Právě testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

38 komentářů

Kiske007
12. prosince • 8:10

Co ocekavam od auta teto tridy:
-pohodlne cestovanima dobre jizdni vlastnosti
-nizka poruchovost
-solidni provozni vydaje
-prijatelna cenaZda se, ze toto vse by mohlo mondeo nabizet. Mraky elektronickych blbustek pro me nejsou dulezite, je to jen cesta k vetsi poruchovosti.Po trendu, kdy vetsina aut se snazi byt sportovnejsi s co nejmensimi naklony a tvrdymi podvozky, by toto mohla byt dobra alternativa, rada lidi uvita auto s nadechem Ameriky.Nicmene bych test bral s rezervou. Pamatuji si jak na auto. Cz po nastupu chvkali cr-v jak je perfektne komfortni, za pul roku mu vycitali, ze je tvrde..pak si vyber

x
11. prosince • 5:04

Opavte s chybu v nadpisu ne SE ale JSEM

Andy
11. prosince • 3:15

Přestože Fordům fandím a designově se mi Aston Martin styl u Mondea líbí, je tu jeden detail, kvůli kterému měl údajně horší výsledky v crashtestu s chodci. Majitel nového Mondea bude je relativně v tomto autě v bezpečí pokud auto nenabourá s malým přesahem jako to testují v USA https://www.youtube.com/watch... tam Fusion (Mondeo) nedopadl nejlépe.
Teď k těm chodcům: Ono efektní žebrování (vystouplé prolisy) vypadají na kapotě pěkně a stylově, ale nedejbože, že někoho porazíte. Kapota je díky tomu tuhá a chodec, který hlavou trefí jeden z těch vystouplých prolisů na kapotě, tak to má spočítané :-(

mrazik
12. prosince • 10:07

Nedopadl nejlepe ? Na svou velikost auta a na typ testu (maly presah) dopadl jeste dobre a ridic ma velkou sanci z toho vylezt bez zraneni nebo s lehkym zranenim. Mnoho aut od konkurence dopadlo hure nebo primo katastrofalne.
Co se tyka chodcu, tam je proste chodec proti autu v obrovaske nevyhode, to je proste fakt.

Márty
12. prosince • 0:13

1) crash testy podle norem USA a EU se celkem dost liší. Ano výsledek ,,přijatelný,, nezní nic moc, ale chtělo by to vidět konkurenci v přímém srovnání. Zároveň se může jednat jen o konstrukční slabinu tohoto vozu (v jinym crash testu může excelovat..?)
2) ,,tuhost,, samozřejmě nemá co dělat s tvarem přední masky, potažmo nárazníku. Tuhost= max deformace/ síla. Pro chranu chodců, je mnohem důležitější tvar předního nárazníku/kapoty/čelního skla. Zde je pak rozdíl, mezi tím, že si chodec zlomí nohy, nebo vaz.
Crash testy s chodci jsem bohužel neviděl, nicméně s rozměry kapoty a se skolnem předního skla, bych to nevidělat tak zle. (Můj čistě fyzikální názor....realita může být uplně odlišná)

Petr
11. prosince • 15:53

Tak když budeš řidičem Mondea, tak je velmi malá pravděpodobnost, že budeš taky tím chodcem na kapotě.

Andy
11. prosince • 2:53

Fordů jsem měl v životě poměrně hodně, takže srdcově jsem Forďák, i když připouštím, že existují i lepší auta. Otázka, že člověk na všechny a hlavně prémiové značky často nemá. Dosavadní Mondeo (hlavně pro mě v kombiku) vypadá dobře hlavně z profilu a zevnitř, ale na přední masku a ne příliš designově ladně tvarovaná přední světla jsem si nikdy nezvykl. Současný design Mondea, který v USA mají skoro okoukaný, mi připadá nadčasový a povedený s připomínkou na Aston Martin, na který většina z nás nikdy v životě nenašetří, takže mě se tento model líbí. Ale mám i výtky. Je to týden, co jsem četl podrobný test na konkurenčním webu a hlavní výtka na něj je, že má jízdní charakter měkce odpružené americké limuzíny a dynamika i toho nejsilnějšího motoru není oproti konkurenci nijak oslnivá. Je to takový pohodlný dostavník, ale z praktického hlediska bych já osobně dal přednost raději Focusu, z kterým daleko lépe zaparkujete a bude lépe ovladatelnější.
Další výtka: Nové Mondeo obrovské auto (větší něž kdysi Scorpio), ale u hatchbackové verze nepříjemně zkosená záď střechy i zadní dveře, takže pokud je někdo vyšší postavy, tak špatně se vzdadu nasedá, při posezení narážíte hlavou pomalu na strop (tohle u Scorpia nikdy neexistovalo, aby se vyšší člověk v takovém korábu vzadu bouchal do hlavy) :-( Je to daň za opičení po Mercedesu CLS nebo VW Passat CC - styl Limusine Coupé.
Další moje výtka je příliš malá světlá výška (i Focus nebo Octávia III má podstatně vyšší podvozek). Nejezdíte pořád po dálnici a úhledných cestách, občas jedete na dovolenou, na hory, k babičce na venkov, na nějaký hrad a na horší venkovské cestě nebo polňačce toto Mondeo končí ! Přitom starým Focusem jsem procestoval hornaté Slovensko, jezdil jsem s ním i po lučních a horských kostrbatých cestách a auto by mělo být od toho, aby na dovolené zvládlo i těžší terén. Nejsem tak bohatý, abych měl jedno auto jen na rovné cesty a druhé auto (SUV) na výlety do hornatých oblastí a na venkov. Nová Octávie III má tak velkou světlou výšku, že s ní vyjedete do horské salaše, v tomto mě nové Mondeo zklamalo. :-(

Antiautomat
11. prosince • 20:45

s tou svetlou vyskou mi hovorite doslova z duse. A je to problem viacerych aut, onedlho sa clovek bude musiet pozerat po takej navigacii, ktora obsahuje informacie o retarderoch pred prechodmi. Tot nedavno jedna insignia na znizenom podvozku...presla predna naprava, prask....a zase za tym nie je nic len to aby sa mohla na papier hodit o deci mensia spotreba. To, ze si na tom clovek zajazdi leda tak na letisku, uz je akosi malo dolezite. A ano, v tomto smere boduje oktavka navyse pokial ma paket na zle cesty, potom nielen ze lepsie vyzera ale setri nervy a penazenku a kedze je pod motorom vana, aj sa menej zaj..../sam mam taku/. Skoda len toho dizajnu zadnej casti....

Bimbo
10. prosince • 15:48

Nastup mondea teto generace na evropsky trh Ford vylozene pos*al. Auto uz jezdi 2 roky v USA a tady to predstavi jako absolutni novinku.Bohuzel s tim prisli v dobe, kdy se zacal prodavat Passat. A Ford prisel s dva roky starym modelem, kdy se obavam, ze to na etalon (a podle testu velice povedeny vuz) proste mit nebude.

jendabenda
10. prosince • 16:28

Nic jiného dělat nemohli, pro Evropu neměli zajištěné vznětové motory. To, že se trefili do okamžiku startu new passatu je samozřejmě handicap, ale takový je život. Mondeo si svoje místo na evropském slunci najde i přes americkou ergonomii, výkonový handicap proti passatu a limitující bude spíš chování prodejců a servisů. Tedy v CZ určitě....

Zelí
10. prosince • 19:49

Mohli ho klidně prodávat už dva roky, protože motory od pažouta odebírali tak jako tak. Oni prostě čekali s uvedením na uvedení passatu. Král vstoupil a podkoní musel počkat až pán vejde. A ford je na evropském trhu pouze podkoní. S uvedením čekali až na ceník passatu. Jinak by se asi opět ztrapnili obrovskýma slevama z ceníkových nereálných cen.

Mirek
10. prosince • 20:51

Člověče, ty jsi občas bezedná studnice blbosti. Kde ty na to chodíš.

Tom
10. prosince • 23:10

A proc? Zkus nmu to vyvratit..:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
11. prosince • 16:39

Co chceš vyvracet na zaručené informaci stylu "jedna paní povídala". Nebo máš k tomuto nějaké hodnověrné podklady, případně důvěrné informace?

Petr
11. prosince • 1:09

Dal jsem vám plus, za transparentní zařazení se mezi místní prosťáčky. To že vy něco považujete za chytré nebo pravdivé neznamená, že to chytré nebo pravdivé je. Zelí jak vždy zvrací, je to místní v.l.
Tak inteligenti řekněte mi proč by Ford čekal 2 roky na ceník VW když ceny Pašíků jsou srovnatelné s minulými a daly by se odhadnout (běžná praxe u automobilek) a korigovat je, je jednoduché, například formou akčních cen, které se stanou standardními v dalším roce či období a ještě se to může prodat v reklamě jako výhoda, všichni zdražují, my zlevňujeme.

Honza
11. prosince • 2:45

a já že zatím byla taková banalita jako přesun výrobních kapacit do nové továrny a uzavření továrny jiné, kterou časově prostě Ford nezvládl takže nabral skluz dva roky ... ale možná ho to až tak nepálilo, jsou dnes důležitější trhy než Evropa (minimálně z hlediska ziskovosti, a výrazně menších nákladů) ... a popravdě je možná otázkou jestli tím že podržel minulý model dýl vlastně neudělal zákazníkům službu, minulý model ač starý tak byl velmi povedený zaujala mě jiná věc, a to provedení středového panelu, že by silný vliv ameriky (resp. že se nevyplatí už dělat evropštější variantu) ... rozhodně tím podle má šanci ztratit hodně bodů, škoda

tito
11. prosince • 8:33

No jendabenda má skutečně pravdu. Stará smlouva byla vázána na minulý model. Frantíci od PSA velmi dlouho odmítali smlouvu na dodávky TDCI motorů uzavřít a Ford proto nemohl nové mondeo pro Evropu prezentovat. Dohadovali se dva roky.VW má podstatně výhodnější pozici, protože Passat primárně vyvíjí pro Evropu a Čínu, což jsou z konstrukčního pohledu podobné trhy. Pro Ameriku ho pouze zjednoduší a zlevní, což je podstatně jednodušší proces, než opačná cesta, kterou musí absolvovat Ford.
S úsměvem vzpomínám na prezentaci Audi A7 v USA, kde jsem zažil neuvěřitelné zážitky, kdy tamní manažeři, architekti a právníci, pozvaní na grand opening vůbec nebyli schopni pochopit princip záložek na displeji přístrojového štítu. Když jsem jim vysvětloval, že je to totéž jako karty v internetovém prohlížeči na jejich ipadu, koukali na mě, jako na zjevení. Takže nejen že neumí kvedlat fofrklackem a současně šlapat levou nohou, neumí ani přepnout palcem levé ruky obrazovky na BC. Holt na všechno potřebují tlačítko, které je popsané v manuálu for dummies a hlavně musí mít jen jednu jedinou funkci, jinak se v tom ztrácejí. Takže ergonomii Fordu, která nám připadá poněkud pitomá, docela chápu.

Zelí
12. prosince • 9:25

PSA má jakousi výrobní kapacitu motorárny a pokud dodávají část fordu, tak kam to ford použije je psa zcela jedno. Oni mu dodávají motory a tím to pro ně končí. Že by byl ford taková nezkušená trubka a měl by skluz dva roky je zcela mimo reál. Nebo že by si ford nasmlouval výrobu motorů o dva roky déle než vyrábí dotyčný model, to snad ani nemůže myslet někdo vážně. Myslet si o fordu mohu cokoliv, ale takoví neschopní pitomci nejsou. Naopak ford je král low endu. Jsou to machři v šetření a úsporách nákladů. Už jenom to, že realizují koncept třech modelů, kterými chtějí pokrýt prodeje na celé zeměkouli to je něco před čím smekám. Samozřejmě hlavní výhoda je to pro ford. Jestli mu tyto instantní, kompromisní produkty zbaští zákazníci to už je hlavně na nich. Ford zaplatí ve všech zemích prefabrikátní kampaně na podporu produktů, aby to zákazníkům šmakovalo.
Jinak to, že tady visí fotka mondea na titulce už týden, tak to forda muselo stát balík.

Rob
10. prosince • 11:59

auta s "trojúhelníčky" v předních oknech, jsou pro mne naprosto OUT !!!, jednak to kazí vnější desing, jednak je to nepraktické,...v každém případě je to škoda, předcházející generace byla velmi koukatelná,...:-(

t
10. prosince • 12:38

Dyzajn je subjektivní věc, ale čekal jsem víc, hlavně interiér mě přijde nudný a laciný. :-|

Shimi
10. prosince • 14:18

Design je z velké části věc čistě objektivní, akorát to ještě někteří jelimani, včetně tebe a autora článku, nepochopili a pořád žijí v domnění, že design = vzhled.

Hugo
10. prosince • 15:02

Konečně přišel nějaký mudrc, kterej nám to tady osvětlí. Máš teď pocit, že jsi důležitej?

Petr
10. prosince • 19:18

on má pravdu, design je vědní obor a má svá pravidla a axiomy, jen prosťáčci si myslí, že je to vzhled

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
10. prosince • 20:48

Tak ty si myslíš, že existuje nějaká "poučka" jak má auto vypadat a kdo to udělá mimo rámec tohoto, tak je jeliman? Nezlob se, ale vědní obor to rozhodně není. Design je o estetice dané "věci" a je dobré, aby dotyčný ovládal problematiku toho, čemu design zpracovává. Vnímání estetiky má hodně lidí různou a to se týká i lidí, designerů, kteří tvoří auta.

Petr
11. prosince • 1:00

Proč rači nedržíte zobák. Design se studuje jako vědní obor na několika školách, vždy vztažen k určitému oboru (UMPRUM, FA CVUT aj.).

Mirek
11. prosince • 5:48

Nevím, jak ti to mám vyvrátit. To, že si to myslíš ty, neznamená, že máš pravdu. Napadá mne snad jen toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_v%C4%9Bdn%C3%... ...

Mirek
11. prosince • 5:49

A ještě detail, zobák bys asi měl držet ty, když to nezvládáš.

Antiautomat
11. prosince • 9:00

no ono skor mi to pripada ze sa tu hadate o tom, co vsetko moze slovicko ''design'' znamenat. V tomto smere by sme sa mohli drzat skor logiky a kontextu veci: ked niekoho postavim pred auto a spytam sa na design, zrejme (pokial je jedinec normalny a nema 2+ promile), prve co ho napadne (nejak logicky) asi bude, ze sa pytam na vzhlad a nie na vedny odbor. Design vedou samozrejme nie je, existuje ako vedny odbor trebars pri umeleckych smeroch. Aj ked pri mnohych konkretnych pripadoch je dost tazke o umeni vobec hovorit, hlavne v dnesnej dobe vseobecneho estetickeho updadku a mnoziacich sa kadejakych zvratenosti a deviacii. Co ale v pripade tohoto auta (aspon si myslim) nehrozi, po dizajnovej stranke sa mi paci viac ako passat (subjektivny nazor na vec).

Mirek
11. prosince • 9:47

Jestli sis všimnul, tak jsem se nehádal, jen jej upozornil na nesmysl. To, že to pojal tak, jak to pojal je jeho problém. Jen upřesním, na co jsem reagoval. Napsal ve větě slovo axiomy, to znamená, že je nějaký jediný platný směr. Použil termín, který platí především pro matematiku. Myslí si snad, že když použije cizí slovo, tak si tady všichni sednou na zadek. Design se stále vyvíjí a co se jednomu zdá výborné, tak druhému se to může zdát špatné.

Shimi
11. prosince • 10:38

Mirku, udělej pro sebe jednu věc. Zkus se ve svém okolí zeptat nějakého designéra na toto téma. On ti vysvětlí nakolik je design věcí objektivní a nakolik subjektivní. Prostě a jednoduše napsat větu "design je věcí čistě subjektivní" je jalovina na n-tou. Zapomeň na vědní obory, axiomy a podobný nesmysly. Stačí si jenom zjistit, z jakých složek se design skládá a potom ti to všechno docvakne.

Mirek
11. prosince • 16:35

A už je mi to jasné, překroutil jsi mou větu o vnímání estetiky, ale to je o něčem jiném, nezdá se ti?

Shimi
11. prosince • 16:49

Ta věta je z článku ;-) A estetiku už pusť taky z hlavy a zaměř se třeba na materiály a ergonomii.

Mirek
11. prosince • 20:15

Přiznám, že jsem osobně čekal od tohoto Mondea při statické prohlídce více. Vnějšek OK, ale přece jen dva roky trochu na kráse následkem očekávání ubralo. Kabina mne trochu zklamala, hlavně středový panel s pidi tlačítky. Trochu jsem měl pocit, že Mondeo na zadních místech není v provedení sedan pro moc vysoké lidi. Ostatní bych hodnotil až po jízdě. Po krátké prohlídce to nemá smysl více hodnotit. Stačí?:-)Předpokládám, že v brzké době se objeví faceliftový Focus. Kdo má současnou verzi a sedne do této verze, brzy zjistí, že tolik vytýkaná ruční brzda je po faceliftu již klasická, blbě umístěná a špatně použitelná. Pokud si řidič posune loketní opěrku a bude chtít ručku použít, půjde mu to špatně. Nejlépe zasunout opěrku a poté.... i tak nic moc. Zlatá současná, vlastně minulá, ruční brzda.

Mirek
11. prosince • 13:27

Já snad někde něco takového napsal? Napsal jsem jen to, že na to není nějaká poučka, "axiom". Moc dobře vím o čem píšu.

Moik
10. prosince • 10:35

Tak mě by zajímal výhled z auta a pocit při manévrování. S předchozími Mondei jsem najezdil dost, ale na mohutnost auta podpořenou špatným výhledem jsem si nakonec nezvyknul. Když se sedělo nízko, nebylo vidět přes mohutnou palubku a nafouklou kapotu rozumně dopředu a když se sedělo vysoko, nebylo vidět bočními okénky ani zadním (5dv i kombi) pořádně ven. (mám klasicky 180cm)Prostě to bylo auto pouze na dálnici - jaké je nové Mondeo v tomto směru - je ještě víc "tankoidní?" a je to ještě větší koráb?

mrazik
10. prosince • 13:32

Mel jsem Mondeo jen 14 dni, ale nic takoveho co pises jsem nepocitoval. Vyhled mi prisel v poradku, zadne auto jsem neprehledl a ten nesmysl, ze jsi nevidel bocnima okynkama ? Mozna by to chtelo nekoho poprosit, aby ti naridil spravne sedacku.

Moik
14. prosince • 15:44

Každý máme jiné požadavky na výhled - což?

exčtenář
10. prosince • 11:30

Můj poznatek je, že ano. Sedí se v tom špatně, ergonomie mohla být lepší, např. poloha volantu a sedačky-vyosení, délka sedáku, překáží A sloupek v dolní části se stáčí a zmenšuje plochu pro výhled vpřed, poloha řadící páky, zpracování - pečlivost, počínaje klapotem dveří nebo zadního víka nic moc. Mám pocit, že se jedná o krok zpět.....nekoupil bych to.

Doporučujeme

Články odjinud