Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství prachu a polétavého prachu pochází ze spaloven a dalších kotlů.
Současná honba na dieselová auta je podle odborníků z evropských automotoklubů poněkud přehnaná.
Prokázalo to například měření společnosti Dekra ve Stuttgartu. Tam je každý den v průměru do ovzduší uvolněno téměř půl tuny (přesně 474 kilogramů) prachu a polétavých částic.
Celkově se výfuky na tvorbě celkového podílu pevných částic v tomto městě podílejí jen šesti (!!!) procenty. Daleko větší část je vytvořena částečkami odlétajícími od pneumatik a brzdových destiček. A ty přece mají i hybridy a elektromobily, přestože je nutno uvést, že tento druh vozidel přece jen díky rekuperaci používá brzdy o něco méně než klasická auta se spalovacími agregáty.
Více než padesát procent však stále připadá na kotle spaloven a různé typy vytápění.