Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Úsekové radary jsou pro Prahu velmi zajímavou záležitostí. V období od června 2013 do května 2014 evidují statistiky 241 225 případů překročení maximální povolené rychlosti na území Prahy, přičemž zhruba 99 % mají na svědomí právě pevně rozmístěná zařízení hlídající rychlostní limity.

Většina zaznamenaných přestupků (80 %) se týká překročení rychlosti o méně než 20 km/h. Naopak pouze zhruba dva tisíce přestupků za dané období se týká překročení rychlosti o více než 40 km/h.

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Vyplývá to ze statistik, které zveřejnil Český rozhlas. Podle jeho informací připadají dvě třetiny pražský přestupků týkajících se rychlosti pouze na tři radary. Vůbec „nejúspěšnější“ je v tomto směru radar na výpadovce směr Slaný. Zrovna on je pěkným příkladem toho, že řidiči mohou představovat zajímavý zdroj příjmu. Určitě většina ví, že se tohle místo týká úseku, na který vás přivede pražský okruh (respektive R7) a kde je rychlost omezena na 50 km/h, a to jen na velmi malém úseku kvůli přechodu pro chodce, na kterém je semafor a naprosto minimální provoz. 

Zcela bez zajímavosti jistě není ani fakt, že speciálně tento radar měří nonstop pořád (kolik lidí zde asi přechází v noci...) a podle statistik Českého rozhlasu zaznamená nejvíce přestupků o víkendech, konkrétně mezi sedmou a devátou hodinou ranní. Dalším „úspěšným“ místem je Jižní spojka před Lanovým mostem (29 334 přestupků) a úsek mezi Zlíchovským tunelem a tunelem Mrázovka (21 709).

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Ze statistik také vyplývá, že například radary na Spořilovské, kde je omezena rychlost kvůli snížení hluku, evidují přestupky pouze od osmi večer do šesti ráno. Opačným případem je pak radar na Strakonické, který v období od deseti hodin večer do pěti hodin ráno nezaznamenal žádné přestupky.

Ve srovnání se stacionárními radary je fyzické měření policistů zcela zanedbatelné. Podle zjištění Českého rozhlasu navíc pražští policisté měří výhradně od pondělí do pátku, a to v pracovní době od osmi hodin ráno do šesti večer.

Podrobnější mapu a další čísla najdete na Zprávy.Rozhlas.cz

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky