Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Rada hlavního města sice pověřila příslušné instituce ověřením proveditelnosti, ale žádné rozhodnutí zatím nepadlo a v nejbližších měsících ani nepadne.
Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Na sociálních sítích koluje informace o tom, že Praha brzy uzavře Smetanovo nábřeží a Malou stranu pro automobilový provoz. Informoval o tom i Blesk.cz. Takové tvrzení je však přinejmenším nepřesné.

Rozhodnuto ještě není

„Žádné konečné rozhodnutí nepadlo a s trvalým uzavřením Smetanova nábřeží a Malé Strany pro automobily se v letošním roce nepočítá,“ řekl redakci AutoRevue.cz tiskový mluvčí magistrátu Jakub Stadler. 

Šiřitelé informace podle něj zřejmě vycházeli z usnesení rady, která mimo jiné pověřila Technickou správu komunikací (TSK) oveřěním proveditelnosti navrhovaných opatření. 

„O čem maximálně uvažujeme, jsou občasné uzavírky, obdobně jako v loňském roce v rámci projektu Nábřeží žije, kdy došlo k šesti sobotním uzavřením Smetanova nábřeží pro automobily,“ dodává Stadler. 

Těmito občasnými uzavírkami se v obsáhlém komentáři zaobíral Lukáš Dittrich. Po několika osobních návštěvách dospěl k závěru, že zklidněné nábřeží příliš nežilo – názvu akce navzdory – a že způsobilo značné dopravní komplikace na protejším břehu Vltavy.

Zneprůjezdnění zatím jen jako návrh

Pravda je, že usnesení rady navrhuje řadu dopravních omezení, která mají navazovat na otevření tunelu Blanka. Vedle zneprůjezdnění Malé Strany a Smetanova nábřeží radní navrhují mj. zřízení vyhrazeného pruhu na magistrále, záměrné zpomalení provozu novými semafory a další opatření.

Hamburk chce přesadit lidi z aut na kola. Mao Ce-tung by měl radost

Hamburk chce přesadit lidi z aut na kola. Mao Ce-tung by měl radost

Občanské sdružení OSBID (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu) navrhované kroky kritizuje. „Uzavřením širšího centra pro individuální automobilovou dopravu bude přetížení místních komunikací pouze převedeno do jiné oblasti. A investice do posílení kapacity přijdou vniveč, protože za cenu tunelu Blanka pouze dojde k přesunu dopravních problémů do jiného místa,“ uvádí na svém webu.

Jakub Stadler jim dává nepřímo za pravdu, když naznačuje, že žádost o prověření navrhovaných opatření není totéž co jejich schválení. „Už nyní se ukazuje, že zcela vyloučit dopravu z Malé Strany, případně ze Smetanova nábřeží nebude možné a nejde tedy o aktuální záležitost,“ řekl.

TSK nejprve zpracuje zadanou analýzu, která nebude hotova dříve než za několik měsíců. O budoucnosti automobilové dopravy v širším centru Prahy tak patrně rozhodne až nové vedení města, vzešlé z komunálních voleb letos na podzim.

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků