Právě testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Fiat před časem začal na českém trhu prodávat další vůz odvozený od tolik úspěšné pětistovky. Po rodinných MPV jde tentokrát o auto z kategorie crossover. Jaké jsou naše první dojmy z právě testovaného modelu 500X?

Cesty Fiatu a Suzuki se po skončení výroby dvojice SX4/Sedici rozešly. Zatímco japonská značka přišla s novou Vitarou, u Fiatu si připravili model 500X, který Sedici v nabídce nahrazuje a který používá techniku Jeepu Renegade. Oba dva ale pořád míří do stejného segmentu, tedy do míst, kde najdeme třeba Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. A zatímco Vitara se už v naší redakci na test zastavila, na 500X jsme museli chvíli čekat. Dočkali jsme tento týden.

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký  

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký  

Fiat nabízí model 500X ve verzích Off-road Look a City Look. Terénně střiženou zvýšenou pětistovku poznáte podle bohatého oplastovaní nárazníků, takže vám už určitě je jasné, že se nás týká městská varianta, která bude lákat zájemce o čistokrevné silniční SUV. O pohon zkoušeného auta se stará naftová šestnáctistovka MultijJet disponující výkonem 88 kW (120 k). Ta je kombinovaná s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500X se po stránce designu velmi povedl. Zájemci si mohou vybrat mezi městskou (testovanou) verzí, případně mohou sáhnout po terénněji vypadající alternativě. 

Za takovou motorizaci zaplatíte minimálně 491 900 Kč. Ve standardu najdete třeba sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizaci (za automatickou se připlácí 10 000 Kč), tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, rádio s bluetooth a handsfree, no prostě všechno důležité.

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Nový italský crossover je na první pohled poměrně sympatické auto, se kterým jsme ale toho zatím moc nenajeli. Uidíme, jak se popasuje s delšími víkendovými cestami.

Pokud máte nějaký dotaz, neváhejte využít diskuzi. Níže následují naše bezprostřední první dojmy.

  • Fiat 500X je opravdu pěkné auto, které vzhledově není současné pětistovce zas až tak vzdálené. Líbí se nám.
  • Na autě je opět řada retro prvků, především v interiéru. První, co vás zaujme, je klika dveří. 
  • Také interiér je na pohled zajímavý. Je jiný, než na jaký jsme zvyklí z ostatních podobných modelů. A právě to je na něm sympatické.
  • Bohužel za jízdy to zas taková pohádka není, každou chvíli se ozve nějaký ten pazvuk. Od začátku testu nás konstantně doprovází například pochybné zvuky linoucí se od střešních oken.
  • On třeba ani chod páček pod volantem nebo chod voliče jízdních režimů není žádná velká sláva. Otočný ovladač režimů se chová tak, jako kdyby do něj někdo nalil kávu, což samozřejmě není vyloučeno.
  • Digitální hodiny mají zvláštní funkci. Když je jednou nastavíte správně, ukazují správný čas po zbytek jízdy. Jakmile auto vypnete a po nějaké době se vrátíte, už jdou pozdě.
  • Sečteno a podtrženo, už po prvních krátkých jízdách se zdá, že zpracování by sneslo ještě důkladnou péči. Bohužel.
  • Dieselový motor má výkonu tak akorát. Ve sportovním režimu umí být docela svižný, ale v takovém případě je zároveň dost hlučný.
  • Na druhou stranu velmi slibně vypadá spotřeba. Po městském cestování ukázal palubní počítač 6,3 l/100 km.
  • Manuální převodovka je přesná, což potěší.
  • Podvozek je dost tuhý. Představte si Mini Countryman s horším řízením a přesně víte, jak jezdí 500X.
  • Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale ona sportovní tvrdost je u městského auta s výkonem 120 koní snad zbytečná. Na nerovnostech tahle pětistovka úplně pohodlná není.
  • Skvělá věc: Jakmile jednou deaktivujete systém start/stop, sám se vám už nezapne ani poté, co motor vypnete. Zapne se pouze opět po stisku tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 69 351 km
Cena: 150 000 Kč
Fiat Scudo 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 080 km
Cena: 156 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků