická auta z poslední doby je také Soul uvnitř extrémně tichý.
  • V režimu D brzdí elektromotor málo, v režimu B brzdí po uvolnění pedálu plynu hodně. Škoda, že se nedá brzdný účinek nastavit jako u VW.
  • Dynamika je slušná, ale ne tak zajímavá jako třeba u i3 nebo nakonec u e-Golfu. Ale na to se zde samozřejmě nehraje.
  • Při dobíjení nelze uzamknout kabel do auta. Budeme doufat, že nám ho přes noc nikdo neodpojí.
  • Podvozek je určitě komfortnější, než tomu bylo u klasické verze postavené na velkých kolech, ale na větší nerovnosti očekávejte nepříjemnou ránu.
  • V rámci úspory energie nabízí Soul EV režim klimatizace, kdy jde vzduch pouze na řidiče.
  • Také zde samozřejmě můžete pěstovat virtuální strom, který roste podle toho, jak jedete ekologicky.
  • V navigaci najdete funkci, která vám ukáže nejbližší dobíjecí stanice. Bohužel systém zná (stejně jako u VW) pouze jednu českou stanici, takže je toto zatím v podstatě k ničemu.
  • Až padne tma, určitě musíme vyzkoušet „disco-reproduktory“, které mění barvu svého podsvícení podle hudby. Elektrický Soul je prostě funky.  

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Soul EV: První dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků