Právě testujeme: Harley-Davidson Street 750

Vodou chlazená sedmsetpadesátka má dva úkoly: převzít od Sportsteru roli vstupního modelu a přilákat ke značce mladé zákazníky, kteří by jinak o Harleyi neuvažovali.
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson Street 750
  2. Harley-Davidson Street 750: Fotogalerie

Motorka? Na AutoRevue? Proč ne. Nebudeme z toho dělat pravidlo, ale věříme, že když během sezóny tu a tam narušíme čtyřkolovou hegemonitu jednostopým vozidlem, odpůrci motocyklů to přežijí – a někteří z ostatních si třeba i test rádi přečtou. Tím spíš, že vybírat budeme stroje, které mohou něčím zaujmout i nemotorkáře. Jako třeba Harley-Davidson Street 750.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Černé jsou nejen nádrž a blatníky, ale i kola a výfuk 2-1; výška sedla nad zemí je 71 cm

Na poměry své značky je Street 750 poměrně radikální model. Vodním chlazením a stylingem připomíná kacířský V-Rod. Má zdvihový objem pouhého třičtvrtě litru – to je méně než polovina objemu „big twinu“, který žene dopředu velké cestovní Harleye.

Svět už není, co býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Svět už není, co býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Pro mimoamerické trhy se vyrábí nikoliv v USA, ale v Indii (což samo o sobě způsobuje ortodoxním harlyeářům těžkou kopřivku). Především ale váží jen něco málo přes dva metráky a i při dnešním nepříznivém kurzu stojí něco málo přes dvě stě tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kapalinou chlazený motor Revolution X V-Twin s točivým momentem 59 Nm roztáčí zadní kolo prostřednictvím bezúdržbového ozubeného řemene, což je tradiční znak strojů H-D

Street 750 je tedy asi o pětinu lehčí a levnější než nejdostupnější Sportster, Iron 883 bez ABS. Už z toho je jasné, proč je na světě. Má přivést ke značce Harley-Davidson nové zákazníky, pro které byla její dosavadní nabídka příliš drahá, příliš konzervativní, příliš těžkotonážní nebo všechno dohromady. Přimět tyto nové zákazníky, aby časem přesedlali na větší a dražší modely s vyšší marží, bude pro firmu mnohem jednodušší než akvizice nových „duší“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za štítkem se schovává pouze rychloměr s počitadlem km a několika kontrolkami; provedení detailů vás nenechá na pochybách, že řídíte levný Harley

Jako obvykle přinášíme několik prvních jízdních dojmů, nasbíraných během včerejšího fotografování:

  • Trojúhelník sedlo-řídítka-stupačky je šitý na míru drobnějším jezdcům – při nijak závratné výšce 1,78 m mám co dělat, abych na motocykl poskládal nohy
  • Z toho ale vyplývá klíčová přednost pro začínající a/nebo menší jezdce: nízká výška sedla a neuvěřitelně nízké těžiště
  • Ovladatelnost v městských rychlostech je parádní – myšku okolo kanálu uděláte snadno a suverénně jako se supermotardem
  • Vybavení kokpitu je opravdu spartánské, tvoří ho jen rychloměr. Alespoň se člověk může soustředit na to podstatné, totiž na jízdu
  • Jak to ten H-D dělá? Jeho motocykly mají v technickém smyslu spoustu chyb, ale dokážou navodit jedinečný pocit „poctivého železa“ – a Street není výjimkou. I přes vodní chlazení a malý objem působí jako Harley
  • Na rozdíl od většiny modelů H-D nemá Street ABS. Výkon brzd připomíná harleye před rokem 2008, je dost žalostný
  • Stejně jako u všech cruiserů s hodně zatíženým zadním kolem musíte používat i zadní brzdu, s přední si nevystačíte
  • Zamrzí také low-cost provedení detailů: zakončení řídítek, stupačky a jejich držáky, klakson… 
  • Naproti tomu na plastové imitace H-D nehraje ani u vstupního modelu, nádrž i blatníky jsou kovové
  • Zdvihy pérování vypadají skromně, ale za víc než půlden ježdění po typických českých silnicích jsem ani jednou nedostal ránu do ledvin, jakou „umějí“ mnohé snížené Harleye
  • Také sedlo je docela pohodlné a nezapadnete do něj jako do gauče. V zatáčkách se můžete posunout blíž k nádrži pro lepší kontrolu, na rovince se pohodlněji odsunout dozadu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díky pružnému motoru a nízkému těžišti se Street skvěle ovládá zejména v městských rychlostech, ale pozor na vlažný účinek brzd

Harley-Davidson Street 750 nám bude dělat společnost ještě několik dnů. Samozřejmě platí to, co jindy: pokud se chcete na cokoliv v souvislosti s tímto motocyklem zeptat, udělejte to v komentářích pod článkem. Odpovědět se pokusíme později v redakčním testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson Street 750
  2. Harley-Davidson Street 750: Fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků