Právě testujeme: BMW X4 xDrive35i

Tento týden zavítala do naší redakce novinka z dílny automobilky BMW. Mladší a menší sourozenec velké X6 podle oficiálních materiálů „strhává na sebe pohledy“. Umí kromě toho ještě něco jiného?
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie

Po úspěchu BMW X6 a také potom, co se s nemalým zájmem setkalo Porsche Macan nebo Range Rover Evoque, přišel od BMW logický krok. Automobilka začala prodávat nový model X4, který nám dělá tento týden v redakci společnost. Do testu se dostavilo provedení „z plakátu“. Tedy červená barva karoserie, „emkové“ doplňky a vrcholný šestiválec pod kapotou.

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 disponuje výkonem 225 kW (306 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm, který je podle tabulek dostupný už od 1200 ot./min. Maximální rychlost činí 247 km/h a stovku pokoří tento crossover za 5,5 s.

Musím otevřeně přiznat, že prohlášení o strhávání pohledů není vůbec nadnesené. Možná to je proto, že jde o úplnou novinku, nebo za to může atraktivní barva, devatenáctipalcová kola či zvláštní proporce, ale BMW X4 se podle reakcí okolí líbí. Jsem si jistý tím, že zanedlouho budeme tohle auto potkávat v běžném provozu velmi často.

Níže klasicky následují naše bezprostřední první dojmy. A pokud máte otázku nebo tip, na co bychom se měli zaměřit, sem s ním. Odpovědi zařadíme do výsledného testu.

  • Tohle auto jsem už řídil - takový byl můj absolutně první dojem po pár metrech za volantem. Univerzálnost techniky a zpracování interiéru dotáhli u BMW k „dokonalosti“. Zpoza volantu si nemůžete být jisti, v čem to vlastně sedíte.
  • Z dálky nepoznáte, zda jde o X4 nebo o novou X6. Ta sice zatím po českých silnicích nejezdí, ale až přijde, budeme v tom mít pěkný (řečeno lidově a hezky česky) guláš.
  • Jestli vás zajímá, co přesně jiného nabízí X4 ve srovnání třeba s 3 GT, pak jsme na tom stejně. Podle tabulek je X4 kratší a vyšší, jinak si nemůžu pomoct. Ta auta jsou stejná.
  • Když si sednete za volant, máte pocit, že řídíte opravdu velké auto. Posaz je vyšší, kapota vypadá nafouklá. Když ale vystupujete, místo velkého kroku daného velkým a vysokým autem uděláte jenom malý krok a jste na silnici. Je to zvláštní. Podvozek X4 je velmi nízký.
  • Vzadu je překvapivě hodně místa. Především prostor pro hlavu jsem čekal výrazně menší. X4 zvládne i vyšší postavy sedící vzadu.
  • Výhled skrz zadní okno je výrazně horší než třeba v menším BMW 2. Šikmo vzad nevidíte nic.
  • Šestiválec je mnichovská klasika. Solidní zátah, příjemný zvuk. Ve městě jezdí zhruba za jedenáct litrů.
  • Devatenáctipalcová kola vypadají na autě jako malá, pohodlí nepřidají a na nerovnostech ráda odskakují. Na kvalitní silnici ovšem X4 „válí“.
  • Řízení reaguje rychle a je velmi strmé. Přesto působí uměle.
  • Jeden kamarád se mě ptal, jestli už jsem zkoušel X4 mimo silnici. Tak jsme se zasmáli a vyrazili na okresky...

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků