Právě testujeme: Jaguar F-Type S Coupé

Na redakční parkoviště zavítalo jedno z nejočekávanějších sportovních aut posledních let: Jaguar F-Type Coupé. Jestli vás na tomhle autě zajímá něco konkrétního, máte teď ideální příležitost zeptat se nás.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
  2. Jaguar F-Type S Coupé: Fotogalerie

Při prvním setkání s uzavřeným F-Type nám počasí opravdu nepřálo, ale tentokrát máme větší štěstí. Po dva dny, kdy nám svůdné britské kupé dělá společnost, nám možná hrozí přehřátí pneumatik, ale rozhodně ne akvaplanink. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovanou verzi S pohání přeplňovaný šestiválec o výkonu 380 koní

Společnost Jaguar Land Rover Austria, která je oficiálním dovozcem jaguarů a land roverů do Rakouska i České republiky, objednala předváděcí auto v bílé barvě a specifikaci S. Co to konkrétně znamená? Přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l o výkonu 380 koní a točivém momentu 460 Nm, adaptivní tlumiče pérování a mechanický samosvorný diferenciál mezi zadními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z černošedé kabiny září bronzové startovací tlačítko a řazení na volantu; víko zavazadlového prostoru má elektrické ovládání 

S Jaguarem F-Type S Coupé jsme zatím absolvovali část naplánovaného fotografování a spolu s ním první kilometry na českých silnicích, které už dokázaly nahlodat integritu nejednoho slibného sporťáku. Zde jsou naše první dojmy:

  • Zrovna tohle není příliš originální postřeh, ale F-Type Coupé vypadá opravdu nádherně! A naživo mu to sluší daleko víc než na fotkách
  • Má živé řízení, se kterým se i při jízdě v přímce lehce přetahujete o podélné nerovnosti. Anachronismus, ale v tomto případě vítaný
  • Na tak silné auto dostal překvapivě krátké převody, osmistupňový automat řadí čtyřku už ve sto dvaceti. Výsledek? Častější řazení na okreskách, než byste možná čekali, ale také výbušná akcelerace
  • Když zapnete dynamický režim, zůstane zapnutý i po zhasnutí a opětovném nastartování motoru. Hurá! Proč tohle neumějí jiné automobilky?
  • Jiné automobilky zato umějí umožnit samostatné ovládání adaptivních tlumičů, což v F-Type nejde
  • Že zapuštěné kliky zůstanou vysunuté, dokud nevypnete motor a nezamknete, musel vymyslet někdo, kdo nefotí auta. Při častém manévrování na místě je to neskutečně otravné
  • Když se jen trošku snažíte, umí F-Type cestovat za méně než 10 l/100 km. Ale vy se snažit nechcete;)
  • Auto vůbec není přehnaně tvrdé, na okreskách se při rychlé jízdě dokonce trošku pohupuje – asi jako základní 911 Carrera bez adaptivního podvozku
  • Dvouzónová klimatizace v testovaném autě buď nefunguje, nebo ji neumíme používat: když otočíte pravým ovladačem, změní se teplota i u řidiče
  • Přestože pár kilometrů jsme s F-Type Coupé už najeli a k večeru se osmělili i k nějakému tomu driftování, zatím jsme ani jednou nezalitovali, že nemá manuál

Máte k Jaguaru F-Type S Coupé jakékoliv dotazy? Položte je v diskuzi pod tímto článkem a my se pokusíme najít na něj odpovědi. Ty samozřejmě najdete v klasickém redakčním testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
  2. Jaguar F-Type S Coupé: Fotogalerie
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků