Právě testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited

Do redakce nám dorazil nový Jeep Cherokee. Už od pohledu je jasné, že tohle auto se svými předky mnoho společného nemá.
Seznam kapitol
  1. Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
  2. Fotogalerie

Benzinový šestiválec není na evropských trzích u SUV této velikosti až tak obvyklou volbou. Samotný Jeep bude samozřejmě sázet více na naftový dvoulitr, který jen tak pro srovnání stojí ve stejné výbavě (ovšem s pohonem všech kol Active Drive II, tedy s redukcí) pouze o pět tisíc méně. Šestiválec je ale poměrně zajímavá možnost a nutno podotknout, že novém Cherokee takříkajíc sluší.

Nový Jeep Cherokee nakonec není tak ošklivý, jak se zdálo první dojmy

Nový Jeep Cherokee nakonec není tak ošklivý, jak se zdálo první dojmy

Maximum motoru činí 200 kW (272 k) a točivý moment končí na 315 Nm. A protože netestujeme verzi Trailhawk, máme k dispozici jednodušší variantu pohonu všech kol Active Drive I. Systém umožňující výběr různých režimů pro jízdu na různém povrchu je ovšem přítomen i v tomto provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těžko tohle auto zaměníte za nějaké jiné. Odvážný design nakonec není v praxi taková tragédie, jak se na první pohled zdálo. Uvnitř vypadá Cherokee velmi dobře, ale rychle přijdete na to, že má velké mezery ve zpracování. 

Níže najdete naše první dojmy. Pokud máte na téma nového Jeepu Cherokee nějaký dotaz, neváhejte se zeptat. Diskuze je vám polně k dispozici.

  • Vzhled nakonec není taková tragédie, jak se na první pohled zdálo. Auto je zajímavé a rozhodně v davu nezapadne.
  • Interiér má mnoho společného s modernizovaným Grand Cherokee. Nechybí velký displej na přístrojovém štítu nebo systém Uconnect se spoustou možností a rozměrným středovým displejem.
  • Stačí pár kilometrů jízdy a bezpečně víte, že Jeep má ve zpracování interiéru obrovské rezervy. Vrže brzdový pedál, při jízdě po dlažbě začne cosi rezonovat z míst kdesi pod volantem, od panoramatické střechy se ozývají různé pazvuky. Musíte jet po dokonale hladké silnici, aby bylo v interiéru ticho.
  • Mnoho důvěry nevzbuzuje také třeba výplň dveří, kterou není problém rozhýbat. Takovýchto pohyblivých dílů je na autě více. Třeba jakýsi černý „stojan“ na přední SPZ vypadá, že po první návštěvě terénu vezme za své.
  • Sedačky jsou velmi měkké, ty vpředu by snesly alespoň nějaké boční vedení. Místa je poměrně hodně v podélném i příčném směru. Pro hlavu ho ale na rozdávání není. Může za to vysoký posaz kombinovaný se sníženým stropem kvůli přítomnosti otevírací střechy.
  • Tohle auto jezdí úplně jinak, než jsme očekávali. Na houpavý a komfortně laděný podvozek rovnou zapomeňte.
  • V zatáčkách se karoserie překvapivě naklání jen minimálně, Cherokee působí jistě, nerovnosti ovšem odfiltrovat nedokáže. O to více se pak rozvibrují plasty v interiéru.
  • Benzinový šestiválec je asi nejpovedenější část vozu. V nízkých otáčkách je tichý a maximálně kultivovaný, v těch vysokých zase nabízí krásný zvuk.
  • Spotřeba podle očekávání nebude úplně nejnižší. První krátká městská jízda ukázala zhruba 13,5 l/100 km. Stačí málo a jste na patnácti. Motor spolupracuje s devítistupňovým automatem.
  • Řízení je překvapivě tuhé a relativně citlivé. Řidič dostal do ruky pořádně tlustý věnec volantu.
  • Už teď je jasné, že to bude mít Cherokee dost složité. Za 1,3 milionu je v kategorii SUV z čeho vybírat. A většinou jde minimálně co do kvality zpracování o lepší soupeře.
 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
  2. Fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků