Právě testujeme: BMW X4 xDrive35i

Tento týden zavítala do naší redakce novinka z dílny automobilky BMW. Mladší a menší sourozenec velké X6 podle oficiálních materiálů „strhává na sebe pohledy“. Umí kromě toho ještě něco jiného?
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie

Po úspěchu BMW X6 a také potom, co se s nemalým zájmem setkalo Porsche Macan nebo Range Rover Evoque, přišel od BMW logický krok. Automobilka začala prodávat nový model X4, který nám dělá tento týden v redakci společnost. Do testu se dostavilo provedení „z plakátu“. Tedy červená barva karoserie, „emkové“ doplňky a vrcholný šestiválec pod kapotou.

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 disponuje výkonem 225 kW (306 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm, který je podle tabulek dostupný už od 1200 ot./min. Maximální rychlost činí 247 km/h a stovku pokoří tento crossover za 5,5 s.

Musím otevřeně přiznat, že prohlášení o strhávání pohledů není vůbec nadnesené. Možná to je proto, že jde o úplnou novinku, nebo za to může atraktivní barva, devatenáctipalcová kola či zvláštní proporce, ale BMW X4 se podle reakcí okolí líbí. Jsem si jistý tím, že zanedlouho budeme tohle auto potkávat v běžném provozu velmi často.

Níže klasicky následují naše bezprostřední první dojmy. A pokud máte otázku nebo tip, na co bychom se měli zaměřit, sem s ním. Odpovědi zařadíme do výsledného testu.

  • Tohle auto jsem už řídil - takový byl můj absolutně první dojem po pár metrech za volantem. Univerzálnost techniky a zpracování interiéru dotáhli u BMW k „dokonalosti“. Zpoza volantu si nemůžete být jisti, v čem to vlastně sedíte.
  • Z dálky nepoznáte, zda jde o X4 nebo o novou X6. Ta sice zatím po českých silnicích nejezdí, ale až přijde, budeme v tom mít pěkný (řečeno lidově a hezky česky) guláš.
  • Jestli vás zajímá, co přesně jiného nabízí X4 ve srovnání třeba s 3 GT, pak jsme na tom stejně. Podle tabulek je X4 kratší a vyšší, jinak si nemůžu pomoct. Ta auta jsou stejná.
  • Když si sednete za volant, máte pocit, že řídíte opravdu velké auto. Posaz je vyšší, kapota vypadá nafouklá. Když ale vystupujete, místo velkého kroku daného velkým a vysokým autem uděláte jenom malý krok a jste na silnici. Je to zvláštní. Podvozek X4 je velmi nízký.
  • Vzadu je překvapivě hodně místa. Především prostor pro hlavu jsem čekal výrazně menší. X4 zvládne i vyšší postavy sedící vzadu.
  • Výhled skrz zadní okno je výrazně horší než třeba v menším BMW 2. Šikmo vzad nevidíte nic.
  • Šestiválec je mnichovská klasika. Solidní zátah, příjemný zvuk. Ve městě jezdí zhruba za jedenáct litrů.
  • Devatenáctipalcová kola vypadají na autě jako malá, pohodlí nepřidají a na nerovnostech ráda odskakují. Na kvalitní silnici ovšem X4 „válí“.
  • Řízení reaguje rychle a je velmi strmé. Přesto působí uměle.
  • Jeden kamarád se mě ptal, jestli už jsem zkoušel X4 mimo silnici. Tak jsme se zasmáli a vyrazili na okresky...

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků