Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Magistrát hlavního města Prahy nečekal na podzimní komunální volby a schválil zřízení takzvané nízkoemisní zóny, do které nebudou moci vjíždět auta nesplňující danou úroveň emisní normy Euro. Město přitom zvolilo rozsáhlejší ze dvou zvažovaných variant. Zóna tak bude sahat od Holešovic k Bráníku a od Smíchova do Strašnic. Z jižní a západní strany bude fakticky ohraničena Jižní spojkou.

Od zavedení zóny 1. ledna 2016 se do širšího centra Prahy nepodívají auta, která nesplňují alespoň emisní normu Euro 3. Za další dva roky ale dojde k dalšímu zpřísnění – vyžadováno bude nejméně Euro 4, které typicky splňují dieselová auta vyrobená po roce 2006. U vozů poháněných zážehovým motorem postačí Euro I, respektive první zápis do registru po 1. lednu 1993.

Výjimky budou

Magistrát předem počítá s tím, že bude udělovat řadu výjimek: vozům MHD, rezidentům, ale také historickým vozům. Podle ČTK se chystají rovněž individuální výjimky.

Náklady na zřízení zón by neměly výrazně přesáhnout milion korun. Samozřejmě se tím myslí přímé náklady magistrátu, souhrnné výdaje motoristů na obměnu vozového parku budou o několik řádů vyšší. 

Praha se rozhodla zřídit emisní zónu v nejpřísnější z navrhovaných variant i přesto, že její přínos pro kvalitu ovzduší v hlavním městě bude přinejlepším zanedbatelný. Před časem jsme téma rozebírali v následujícím komentáři:

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zónu, ohání se neexistujícími studiemi

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků