Praha chce rozšířit placené parkovací zóny. V okolí letiště už potom nezaparkujete

39 komentářů

Dagmarrr
1. dubna • 23:19

Ještě štěstí, že velkých městech mají místní s těmito každodenními nájezdy takovou trpělivost. Já si nedovedu představit, že by někde na vesnici někdo přijel večer domů z rachoty a zjistil, že má před barákem stovky lufťáků a že musí hledat místo na parkování třeba dvacet minut a pak se trmácet domů půl kilometru pěšky..., to by asi ráno ta auta přinejlepším stála na ráfcích. Samozřejmě se tím nezastávám pražáků apod., jak je někde koupání, vleky atd, tak jsou schopní parkovat kdekoliv, ale není to každý den i noc, v létě v zimě... A proto jsou asi ty zóny určitým kompromisem (aby se stát nažral a naplaveniny se odpalivily zase o kus dál...) :-D

Roman
1. dubna • 0:00

V Praze 8 může parkovat na modré zóně kdokoli od 20.00 do 08.00 a o víkendu. Takže, když přijede rezident domů ve výše uvedený čas, tak je mu prd platný, že si platí parkování, když nemá kde zaparkovat. To mohl vymyslet člověk, který má vysokou z Plzně.

Petr
31. března • 20:42

No tak to mi hlava nebere. Proč bych měl jako rezident platit za něco co mi nikdo nedokáže garantovat ( parkovací místo). Jak chcete zajistit obslužnost Prahy? Kam mají parkovat kurýři, pekaři, servisy a údržby všeho druhu? Kam mají parkovat rezidenti svá služební auta? Tady má někdo hodně nasráno v hlavě.

Petr
31. března • 21:01

A ještě jeden návrh, pokud je to rezidentní stání myšleno vážně, tak proč se na jednotlivá parkovací místa nenastříká spz vozidla pro něž je místo určeno? Řeknu Vám to, protože by ti idioti v zastupitelstvu utržili jen zlomek toho co teď. parkovacích míst je málo a povolenky do zón dávají hlava nehlava.

Pavel
30. března • 12:51

Co se letiště přejmenovalo na "Sluníčkářovo" platí se za vše i výstup a nástup Autobusu hned 60 nezbývá než nenažrancúm poděkovat.

Bushi
31. března • 15:45

Taky jeden "hemeroid zEmana Burana".

František Mlejnek
30. března • 11:28

Do vnitřní Prahy autem nejezdím a abych tam parkoval, to už vůbec ne. Problém je, že všední po ránu jsou už obsazena i odstavná parkoviště na okrajích města, protože tam parkuje spousta lidí, kteří do Prahy dojíždějí do zaměstnání. Co je platné, když si řeknu, že zaparkuji na Černém Mostě a do nemocnice v Motole se dostanu metrem, když tam nakonec nezaparkuji. Měl jsem období, kdy jsem jezdil do Vinohradské nemocnice, lze sice za poplatek vjet do areálu, ale zatím se dalo parkovat i v ulici nad nemocnicí. Jak poznám, že jsem v nějaké modré zóně? Asi až tehdy, když mi někdo auto odtáhne.

bzzz
30. března • 7:40

Tady se porad ohani ostatnimi mesty, ale ktere z nich ma takovou hustotu obyvatel? Do ktereho pravidelne dojizdi tolik 'prespolnich' (zamestnani, studium, urady), a to i pekne zdaleka? Bezne obyvatele jedne mestske casto dojizdi do jine/opacne. Pritom se doprava dlouha leta v podstate neresila. A pak je tady jeste pohodlnost rady lidi, kteri proste MHD jezdit nechteji, takze se houfy aut narazove premistuji a parkuji tam, kde stavajici infrastruktura sotva staci pro rezidenty.Zony by mely primarne zvyhodnovat rezidenty a prinutit lidi zapremyslet, jestli je opravdu nutne vsude jezdit vlastnim autem.

mpolan
1. dubna • 9:48

Jenže podobná situace je v Brně, Olomouci, Českých Budějovicích, Plzni...
Ve skutečnosti mají menší města větší problém, protože tam najíždí taky plno lidí, z hlediska poměru vůči počtu obyvatel možná i více, než do Prahy. Ale Praha se kvůli své velikosti strašně ráda vidí jako středobod světa.

John
30. března • 10:54

Že přijede přespolní s rodinou do Prahy autem na návštěvu příbuzného a na nákup mi připadá ekologičtější, než když Pražák jezdí denně po Praze autem, když je tam hustá síť MHD, která je navíc brutálně dotovaná. Takže přemýšlet by měl spíš rezident.

bzzz
30. března • 12:31

Navstevy jsou narazovky, navic vetsinou vikendove, kdy je zase Praha vylidnena. Ale spooousta lidi do Prahy dojizdi do zamestnani (navic ted je trend stehovat se na okraj resp dal a dojizdet). Rezidenti nechaj auto u baraku a stejne bude parkovani chybet.

Fetr
30. března • 7:23

Zdá se, že si nikdo ze zdejších diskutujících neuvědomil, že smyslem parkovacích zón není jakkoliv řešit parkování, ale donutit co nejvíce lidí zaplatit nový "desátek".
Otom, že auta se prostě do země nepropadnou, ale pouze přemístí na místa, kde se ještě parkovat zdarma může, snad není pochyb.
Konečný stav po zavedení zón ve všech částech Prahy bude roven stavu výchozímu, tedy že nebude kde zaparkovat, pouze však s tím rozdílem, a ten je zásadní, že všichni za to budou platit.

Net
30. března • 14:24

Ale ne, my to chápeme moc dobře, jen se nám dlouhodobé neřešení situace nelíbí.

John
29. března • 16:49

Pražáci jsou tupci, jen ať platí. Ale že se ta rakovina šíří dál, to mě sere. 3-[

Bushi
31. března • 15:34

Hlavně že Ty jsi studnice moudrosti.Nehledě na to ,že v Praze je víc Tvých příbuzných,sousedů, kamarádů a přátel.

Net
29. března • 16:45

Nemám rád zóny. Namalovat čáry je levné, používat auto s 6 kamerami je dokonce výdělečné, ale skutečný problém je, že není kde rozumně parkovat a modré zóny přináší jen problémy. Co když někdo jede na návštěvu k příbuzným? Co když někdo potřebuje rodičům/prarodičům dovézt těžký nákup? Co když kamarád potřebuji pomoci se stěhováním? Mám platit 12000 ročně nebo kolik je to výpalné když mám jiné trvalé bydliště? Mám si zaplatit parkovné o kus dále a tahat se s věcmi několik set metrů?
A především, proč jsou P+R na Zličíně a Nových Butovicích plná často před sedmou ráno? Modré zóny vedly jen k tomu, že se v obchodních centrech na Zličíně zavedlo časově omezené parkování ( z logických důvodů, je pro návštěvníky obchodního centra, nikoli centra Prahy), v Praze máme celkem dobrou MHD, ale chybí návaznost na automobilovou dopravu na okrajích a dostatečně dimenzovaná záchytná parkoviště u stanic metra.

Rejpal
29. března • 20:22

Ve většině městských částí je dnes umožněno parkovat i nerezidentům. Jediný rozdíl je v tom, že modrá zóna je dražší než oranžová a zelená (většinou 80 Kč/h). A to je asi v pořádku. Jediné, co v pořádku není je roční cena parkování v zóně pro rezidenty pro první a druhé vozidlo, která je směšně nízká.

Martin R.
29. března • 13:22

Bezva, jen tak dál!
Já chápu, že lidé bydlící v jednotlivých pražských částech mají leckdy problém poblíž svého bydliště zaparkovat.
Já (po pár letech) opět mimopražský to respektuji, a pokud je to možné, nechávám auto na záchytném parkovišti a dál jedu MHD. Tady ale mnohdy nastává problém!
Záchytných parkovišť je málo, a jejich kapacita je nedostatečná. Obzvláště ta parkoviště s rozumnou návazností na městskou dopravu jsou často beznadějně obsazená!
O problému se mluví již několik let, ale o žádných nových rozestavěných parkovištích jsem nic neslyšel! Vy snad ano?!
Další rozšiřování zón - proč ne? - Ale jen v návaznosti na budování nových partkovacích kapacit! Takhle mi to připadá, jak když se nám pražský magistrát v čele s panem Hřibem snaží dát jasně najevo, že dokud nebudeme mít v Praze trvalé bydliště, nemáme tam co pohledávat!
No, snad mi povolí návštěvu příbuzných, přátel, či kolegů na pobočce alespoň vlakem - prozatím ;-).

iPace
29. března • 13:44

o spouste P+R lidi ani nevedej, tech parkovist je v Praze 15 s kapacitou vice nez 2500 parkovaich mist, jenze ty blize centru casto vyuzivaji spise lide z okolnich kancelarskych budov ikdys treba bydli v Praze, je to pro ne levnejsi nez klasicke stani na zone nebo na placenych parkovistich danych budovza me muzu rici ze treba P+R v Bubci bejva prazdne, pritom tam krasne jezdi na hlavak vlak co 20 minut, na Skalce bejva plne jen to hned u metra, to kousek dal u Tesca, coz je take P+R bejva prazdna, pritom je to 200 metru pesky, jako cele slouzi P+R treba Chodov, lidi to ale berou asi jen jako obchodak, Opatovicke P+R je vyuzivane jak kdy, ale nikdy tam nebyl problem zaparkovat, Butovice jsou pro smich, tam parkuji lidi z okolnich kancelari, a Zlicin vesmes taky k smichu

mpolan
1. dubna • 9:36

Kolik z denního množství aut činí ty dva a půl tisíce? Denně dojíždí do Prahy dvěstě tisíc lidí.
Zličín a Butovice jsou jediná P+R, která mají obsloužit celou západní oblast Prahy. Trošku málo, ne? P+R Letňany nebo Černý Most je plné v půl osmé, kdo jede později, má smůlu. Naštěstí u CČM pochopili, že parkoviště s 3500 místy nikdy nezaplní a tak je nechali volně přístupné.

dff
29. března • 14:47

To na opatove bohuzel zrusili a ted se v tom na chodove neda zaparkovat :) Ale ja jsem PRO aby to bylo plosne na cele praze.... U nas pred barakem parkuje soused dodavky s kterymi jezdi pro PPL apod...Co se tyka kratkodobeho parkovani, tak nevim na co lidi nadavaji... da se stahnout aplikace, a zaplatit a zaparkovat se da na jakekoliv zone.... Zaplatim dvacku na pul hodiny ( lisi se to dle barvy a prahy )..Problem je dneska v tom ze si kazdy mysli ze parkovat muze kdekoliv a zadarmo

praha 10 stale hruza
29. března • 11:49

praha 10 stale nic a jen trpime a auta k nam odklada kazdy kdo jinde parkovat nemuze..

Jan Zklamaný
30. března • 8:21

Budete zklamán.Budete si přát aby to zdušili ale už to nepůjde.U nás v Libni to jen komplikuje život.Uvidíte,dočkáte se.

Quebe
29. března • 12:10

A co takhle naopak lobbovat za zrušení zón?Veřejný prostor by měl být pro všechny, daně platíme všichni. Nevím proč by někdo měl mít v nějakém místě nějaká privilegia jen kvůli tomu, že tam má trvalé bydliště.Kromě toho, když pražák/brňák/pardubák/olomoučák přijede do jiného města, kde zóny nejsou, může si stát kde chce. Naopak to ale nejde. Zavedeme tedy zóny úplně všude, aby nikdo nemohl parkovat nikde jinde, než u sebe doma?

iPace
29. března • 13:24

co je verejny prostor?
ono to ma vicero rovin, jsou "verejne prostory" kde se parkovat temer neda a mistni pak nemaji kde zaparkovat, protoze tam parkuji turiste, dobre udelaji se tam zony, jen ze pak si na turysty a prezpolni zacne stezovat to okoli okolo tech zon, takze se zony zavedou i tam, a tak dala a dal a dal, az je zona po celem mestea k tomu verejnemu prostoru, dane platime statu, ulice jsou ale v majetku mest, ano z dani si platime prez ten stat i ty mesta, ale prave v tom je ten hacek, kdy mesto si vzdy bude chranit hlavne sve obyvatele, ne ty ostatni co prijedou odjinud, a pokud si nektera mista chce chranit vice, kaskadove se problem zacne sirit i dalnema nahodou Brno take parkovaci zony?zona je vesmes jen forma vyberu financi, neb parkovani prezpolnim se da zakazat i bez zon, ale kdo by to delal? navic plany na rozsireni zon byli naplanovane a schvalene davno pred tema "politikama" co tam sedi dnes, soucasne rozsirovani zon se odsouhlasilo v roce 2017, tehdy tam nejaky Hrib nezmohl nic

Quebe
29. března • 14:50

Navrhuji menší sociální experiment. Všem lidem, kteří mají trvalé bydliště v parkovací zóně, udělat návštěvnickou zónu ze zbytku republiky. Prostě ať vjedou kamkoliv mimo "svou" zónu, budou pro ně platit stejná pravidla, jako pro cizí v jejich zóně.Hádám, že tohle by se nelíbilo, co? Je super to mít takto zregulované "doma" a do zbytku republiky si jezdit parkovat bez omezení, že?Osobně bych proti zavádění zón nic neměl, kdyby byly parkovací karty dostupné komukoliv, bez ohledu na trvalé bydliště a mohl si je tedy pořídit každý, kdo by ji využil. Pak by se jednalo o spravedlivé opatření - pravidla parkování v daném místě by byla pro každého stejná. Takhle je to ale diskriminace.

iPace
29. března • 16:02

klidne to udelej pokud ti k tomu da nekdo mandat, ja mam trvale bydliste v miste kde zadne zony nejsou a predpokladam ze ani nikdy nebudou neb tu problem s parkovanim na malomeste nenijinak mam dojem ze ty Prazske zony jsou pro kazdeho, tedy kazdeho kdo ma hybrid nebo elektromobil, mam dojem ze o trvalem bydliste tam nic neni a muze si parkovaci kartu pro celou Prahu zaridit kazdy s takovym autem za rocni poplatek 100 kacek? :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
29. března • 17:47

Jak říkám, ať se klidně problémy s parkováním zónami řeší, ale ať má každý možnost, koupit si parkovací kartu, bez ohledu na trvalé bydliště. Tím se problém vyřeší, cena karty může být v závislosti na vytíženosti daného místa, čímž se zaručí, že tam parkovat bude jen ten, kdo opravdu chce nebo potřebuje.Kde je psané, že zrovna rezident tam nutně potřebuje parkovat? Třeba autem jezdí jednou za měsíc na výlet a zbytečně tam blokuje žádané místo, přičemž by klidně mohl stát v méně frekventované části města a nijak výrazně by jej to neomezilo. Naopak já tam mohu bydlet v nájmu bez převedeného trvalého bydliště a potřebovat auto denně.

Net
29. března • 21:56

Hlavní problém v zónách mají lidé, kteří tam jsou dočasně, ale trvalé bydliště mají jinde.

kari
29. března • 13:47

A nebylo by lepší zpoplatnit místo zón parkovací místa parkovacími automaty, každý kdo potřebuje na chvíli něco zařídit si zaplatí a odjede, město "vyrejžuje" ještě více a místní obyvatelé si budou moci pořídit celoroční placené stání, jako to je i doposud?

nevím zda jste pochopil
31. března • 23:11

Nevím zda jste pochopil f-ci parkovacích zón, ale právě tak jak píšete fungují. to že je někde zóna neznamená, že tam nesmí parkovat nik jiný než rezident s pobytem. značí to pouze to, že rezident si platí roční parkovné a cizí si zaplatí parkovné po dobu stání na daném místě, nevím kde je problém. jednuduché a funkční :)

nevím zda jste pochopil
31. března • 23:11

Nevím zda jste pochopil f-ci parkovacích zón, ale právě tak jak píšete fungují. to že je někde zóna neznamená, že tam nesmí parkovat nik jiný než rezident s pobytem. značí to pouze to, že rezident si platí roční parkovné a cizí si zaplatí parkovné po dobu stání na daném místě, nevím kde je problém. jednuduché a funkční :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. dubna • 9:32

Na "modré" zóně si za parkování zaplatit nemůžu, pokud tam nebydlím. Platit se dá ve fialových zónách, aspoň v Praze.

E16
1. dubna • 16:15

V modré zóně může parkovat kdokoliv za 80 Kč/hod.

iPace
29. března • 14:20

pro firmy ktere na tom vydelavaj urcite ne :-D

Aladin
29. března • 13:17

Praha vybere na parkovém 300mil ročně.

Vladimir
29. března • 12:14

Jo, přesně takhle to nějak dopadne😥

Aladin
29. března • 10:54

Hřib, stejně jako jeho předchůdci pochopil, že nemá cenu plánovat parkovací domy, odstavná parkoviště apod, protože je s tím práce a přesahuje to délku volebního období, udělat placené zóny plně dostačuje. Před pár roky jsem nechal zhruba na týden auto odstavené v parkovacím domě na letišti v Helsinkách. Domeček pro dlouhodobé stání. A platil jsem asi 3 eura? Letiště Praha ani nechce budovat jiný systém. Jim tento rejžák vyhovuje a Praha se do toho bojí rejpnout. Hlavně, že vyhazuje prachy po celém světě za reklamní kampaně cílené na víkendové ožraly.

Daník
15. května • 10:44

Ono v okolí letiště Václava Havla je už docela dost možnosti kde zaparkovat. A většinou i když jsou ty parkingy třeba v okruhu cca 8 km, tak tam jezdí klimatizované dodávky nebo minibusy, co ty lidi na letiště včas dopraví. Pro mě je třeba novinka tenhle https://fixparking.cz... parking. Loni jsme využili a pohoda.

Doporučujeme

Články odjinud