Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Úsekové radary jsou pro Prahu velmi zajímavou záležitostí. V období od června 2013 do května 2014 evidují statistiky 241 225 případů překročení maximální povolené rychlosti na území Prahy, přičemž zhruba 99 % mají na svědomí právě pevně rozmístěná zařízení hlídající rychlostní limity.

Většina zaznamenaných přestupků (80 %) se týká překročení rychlosti o méně než 20 km/h. Naopak pouze zhruba dva tisíce přestupků za dané období se týká překročení rychlosti o více než 40 km/h.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Vyplývá to ze statistik, které zveřejnil Český rozhlas. Podle jeho informací připadají dvě třetiny pražský přestupků týkajících se rychlosti pouze na tři radary. Vůbec „nejúspěšnější“ je v tomto směru radar na výpadovce směr Slaný. Zrovna on je pěkným příkladem toho, že řidiči mohou představovat zajímavý zdroj příjmu. Určitě většina ví, že se tohle místo týká úseku, na který vás přivede pražský okruh (respektive R7) a kde je rychlost omezena na 50 km/h, a to jen na velmi malém úseku kvůli přechodu pro chodce, na kterém je semafor a naprosto minimální provoz. 

Zcela bez zajímavosti jistě není ani fakt, že speciálně tento radar měří nonstop pořád (kolik lidí zde asi přechází v noci...) a podle statistik Českého rozhlasu zaznamená nejvíce přestupků o víkendech, konkrétně mezi sedmou a devátou hodinou ranní. Dalším „úspěšným“ místem je Jižní spojka před Lanovým mostem (29 334 přestupků) a úsek mezi Zlíchovským tunelem a tunelem Mrázovka (21 709).

Bezpečnost | Cestování | Život řidiče

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Ze statistik také vyplývá, že například radary na Spořilovské, kde je omezena rychlost kvůli snížení hluku, evidují přestupky pouze od osmi večer do šesti ráno. Opačným případem je pak radar na Strakonické, který v období od deseti hodin večer do pěti hodin ráno nezaznamenal žádné přestupky.

Ve srovnání se stacionárními radary je fyzické měření policistů zcela zanedbatelné. Podle zjištění Českého rozhlasu navíc pražští policisté měří výhradně od pondělí do pátku, a to v pracovní době od osmi hodin ráno do šesti večer.

Podrobnější mapu a další čísla najdete na Zprávy.Rozhlas.cz

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků