Právě testujeme: Audi TT 2.0 TFSI

Tento týden jezdíme se třetí generací malého sportovního kupé z Ingolstadtu. Zeptejte se nás na cokoliv, co vás v souvislosti s novým Audi TT zajímá.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Audi TT 2.0 TFSI quattro
  2. Audi TT 2.0 TFSI quattro: Fotogalerie

První generace Audi TT způsobila poprask hned nadvakrát: poprvé svým „Bauhaus“ vzhledem, který se natrvalo zapsal do učebnic nejen automobilového designu; a podruhé ostrými jízdními vlastnostmi, které několik zákazníků zaskočily natolik, že výrobce musel spěšně provádět úpravy aerodynamiky i naladění podvozku. Tím sice odstranil přetáčivost při ubrání plynu ve vysoké rychlosti, ale spolu s ním i značnou část hravosti, kterou toto malé kupé původně dostalo do vínku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzhled nového TT oživují i detaily jako stylizované víčko nádrže, příplatkové LED světlomety (34 500 Kč) nebo výsuvný zadní spoiler

V nové, třetí generaci by se TT teoreticky mohlo zase stát řidičským nástrojem. Je o něco menší, o něco lehčí a hlavně – přichází v době, kdy značka posílá do světa řidičsky velmi atraktivní auta.

Pařížské překvapení jménem Audi TT Sportback 

Pařížské překvapení jménem Audi TT Sportback 

Ostatně nové Audi TT přebírá mnohé podstatné technické celky z modelu S3, se kterým nám opravdu nevadilo jezdit. Dokonce jsme ho postavili proti dvěma generacím Subaru WRX STi a byl to mnohem vyrovnanější souboj, než bychom se před několika lety odvážili jen pomyslet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska nemá tradiční středový panel; zadní sedačky jsou sklopné

Jak je naším zvykem, přinášíme několik prvních dojmů ze seznamování s novým Audi TT. Testujeme motorizaci 2.0 TFSI s pohonem všech kol:

  • Vypadá skvěle! Kontrast oblých obrysů s ostrými liniemi vytváří dramatickou podívanou
  • Designéři zachovali stylové víčko nádrže. Pod ním se tentokrát schovává praktické bezzátkové hrdlo, jako mívají třeba Fordy nebo Renaulty
  • Opravdu působivý je interiér. Umístění ovládání klimatizace přímo do ventilačních otvorů je vtipné a funkční
  • Zato nová koncepce přístrojového štítu nás zatím moc nenadchla. Jistě, sloučení tradiční přístrojovky s displejem infotainmentu na jedno místo je novátorské a zajímavé, přehlednost tím však značně utrpěla
  • Na rychloměr a otáčkoměr zbyly jen malé plošky v rozích digitálního panelu. Jestli se dá aspoň otáčkoměr přepnout na větší zobrazení s podrobnější stupnicí, jsme zatím nevypátrali. A snažili jsme se
  • Známý motor 2.0 TFSI, který pohání většinu ostrých hatchbacků koncernu VW vč. Octavie RS, je zde naladěn na 169 kW, tedy stejně jako v Golfu GTI s Performance Packem. To není v dnešní době bůhvíco, ale TT s tímhle stádem upaluje nějak podezřele dobře!
  • A parádně u toho chroptí. Nepochybujeme, že hrdelní zvuk při akceleraci vzniká uměle, působí však o hodně přesvědčivěji než bručení generátoru v Golfu GTI, Leonu Cupra i Octavii RS
  • Naše TT nemá adaptivní tlumiče a komfort odpružení v městských rychlostech je dost neslavný
  • Zato má systém Audi Connect, který umožňuje vyhledávat přímo v palubním systému třeba nejbližší parkoviště nebo čerpací stanice. Z Berouna, kde jsme auto fotili, by nás systém ale hnal na benzín až do Hořovic a parkoviště neukázal pro jistotu žádné – ačkoliv jsme zrovna na jednom veřejném stáli
  • Pořádné svezení na oblíbených silnicích nás teprve čeká, ale TT se zatím rýsuje docela slibně. Projevuje se jako typická „Haldexová“ čtyřkolka, ale s výhodou nižšího těžiště a kratšího rozvoru než v Golfu R nebo S3
  • Možná je to tím, že jsme s žádným TT dlouho nejeli, ale překvapilo nás, že má sklopná zadní sedadla. O víkendu bychom tedy mohli vyrazit na předvánoční nákup do švédského obchodu s naplocho baleným nábytkem. Něco nám ale říká, že vyrazíme spíš někam dál od Prahy…
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny funkce infotainmentu včetně navigace jsou integrované do digitálního přístrojového štítu; horní ploška otočného ovladače slouží jako touchpad pro psaní znaků (jméno volaného, cíl cesty) prstem

Nezapomeňte – stejně jako vždy budeme rádi, když se nás zeptáte na konkrétní věci, které vás na novém Audi TT zajímají. Bude-li to v našich možnostech, dotazy zodpovíme v rámci redakčního testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Audi TT 2.0 TFSI quattro
  2. Audi TT 2.0 TFSI quattro: Fotogalerie

bazar

Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků