Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Rada hlavního města sice pověřila příslušné instituce ověřením proveditelnosti, ale žádné rozhodnutí zatím nepadlo a v nejbližších měsících ani nepadne.
Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Na sociálních sítích koluje informace o tom, že Praha brzy uzavře Smetanovo nábřeží a Malou stranu pro automobilový provoz. Informoval o tom i Blesk.cz. Takové tvrzení je však přinejmenším nepřesné.

Rozhodnuto ještě není

„Žádné konečné rozhodnutí nepadlo a s trvalým uzavřením Smetanova nábřeží a Malé Strany pro automobily se v letošním roce nepočítá,“ řekl redakci AutoRevue.cz tiskový mluvčí magistrátu Jakub Stadler. 

Šiřitelé informace podle něj zřejmě vycházeli z usnesení rady, která mimo jiné pověřila Technickou správu komunikací (TSK) oveřěním proveditelnosti navrhovaných opatření. 

„O čem maximálně uvažujeme, jsou občasné uzavírky, obdobně jako v loňském roce v rámci projektu Nábřeží žije, kdy došlo k šesti sobotním uzavřením Smetanova nábřeží pro automobily,“ dodává Stadler. 

Těmito občasnými uzavírkami se v obsáhlém komentáři zaobíral Lukáš Dittrich. Po několika osobních návštěvách dospěl k závěru, že zklidněné nábřeží příliš nežilo – názvu akce navzdory – a že způsobilo značné dopravní komplikace na protejším břehu Vltavy.

Zneprůjezdnění zatím jen jako návrh

Pravda je, že usnesení rady navrhuje řadu dopravních omezení, která mají navazovat na otevření tunelu Blanka. Vedle zneprůjezdnění Malé Strany a Smetanova nábřeží radní navrhují mj. zřízení vyhrazeného pruhu na magistrále, záměrné zpomalení provozu novými semafory a další opatření.

Hamburk chce přesadit lidi z aut na kola. Mao Ce-tung by měl radost

Hamburk chce přesadit lidi z aut na kola. Mao Ce-tung by měl radost

Občanské sdružení OSBID (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu) navrhované kroky kritizuje. „Uzavřením širšího centra pro individuální automobilovou dopravu bude přetížení místních komunikací pouze převedeno do jiné oblasti. A investice do posílení kapacity přijdou vniveč, protože za cenu tunelu Blanka pouze dojde k přesunu dopravních problémů do jiného místa,“ uvádí na svém webu.

Jakub Stadler jim dává nepřímo za pravdu, když naznačuje, že žádost o prověření navrhovaných opatření není totéž co jejich schválení. „Už nyní se ukazuje, že zcela vyloučit dopravu z Malé Strany, případně ze Smetanova nábřeží nebude možné a nejde tedy o aktuální záležitost,“ řekl.

TSK nejprve zpracuje zadanou analýzu, která nebude hotova dříve než za několik měsíců. O budoucnosti automobilové dopravy v širším centru Prahy tak patrně rozhodne až nové vedení města, vzešlé z komunálních voleb letos na podzim.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků