Právě testujeme: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

Do redakce se dostavil na test nový Citroën C4 Cactus. Stačilo pár chvil za volantem a bylo jasno v tom, že tohle auto to na trhu nebude mít úplně jednoduché.
Seznam kapitol
  1. Citroën C4 Cactus: První dojmy
  2. Citroën C4 Cactus: Fotogalerie

Citroën C4 Cactus zaujme, o tom není nejmenších pochyb. Design tohoto auta je podle mého názoru velmi povedený. Testovaná verze sice nedostala úplně tu nejatraktivnější barvu, ale určitě jste už někde na billboardu zahlédli žluto-černé provedení, které je neobyčejně zajímavé. Lidé se za Cactusem otáčí, lidé si ho prohlížejí. Zatím to bohužel trochu vypadá, že tím silné stránky auta pomalu končí.

Citroen C4 Cactus chce být stylovější variantou k Dacii

Citroen C4 Cactus chce být stylovější variantou k Dacii

O pohon testovaného exempláře se stará benzinová dvanáctistovka PureTech s výkonem 60 kW (82 koní). V kombinaci s manuální převodovkou jde o nejdostupnější motorizaci s cenou od 329 900 Kč. Tahle suma se nás ovšem netýká. Testovaný Cactus má de facto vše, co může mít. Cena se proto dostala daleko za hranici 400 000 Kč. A to je právě ten hlavní problém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cactus je na pohled zajímavé auto. Ale co se jízdy týká, prozatím nepůsobí úplně přesvědčivě. 

Pokud si dobře vzpomínám, Cactus měl být jednoduché auto. Ano, to opravdu je, měl ale být zároveň cenově dostupným vozem, což se tak docela říci nedá. Chápu, že kvůli relativně bohaté výbavě nemůže být cena lidová, jenže výsledkem je pak dost zvláštní kombinace jednoduchého auta plného různých kompromisů a bohaté výbavy za cenu solidně vybaveného Volkswagenu Golf 1.2 TSI s výkonnějším motorem.

Euro NCAP: Citroën C4 Cactus za čtyři, Mercedes třídy V a X-Trail za pět

Euro NCAP: Citroën C4 Cactus za čtyři, Mercedes třídy V a X-Trail za pět

S autem jsem zatím mnoho nenajel, ale hned od prvního usednutí za volant se nemohu zbavit otázky, pro koho vlastně Cactus je určený a jakou optikou se na něj mám dívat. Doufám, že odpověď během zbývajících testovacích dnů nakonec najdu. A vy mezi tím můžete vznášet své dotazy. Níže pak najdete úplně první bezprostřední dojmy.

  • C4 Cactus může být jaký chce, design se povedl na sto procent. Auto je jednoduché a moderní zároveň.
  • V interiéru cítíte snahu šetřit na každém detailu. Například když zabouchnete lehoučké dveře, ozve se velmi ošklivý zvuk, který bych už v roce 2014 u nového auta snad ani nečekal.
  • Pozice za volantem je taková zvláštní, sedadla jsou dost laciná.
  • Cactus nemá tlačítka, vše je na dotykové obrazovce. Ta je stejná jako v Peugeotu 308. Cactus ji nabízí už od nejlevnější verze, Peugeot si za ní nechá připlatit.
  • Při řazení jedničky a dvojky vám překáží vaše vlastní koleno. Řazení je navíc dost nepřesné.
  • Řízení je ukázka toho, když se řekne, že je něco umělé. Odpor veškerý žádný, o dění pod koly nemáte nejmenší tušení.
  • Místo airbagu spolujezdce dostal Cactus velkou schránku. Airbag se odstěhoval do stropu. Schránce musel ustoupit také krajní výdech ventilace.
  • Na fotkách to sice nevypadá, ale Cactus je velmi malé auto, čemuž odpovídá také nabídka prostoru uvnitř.
  • Základní motor nabízí základní dynamiku. Žádné velké představení nečekejte.
  • Podvozek se zatím prezentuje alespoň co do nabízeného komfortu celkem slušně.
  • Cactus je další crossover, se kterým nemůžete bezstarostně parkovat kolmo k chodníku. Přední nárazník sotva stačí se svou výškou na výšku obrubníku. 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C4 Cactus: První dojmy
  2. Citroën C4 Cactus: Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků