Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství prachu a polétavého prachu pochází ze spaloven a dalších kotlů.
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Současná honba na dieselová auta je podle odborníků z evropských automotoklubů poněkud přehnaná.

Prokázalo to například měření společnosti Dekra ve Stuttgartu. Tam je každý den v průměru do ovzduší uvolněno téměř půl tuny (přesně 474 kilogramů) prachu a polétavých částic.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Celkově se výfuky na tvorbě celkového podílu pevných částic v tomto městě podílejí jen šesti (!!!) procenty. Daleko větší část je vytvořena částečkami odlétajícími od pneumatik a brzdových destiček. A ty přece mají i hybridy a elektromobily, přestože je nutno uvést, že tento druh vozidel přece jen díky rekuperaci používá brzdy o něco méně než klasická auta se spalovacími agregáty.

Více než padesát procent však stále připadá na kotle spaloven a různé typy vytápění.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků