Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Funguje kouzlo modrobílé vrtule i tehdy, když plechy okolo něj mají formu kompaktního minivanu? Abychom to zjistili, postavili jsme proti novému BMW 2 Active Tourer všestranně talentovaný Volkswagen Golf Sportsvan.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogalerie

BMW v posledních letech zkouší meze věrnosti svých fanoušků na mnoho různých způsobů, ale Active Tourer z dvojkové řady je heretikem hned dvojnásobným: historicky první model BMW s pohonem předních kol a zároveň první MPV s modrobílou vrtulí na kapotě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testujeme BMW 218d Active Tourer Sport a Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline

Existuje-li automobilová kategorie, která přímo ztělesňuje protiklad tradičních hodnot BMW, musí to být právě minivan: praktická krabice bez špetky sexappealu pro lidi, kteří ve snaze být rozumnými otci a matkami rezignovali na radosti mladého života. (Prosíme majitele MPV z řad čtenářů, aby to nebrali moc osobně: auto této kategorie vlastní i autor článku.) Otázkou je, zda DNA, zvuk – a také prémiová marže – značky BMW dokážou udělat i z minivanu opravdového „bavoráka“.

Abychom zasadili vlastnosti BMW 2 Active Tourer do patřičného kontextu, vybrali jsme mu za soupeře auto, které považujeme za celkově nejzdařilejší z přímých soupeřů: Volkswagen Golf Sportsvan. V loňském dvojtestu na nás udělal velký dojem svojí kombinací praktičnosti, prostornosti, uživatelské přívětivosti a skoro až zbytečně dobrého chování na silnici:

Dvojtest VW Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest VW Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Tehdy jsme ale testovali dvě benzínové motorizace Sportsvanu, zatímco dnes máme na stole klíčky od verze 2.0 TDI 110 kW. Dvoulitrový diesel, dokonce o stejném nominálním výkonu, totiž pohání i BMW. Základní naftovou motorizací pro Active Tourer je sice tříválec 1,5 l, ale testovanému provedení 218d bručí pod kapotou čtyřválcový motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Active Tourer se uvnitř snaží vypadat jako každé jiné BMW, hluboká a vysoká palubní deska však prozrazuje koncepci s motorem vpředu napříč; zadní sedadla lze posouvat

Se srovnáním jsme ještě ani nezačali, ale BMW ukazuje svoje prémiové postavení už při letném nahlédnutí do ceníku: s cenou 746 200 Kč je 218d Active Tourer je o 141 000 Kč dražší než Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline. My testujeme dražší model Sport, který začíná dokonce na 822 900 Kč.

Proto nás bude velmi zajímat, jestli mnichovské MPV dokáže svým chováním na silnici obhájit vyšší cenu a příslušnost ke klanu BMW. Důkladně se ale zaměříme i na každodenní praktičnost a zejména prostornost i variabilitu interiéru. To jsou přece hlavní důvody, proč zákazníci sahají po kompaktním minivanu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Sportsvanu je v porovnání s BMW strohý, působí však vzdušnějším a subjektivně také prostornějším dojmem. Uvidíme, co ukážou čísla

Nezapomeňte – pokud vás zajímá něco konkrétního, máte ideální příležitost zeptat se nás. Auta s námi budou až do pondělí. Své dotazy pište do komentářů. Bude-li to v našich možnostech, zodpovíme je přímo v testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků