Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

jehoVista  |  18. 09. 2017 15:15

No a jakym zpusobem to "mereni" probihalo? Tohle je hodne pochybny vysledek.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 09. 2017 17:39

Nevim, tak dam minus. Mistni klasika

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  18. 09. 2017 19:07

Především je to měření a jeho interpretace silně zavádějící.
Jestliže se měřilo v zelené zóně, pak všechna dieselová vozidla plnila minimálně normu EURO 4, avšak vzhledem k místním reáliím bude většina projíždějících dieselů EURO 5 nebo EURO 6.
Pro EURO 5 diesel platí < 5mg PM10/km. (To je 2x méně, než aktuálně v pražském ovzduší)
Pro EURO 4 diesel platí < 25mg PM10/km.

Z pohledu moderních dieselových motorů s filtrem pevných částic se jedná o jeden z nejméně problematických ukazatelů. Vyšší koncentrace pevných částic může produkovat benzinový motor plnící nižší normy než EURO 5, především při agresivnější jízdě a při parkování se zapnutým motorem (dopravní zácpy, parkoviště u škol).

Přestože EURO 6 dieselové motory produkují téměř neznatelné množství, motorová vozidla produkují i mnoho jiných škodlivin. V místech, kde není zavedena nízkoemisní zelená zóna (jako ve Stuttgartu) je znečištění v okolí hlavních silničních tahů znatelné. Lokální produkce PM10 u motorů s EURO2, EURO1 nebo s nefunkčním filtrem pevných částic je vyšší než regulační limity a v době dopravní špičky jsou taková dieselová vozidla hlavním zdrojem znečištění.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 09. 2017 21:16

Jo, to je mozne. Ve Stuttgartu mozna jezdi jen superciste diesely, u nas je ale situace jina a to mi tam trochu chybi. Takhle to vypada, ze si nemusime delat hlavu s temi dvacetiletymi vylagrovanymi diesely, za kterymi je kilometr cerna mlha. Clanek navic pise o "mereni" a tak me zajimalo, jak poznaji ktera castice je z dieselu a ktera odjinud.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2017 22:04

Předpokládám, že složení prachových částic nebude až takový problém zjistit. Mne docela zaráží, že se tady někdo diví něčemu, co se tady již několik let uvádí, že největší znečisťovatelé jsou elektrárny, teplárny, spalovny, průmysl, domácí kotelny na pevná paliva, ale ne automobilové zplodiny. Tohe je tady taky tak ojetá písmička, že mi nad tím opravdu zůstává rozum stát, že se tomu ještě někdo diví.
Těch vylágrovaných dieselů jezdí dost, ale tolik zase ne, aby byly hlavními znečisťovateli ovzduší.
Mám přítele v Polsku, v Krakově, a ten mi psal, že tady máme výrazně čistší vzduch, několik let tady žil, že tam je právě z těchto zdrojů znečistění velký "smrádek" (kotelny....), že jeho děti mají dýchací problémy, které v době, kdy tady s rodinou žil, neměly.
Podívej se na podíl aut na znečištění ovzduší.
http://www.cistenebe.cz/stav-ovzdusi-na-ostravsku... ...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  18. 09. 2017 22:31

V Ostravě, kde jsou podobně jako v Mostě velké průmyslové zdroje znečištění PM10 je podíl dopravy 10-15% malý nebo velký?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  19. 09. 2017 08:16

Problém v automobilové dopravě a emisích je kapku složitější, než problém 1 kusu. Dost ovlivní regulace dopravy (hluk, prašnost, emise). Proto se nasazují telematické systémy na řízení toku dopravy. To platí jen v technologicky a urbanisticky vyspělých městech, kde regionální politici na to najmou odborníky a sami si nehrají na "machry v dopravě" (takže tady snad ta Praha). Ve zbytku měst, která jsou z hlediska urbanismu a použitých technologií sto let za opicema (prakticky všude), se doprava neřídí, brzdí se, budují se tam dopravní špunty (přechody místo podchodů, malé kruháče, vše v jednom pruhu atp.) a ještě si do toho politici vesele sází nějaké ty radary. Výsledný efekt je, že přehuštěná doprava se zastavuje, rozjíždí i několikrát v průjezdu městem. Víří se emise a prach (od brzd a pneu). No k zblití je to.

Odpovědět  |   | 
toky  |  21. 09. 2017 12:44

Polsko je iná liga. Tam povedzme pokiaľ viem napríklad ani nemajú atómové elektrárne, gro elektriny majú z uhlia.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3%A1rny_v_Po... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  19. 09. 2017 15:21

Způsob měření samozřejmě nevím, ale s podobným výsledkem se pochlubil primátor Brna za ANO Vokřál, když v březnovém čísle Metropolitanu (hlásná trouba magistrátu) přiznal, že na celkovém znečištění 100 mikrogramů/m3 se podílí doprava 6-8 mg a tedy nízkoemisní zóny nic neřeší. Údaje jsou z měření prováděných dlouhodobě v Brně meteorology. A m.j. hlavním zdrojem znečištění ve sledovaném zimním období byly polské uhelné elektrárny a Ostravsko, které bylo způsobeno prouděním vzduchu jihomoravským úvalem.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  19. 09. 2017 17:08

Tak tomu neverim. Jak se muze na celkovem znecisteni 100mikrogramů/m3 podílet doprava 6000-8000 mikrogramy?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 06. 2019 12:44

V Brně probíhalo nezávislé měření dlouhodobě a na několika stanovištích. Výsledky zveřejnil loni v březnu v Metropolitanu tehdejší primátor Vokřál a kupodivu korespondují s tím německým. Emise z dopravy činily 8% a většinu mají na svědomí uhelné elektrárny v Polsku. Moravskou branou se pak emise nesou až do Brna. Kdejaký dement pak zpochybňuje co se mu nehodí do jeho ekomodly.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  18. 09. 2017 15:49

Honba na diesle, tie ktore splnaju EU 6 je politicka zalezitost. Nemci si zavreli atomky a spustili tepelne elektrarne. No proste na hlavu. Inak robili sa studie v mestach kde je zakazany vjazd dieslovych aut a kvalita ovzdusia sa nezlepsila.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 17:41

doplnil by som, ze radioaktivna stopa za tepelnou elektrarnou je x-krat vyssia. Sposobuje to spalovanie uhlia, obsahujuceho (nutne) radioaktivne izotopy uplne beznych prvkov.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 06. 2019 12:47

Proto se /Němci/ tedy Schroder a Merkel rozhodli pálit ruský plyn a vydat se tak všanc Putinově plynu. Co to nám malým českým odběratelům přinese na ceně plynu nechci ani domýšlet.

Odpovědět  |   | 
Net  |  18. 09. 2017 16:02

Tragikomické je, že diesely byly nejprve podporovány, kvůli nižším emisím CO2, teď se proti nim tvrdě jde, protože mají mnohem škodlivější emise v o něco větší míře než ostatní automobily...

A to nemluvím o tom, jak se na znečištění podílí biosložka v palivech, zatím vede k vyššímu opotřebení motorů, dražšímu palivu, dražším potravinám, menší retenci vody v krajině, vyčerpávání zemědělské půdy, vysávání peněz ze státního/evropského rozpočtu, horším emisím, a co je nejsmutnější, pořád se spálí víc energie z fosilních paliv, než kolik energie se získá z té slavné biosložky, takže se tím globální změny klimatu urychlují. Alespoň pokud jde o řepku.
Biolíh má o něco lepší bilanci, nicméně zatím jen v Brazílii a je otázkou zda ničení deštného pralesa je opravdu menší zlo než spalování ropy.

Jinak biopaliva mohou teoreticky mýt energeticky pozitivní bilanci, ale skutečně efektivní se ukázaly jen geneticky modifikované řasy a ty se zatím nevyužívají a dlouho využívat nebudou. Navíc i ty řasy přemění na palivo stěží pár procent slunečního záření (u řepky je to pod jedním procentem). To už by bylo výhodnější vyrábět vodík elektrolýzou vody ze slunečních elektráren.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 17:44

Kseft sa musi tocit.
Akonahle sa z toho daju vytlct prachy, to, aby to bolo aj 'ekologicke', to sa uz nejako zariadi.

Napada ma veta zo StarWars:
Otazka: But is it legal?
Odpoved: I WILL MAKE IT LEGAL

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 06. 2019 12:53

Tak to dopadá, když stát vedou ekonomičtí idelogogií zaslepení diletanti neschopní domyslet důsledky svých rozhodnutí. M.j. Brazílie má stále teplo a nezná naše zimy. Proto tam líh prosperuje. Neřeší totiž jeho hygroskopičnost, což je v našich podmínkách velký problém.
Podobné to je s elektrolýzou vody odpadní elektřinou z větrníků. Myšlenka zdánlivě dobrá naráží na ekonomiku, protože zařízení je drahé, náročné, zejména na skladování a žádný dobroděj to nechce financovat.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 09. 2017 17:00

Já bych těm Němcům věřil, jejich charakter se osvědčili u férovýho hodnocení ADACu, u Volkswagen dízlgejtu, u kartelu výrobců tahačů i u kratelu VW, BMW a Daimleru. Voni jsou prostě takový férový

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  18. 09. 2017 17:00

A nemůže být tento zázrak způsoben tím, že ve Stuttgartu je nízkoemisní zóna, a tak v měřené oblasti nejezdí žádná dieselová vozidla, která by neplnila normu EURO 4?
Tedy diesely pouze s funkčním filtrem pevných částic.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 06. 2019 12:54

Měření v Brně viz. můj příspěvek výše výše tomu odpovídá. 8% a žádná nízkoemisní zona v Brně není.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  18. 09. 2017 17:13

Nejmíň emisí vyprodukuje elektromobil honěný elektřinou z tepelných elektráren.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 17:48

pokial sa podari do praxe uviest reaktory na rychle neutrony, potom sa vec znacne zlepsi a elektriky bude az az. Inak tieto uz bezia, typ BN800 (pokial viem najvykonnejsi produkcny) je vo Sverdlovsku. Obavam sa len, ako to skonci s odpadom. Uz teraz sa nam 'niekto' snazi nanutit ten ludsky. Nuklearny bude asi dalsi dovetok a epitaf k tomu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 09. 2017 23:16

Naftu, samozrejme, vyrabaju lesne vily z mesacneho svitu pomocou energie Psi a na pumpu ju privezie zaprah lucnych konikov.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 09. 2017 18:21

StarCraft?
Jednotka aj Broodwarom bola skvela.

Odpovědět  |   | 
adv  |  18. 09. 2017 17:18

Komu tím prospějete?
Dříve než zveřejníte podobný článek, měli byste se zamyslet - komu tím prospějete! To, o čem píšete normální inteligentní lidé už věděli dávno, podobných studií je mnohem více, ale byly publikovány v aj/es a u nás se o nich nemluvilo. A to bylo dobře. Agresivní bezmozci a lidé s IQ pod 50 až doteď měli jasného nepřítele - diesely je nakazí rakovinou a zabijí jim děti. A co teď, po zveřejnění článku - co budou tito lidé dělat? Na kom si budou vlévat zlost a léčit své mindráky? Myslím, že redakce by se měla stydět...

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 09. 2017 17:27

Mas odkaz na nejake ty studie? Autor tohoto "clanku" ho jaksi opomnel uvest.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  18. 09. 2017 18:19

Strýko Gugol stačí? Třeba dotaz "ovzduší znečištění pevnými částicemi zdroje" a ve výsledcích třeba "http://czu.pisoft.cz/kvalita/verze.pro.tisk/kvalita.LS.01.pdf" Třeba.
Shrnuto: pokud přestaneme intenzivně provozovat naši civilizaci a vrátíme se do doby lovců sběračů, tak asi budeme mít prémiový vzduch, ale asi o "něco" přijdeme. Některé skupiny obyvatelstva to asi překvapí. Pravda, v "blesku" a podobných komiksech se o tom nepíše .

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 09. 2017 18:31

Tam nejsou zadne realne udaje a uz vubec ne o dieselech. Z clanku vyplyva, ze kdyby najednou z mest zmizely vsechny diesely(ne ze by misto nich jezdily benzinaky, ale ze by proste zmizely!), tak by se znecisteni pevnymi casticemi snizilo jen o 6 %. Tomu se mi proste nechce verit. Neznam Stuttgart, mozna tam je dieselu tak malo, ze to muze byt pravda. To by ale mela byt prace novinare, aby trochu zkoumal to co prepisuje. A kdyz uz to neudela, alespon by mel dat odkaz na zdroj. Dekra toho vydava fakt hodne a zrovna tuhle studii se mi vazne najit nepodarilo.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  18. 09. 2017 19:11

Tak nemusíte hledat přímo podíl nafty a situaci v Německu. Stačí se podívat na naše zdejší reálie. Pro vytvoření vlastního "názoru" by to mělo postačovat. Jestli se nemýlím, lze se i veřejně dostat k údajům o znečištění na úrovni krajských měst. A dle onoho "pdf" je podíl pevných části PM10 z AO cca 3,5% a u PM2,5 2,5%. Takže bych i těm 6 % věřil. A ano, pokud na toto téma narazí žurnalista měla by následovat "smršť" článků na téma emise. Mohli by tuto tématiku rozebral a vysvětlil . Mohli by přidat i pár malůvek a grafíků. Ale chápu to je "práce" a ta "smrdí" . Jsem zvědav na ten povyk, až někdo někde objeví pojem "Ultrafine UFP/UP". To bude řevu a divení .

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  18. 09. 2017 22:15

Ano v případě Prahy se automobilová doprava podílí na emisích PM10 pouze z 52-54%. Z toho 40% pochází z nákladní dopravy a 20% z autobusů, zbytek připadá na osobní automobily a malé dodávky.
U PM2,5 pochází z dopravy pouze 39-42%.

Průmyslové zdroje (především kamenolomy a malešická spalovna) tvoří přibližně 1%.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  19. 09. 2017 07:26

Takže tu vidím několik výzev:
1. dokončit "pražský" okruh
2. novináři pěkně zkombinují veřejně dostupná data a máme článek jako víno

Odpovědět  |   | 
R2  |  19. 09. 2017 16:29

U emisi PM10 se udava az 90 % takzvana sekundarni prasnost (vireni castic usazenych na cestach), zbyvajicich 10 je rozdeleno mezi, opotrebeni cesty, gum, brzdy, vyfuk. U PM 2.5 je podil sekundarni prasnosti nizsi, ale take dominantni a v ramci emisnich zdroju ma vetsi podil vyfuk (i kdyz je stale minoritnim prispevatelem). Nicmene pokud se sectou emise z vyfuku, brzd, pneumatik a dalsich zdroju, tak benzinova auta, dieselova i elektromobily zpusobuji radove podobne emise PM10 i PM2,5. Udava se, ze zakazem dieselu se muze situace zlepsit radove o jednotky procent (cisla se dost ruzni dle mista studie, coz je vzhledem k rozlicnym vozovym parkum v ruznych mestech pochopitelne). Kazdopadne i bez zakazu dieselu dojde postupem casu ke zlepseni situace z pohledu mnozstvi pevnych castic z vyfuku tim, jak se postupne zvysuje podil aut s filtry.
Vyrazneho zlepseni z pohledu pevnych castic produkovanych a virenych dopravou se da dosahnout zakazem osobni dopravy a v idealnim pripade i vyraznym utlumenim zejmena povrchove hromadne a nakladni dopravy, otazkou je, zda si obyvatele mest neco takoveho preji.
Ceho se naopak dosahnout zakazem dieselu da, je snizeni emisi NO2, je otazkou, zda je to nutne, napriklad v Praze nebyvaji emisni limity NO2 temer nikdy prekracovany.

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  19. 09. 2017 12:42

Já znám Stuttgart a dieselů tu jezdí stejně jako v každém jiném německém velkoměstě. "Problém" je v tom, že lidé tu nemají hluboko do kapsy, takže vozový park je zde opravdu na jiné úrovni než ten v ČR a na 20 let starou dieselovou ojetinu člověk prakticky nenarazí.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2017 22:20

Studuj, zítra napiš, co jsi se dozvěděl.
https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/zivotni-prostr... ...
http://apcs.vsb.cz/index.php...

A na tohle jsem speciálně zvědavý já, ale musím si počkat na konec roku 2020:
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/c... ...

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  19. 09. 2017 13:32

A na ktere strance se pise, jaky podil na pevnych casticich maji diesely? Ja jsem to tam nenasel.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 09. 2017 21:19

Ale studie neřeší, jestli diesely, nebo benzín. Ten nadpis článku je třeba chápat tak, že se znečisťování ovzduší dosti mýlně přisuzuje především dieselovým motorům, když vyníci jsou jinde. To by musela být studie, který z motorů je větší znečisťovatel, ale článek řeší znečisťení ovzduší jako celek všech, které zdroje (doprava, elektyrárny znečistění se na tom jakou měrou podíl. A takto to řeší i studie.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  20. 09. 2017 10:40

No dobre, clanek je ale o uplne jine studii. Tu ale nikdo z mistnich diskuteru necetl. Neni na ni v clanku odkaz a dohledat se mi ji nepodarilo. Cetl ji vubec autor clanku? Mam podezreni, ze "novinar" chybne vyhodnotil vysledky, nebo nerika vsechno. Co to je vubec za novou modu neuvadet zdroje?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 09. 2017 21:17

Tady je všechno možné, i to, že mají obsah z doslechu a nikdy to neviděli. Stačí si občas přečíst ty bláboly, co tu píšou.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  19. 09. 2017 15:28

Když si vzpomenu jak jsem v mládí dýchal zplodiny z tetraethylu olova je dnešní doba úplná selanka. Samozřejmě tenkrát jezdilo násobně méně aut. Z té doby by si měli soudruzi z EÚ vzít příklad. Auta jen pro zasloužilé soudruhy a čekací doba 10 let.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  18. 09. 2017 17:45

jasne, Dekra ktera je silne zavisla finacne na fosilech napise studii o tom ze diesely za to muzou jen 6% , a autorevue uz pise calnky s nadpisem "Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně" mohli jste tech vykricniku napsat tak 50, aby to melo jeste 50x vetsi dulezitost

bez dieselu klesne Dekre v Nemec ku prijem klidne na dvacetinu toho co dnes

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 17:49

Stupne ale u nas, pretoze tie auta, ktore tam nik nechce, skoncia...hadaj kde?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  18. 09. 2017 17:51

v CR, jj bohuzel

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 18:50

Bingo.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  18. 09. 2017 17:50

tak pro priste, az podobnou spravu a studii vyda treba Shell, BP, SaudiAramco nebo dalsi tezari, tak tomu dejte aspon 3 vykricniky, jeden je doslova trapnej

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 17:56

Cele je to len snaha popohnat kseft. Popohnali sme vyrobu do takeho extreme, ze vyrobny cyklus aut ide rychlejsie ako dopyt. A preto sa treba nalezite zabezpecit. Pasomnica fasobrusel-eu-vyrobca rastie a ako rastie, rastie aj jej apetit. K tomu by som este pripocital aj dalsiu, tu mensiu, ktora je napojena na paliva. Len pozor, ked chceme zivit pasomnice (uz dve), musime nakrmit aj organizmus. Ak to parazit prezenie, potom organizmus odumrie.

Na druhej strane, dnes rano som siel za nejakou starou Astrou v nafte. Po kazdom pridani modry mastny tazky dym, stipal ma nos aj oci, mal som tu smolu ze som za nim skysol v kratkej kolone. Do prace som sa viac menej dotackal ako po opici.

Benzin ma ist do osobaku (vyuzije sa nizka hmotnost a jednoduchost), do velkej kravy potom diesel (ktoreho ucinnost s objemom, pretoze pablba fyzika), stupa.

Inak, kedy sa pozrieme uz konecne na tych HLAVNYCH znecistovatelov? Alebo to sa nesmie a neslusi, lebo by bolo nononono?


Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  18. 09. 2017 18:51

"modry mastny tazky dym" Tak to spíše brala olej. Takhle se ale projevuje i spousta jetých benzíňáků.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 19:02

...a kolko tych benzinakov stretnes?

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 09. 2017 10:25

Asi tak podobne jako tech kouricich dieselu

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 09. 2017 19:07

A jel jsi někdy za přímovstřikovým benzínu? Ten smrdí taky pěkně a nos i oči z toho štípou taky.

Odpovědět  |   | 
DarkAber  |  18. 09. 2017 21:44

Pres dekadu jsem jezdil jen atmobezniny (Skoda Felicia 1.6, FF1 2.0 a Seat Toledo 5P 1.6) a rikal sem si ze naftu nikdy. Nakonec sem kyvnul na SOIII 1.6TDI... Ale kdyz predemnou jede "Ochcavka mk1/2 f dyslu na hlynach" a po slapnuti na plyn z nej vyleti saze, ktere i mne dusi tak se to auto snazim predjet klidne i na plne, protoze to je smrad, ze by jeden radeji prodal plice pro zabezpeceni rodiny dokud maji (ty plice) nejakou cenu...
pristi auto bude zase benzin

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 09. 2017 10:28

Ale za to memuze to auto. Pokud je rotacka serizena, pak je mene skodliva nez EU4 bez filtru.
Druha vec je, ze se pres emise dostanou auta s cipem, vstriky nebo cerpadly pred smrti.
Co je docela zajimave, ze posledni dobou potkavam dost hulicich diesel-boxeru.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 09. 2017 18:52

Zdravím, jeden odkaz k zamyšlení pro vyznavače benzínu. Zamyslel se někdo z vás co vše produkuje benzín při spalování? Nikde se o tom pořádně nedočtete, je to logické. Vypouští více jed. plynů než nafta. A co se týká sazí? Viz odkaz https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benz... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2017 22:31

Ale to je stará známá věc a také se to tady mnohokrát řešilo. Jenže to podáváš trochu špatně. Tady jde o přímý vstřik benzínu, ne obecně o benzínové motory. Druhý zádrhel je, že porovnáváš, diesel s filtrem a benzín bez filtru. Pokud vezmu oba motory bez filtru, tak to diesel opravdu projede na celé čáře.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  21. 09. 2017 19:52

No, jenze ten Benzinovy motor si ten filtr jaksi zapomnel v porodnici vzit s sebou.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 09. 2017 20:51

Protože nebyl potřeba. Při vzniku splňoval normy bez filtru. Se zpřísňujícími se normami potřeba bude. Na to jsi zase zapomněl ty.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 09. 2017 18:55

A ještě jeden odkaz: https://www.autorevue.cz/studie-primovstrikove-tur... ...
Jen pro ty co si do mě rýpnou, mám doma obojí, naftu na dlouhé trasy, EU 5, benzín na město, EU 5.

Odpovědět  |   | 
USA  |  18. 09. 2017 22:53

ty ses dobrej demagog, cet jsi vubec ten clanek z roku 2013 o cem je??
ze je o tom, ze stavajici primovstrikove benzinaky nejspis nesplni normu, která bude platit nekdy za 4 roky, ale ze bude stacit namontovat jednoduchy GPF, aby tu normu splnily???
ze stavaji primovstrikove benziky (v roce 2013) stavaji ci normu (v roce 2013), tedy euro 6b, plni???
to ze naftaky stavaji limit NOx radove prekracuji (i na tech dlouhejch trasách) asi dodavat nemusim

Odpovědět  |   | 
Marek  |  18. 09. 2017 18:56

Tohle přece racionální člověk ví.
Zaoceanske lodě produkují mnohonásobně více skodlivin než nsechny auta na světě. Jediné do čeho ale můžou ekoteroristi kopat jsou auta.
A hlupáci že všech koutů planety jim na to naleti

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2017 19:07

To je prave to 'nonononono', ktore som spomenul.

Poznam jeden for:
Ak mas na dlhu 100.000, mas problem.
Ak mas na dlhu 100.000.000.000, potom ma problem banka.

Snad by si nechcel, aby ta sebranka, dosadena do europarlamentu nadnarodnym kapitalom, isla proti tym, kto tomu bordelu zabezpecuje plne koryto zradla.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 09. 2017 23:30

Tak za a) nie je to pravda.

Za b).... Spocitaj si emisie na prepravenu hmotnost, ty trubiroh.

A vyjde ti, ze keby si mal kamionmi prepravit ekvivalent nakladu jednej z 10 najvacsich lodi z Ciny do Europy, tak vyprodukujes x-nasobok emisii.

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 09. 2017 10:31

A kdyz to vyrobim v Evrope?
Zrovna ted ctu clanek o zaoceanskych lodich. V prumeru to vychazi na ca 78g/km co2. Takze dva lide na lodi skodi vice nez dva lide v prumernem autu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 09. 2017 21:02

...v Europe sa nic, co by dalo plus v otazke ekonomiky krajiny povodu, nevyrobi.
Hotovo.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 09. 2017 19:09

Minus, ach Boze. Tak si otoc svoj super skvely 4k TV a pozri sa dozadu, kde to bolo vyrobene. Si fakt tak blby...

Odpovědět  |   | 
USA  |  18. 09. 2017 22:48

do je dobra demagogie.
PM se resi mozna tak u nas diky prasatum s zadnejma, nefunkcnima nebo vykuchanejma filtrama, ale dyzlgejt, kvůli kterymu dyzly upadly v nemylost jsou kvůli jedovatym NOx, který dyzly produkuji radove vic, nez by mely.
a to vcetne tech s euro 6.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 09. 2017 23:12

Nuz, story z kategorie 'Americania nepristali na Mesiaci, Elvis zije a britska kralovna je plaz'.

Cisty diesel je v osobnych autach mytus - diesel ma miesto v zaoceanskych nakladnych lodiach, kamionoch... ale nikdy nemal zmysel v osobnom aute. Jeho zdanliva vyhoda je postavena na dlhodobom systeme danovych ulav, o ktorych sa elektromobilom moze len snivat.

Bohuzial, kvoli tomuto 'uvazovaniu' a mediam, z ktorych sa vytratila nielen odbornost a nezavislost, ale aj zdravy rozum, sa z Ceska stane dieselove smetisko Europy so vsetkymi dopadmi.

Odpovědět  |   | 
Flash  |  19. 09. 2017 01:23

Divný článek a divná studie, to že diesely mají minimální dopad na produkci pevných částic je dávno jasné. Navíc ty pevné částice které produkují sice blbě vypadají (saze), ale ničemu moc neškodí, protože jsou velké a plíce je umí přes vylučovaný hlen z těla jednoduše vyloučit. Daleko horší jsou pevné částice ze spaloven nebo z benzínových motorů, které jsou miniaturní (a v podstatě neviditelné) a ty mají tu vlastnost, že v lidském těle prostupují buněčnými membránami, tělo je neumí vyloučit a jsou tak zárodky pro zhoubné bujení a tedy způsobují rakovinu od leukémie až po rakovinu prostaty. Takže pro Ostraváka je z hlediska pevných částic daleko podstatnější jestli fouká vítr od polských sračkoidních tepelných elektráren než jestli mu přes město projede půl milion nebo pět milionů nafťáků i kdyby to byly třeba všechno kamiony.

Co naopak problém dieselů je, je produkce NOx. Sloučeniny NOx vznikají díky spalování chudé směsi, tedy spalování při nedostatku kyslíku, což vede právě ke vzniku NOx. Takže jediná studie, který by mi dávala smysl, je studie, která by zkoumala jaký podíl mají osobní auta s diesely na produkci NOx, protože osobní auta s diesely nejsou samozřejmě jediným producentem NOx. Máme zde velmi rozšířenou kamionovou a lodní dopravu a především leteckou dopravu (současné proudové motory mají produkci NOx obrovskou a startovací a přistávací koridory vedou přímo nad hlavami obyvatel velkých měst) a především velkým producentem NOx jsou opět průmyslová a chemická zařízení. I v blbé uhelné nebo plynové elektrárně pokud někdo chce zvýšit účinnost (a to většinou chce, protože jde o prachy) jde tato snaha proti produkci NOx, lepší účinnost spalování se i tady dosahuje spalováním chudší směsi a chudší směs = větší produkce NOx.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 09. 2017 13:29

Jelikož se všichni pohybujem a žijem v epicentru zamoření výfukovými exhalacemi, tedy podél silnic a ve městech, tak jsme znečistění a těm výfukovým jedům vystaveni v maximální míře výfuků. Kotrolovat miliony zdrojů exhalací v pohybu je je daleko problematičtější než kontrolovat daleko menší množství stacionárních zdrojů.

Odpovědět  |   | 
Nemecko  |  21. 09. 2017 09:59

Pozor oni meri v Nemecku, kde ma 95% dieselu DPF, dokonce jsou pripady, ze lide koupili ropaka bez filtru a nechali si jej dodatecne namontovat. U nas je podil pevnych castic z diselu 60%.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 67 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A