Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Magistrát hlavního města Prahy nečekal na podzimní komunální volby a schválil zřízení takzvané nízkoemisní zóny, do které nebudou moci vjíždět auta nesplňující danou úroveň emisní normy Euro. Město přitom zvolilo rozsáhlejší ze dvou zvažovaných variant. Zóna tak bude sahat od Holešovic k Bráníku a od Smíchova do Strašnic. Z jižní a západní strany bude fakticky ohraničena Jižní spojkou.

Od zavedení zóny 1. ledna 2016 se do širšího centra Prahy nepodívají auta, která nesplňují alespoň emisní normu Euro 3. Za další dva roky ale dojde k dalšímu zpřísnění – vyžadováno bude nejméně Euro 4, které typicky splňují dieselová auta vyrobená po roce 2006. U vozů poháněných zážehovým motorem postačí Euro I, respektive první zápis do registru po 1. lednu 1993.

Výjimky budou

Magistrát předem počítá s tím, že bude udělovat řadu výjimek: vozům MHD, rezidentům, ale také historickým vozům. Podle ČTK se chystají rovněž individuální výjimky.

Náklady na zřízení zón by neměly výrazně přesáhnout milion korun. Samozřejmě se tím myslí přímé náklady magistrátu, souhrnné výdaje motoristů na obměnu vozového parku budou o několik řádů vyšší. 

Praha se rozhodla zřídit emisní zónu v nejpřísnější z navrhovaných variant i přesto, že její přínos pro kvalitu ovzduší v hlavním městě bude přinejlepším zanedbatelný. Před časem jsme téma rozebírali v následujícím komentáři:

Praha vážně chystá nízkoemisní zónu, ohání se neexistujícími studiemi

Praha vážně chystá nízkoemisní zónu, ohání se neexistujícími studiemi

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků