Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství prachu a polétavého prachu pochází ze spaloven a dalších kotlů.
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Současná honba na dieselová auta je podle odborníků z evropských automotoklubů poněkud přehnaná.

Prokázalo to například měření společnosti Dekra ve Stuttgartu. Tam je každý den v průměru do ovzduší uvolněno téměř půl tuny (přesně 474 kilogramů) prachu a polétavých částic.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Celkově se výfuky na tvorbě celkového podílu pevných částic v tomto městě podílejí jen šesti (!!!) procenty. Daleko větší část je vytvořena částečkami odlétajícími od pneumatik a brzdových destiček. A ty přece mají i hybridy a elektromobily, přestože je nutno uvést, že tento druh vozidel přece jen díky rekuperaci používá brzdy o něco méně než klasická auta se spalovacími agregáty.

Více než padesát procent však stále připadá na kotle spaloven a různé typy vytápění.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků