Praha plánuje zavedení nízkoemisních zón

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) je jedním ztvůrců návrhu realizace nízkoemisních zón (NEZ) na území Prahy. Rada hlavního města dnes pověřila náměstka primátora Jiřího Nouzu, aby zajistil zpracování a předložil dokumenty potřebné k zavedení pražské nízkoemisní zóny. Nezbytnou součástí návrhu parametrů pro realizaci NEZ je zajištění objízdných tras a simulace průjezdnosti dopravy po jejím zavedení. Tímto úkolem se zbývají dopravní odborníci TSK. Pokud nové podklady Rada HMP v létě schválí a na tomto základě vznikne text vyhlášky, nebrání vytvoření NEZ v Praze nic.

„Zřízením nízkoemisní zóny by se Praha připojila k celé řadě měst v západní a jižní Evropě a zároveň by získala prvenství v České republice. Z provedených studií jasně vyplývá, že zóny přispívají ke zlepšení životního prostředí v centrech měst, proto jsme se k tomuto kroku rozhodli,“ konstatuje náměstek primátora Jiří Nouza.

Praha před časem pro řešení problematiky NEZ zřídila odbornou pracovní skupinu složenou z pracovníků Magistrátu, Technické správy komunikací hl. m. Prahy, Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Policie ČR, Ministerstva životního prostředí a Státního zdravotního ústavu. Skupina spolu s Centrem dopravního výzkumu zpracovala analýzu proveditelnosti projektu, která je podkladem pro další jednání.

Předběžný odhad zavedení zón je plánován na konec roku 2015. Předpokládá se, že nízkoemisní zóna bude zavedena s roční prodlevou od vydání příslušné městské vyhlášky, která by do zastupitelstva mohla jít ještě v tomto roce, nicméně o zavedení nízkoemisní zóny rozhodne až nová politická reprezentace. Realizační práce, mezi něž patří např. fyzické vyznačení zóny dopravními značkami nebo tisk a distribuce etiket, které by se vylepovaly na čelní skla vozidel, potřebují delší dobu přípravy.

„Zavedení zóny obecně znamená, že by k vjezdu do dané oblasti bylo oprávněno pouze vozidlo, které splňuje předem definovaná emisní kritéria a je mu přidělena příslušná barevná plaketa opravňující k vjezdu. Pro TSK to bude znamenat osazení svislého dopravního značení, které na komunikacích zónu jasně vyznačí,“ dodává Ladislav Pivec, šéf TSK.

Nová NEZ by doplnila již v současnosti platná omezení vjezdu řidičům nákladních vozidel nad 3,5 tuny, 6 tun a 12 tun ve vybraných lokalitách na území Prahy.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků