Praha je 16. nejpomalejší město v Evropě

Britská společnost Keepmoving, která se věnuje dopravě, vydala velmi zajímavou statistiku nejpomalejších měst v Evropě. Jedná se o údaj průměrné rychlosti v centru daného města a jak se můžete sami přesvědčit, ani dlouhé kolony pražské dopravy neznamenají, že se u nás jezdí nejpomaleji.

Proti nejpomalejšímu evropskému městu Londýnu se v Praze jezdí téměr dvakrát rychleji, tedy 37 km/h. Nejrychlejším sledovaným městem byl pak Hamburg, kde se jezdí v průměru 84 km/h. Jak toho řidiči Keepmoving dosáhli můžeme jen hádat, ale sběr dat musel probíhat vždy na nějakém městském okruhu, v centru Prahy se mnohdy jezdí průměrnou rychlostí 0,0nic...

Stát

Město

Rychlost (km/h)

UK

Londýn

19

Německo

Berlin

24

Polsko

Waršava

26

UK

Manchester

28

UK

Edinburg

30

Itálie

Řím

30

UK

Glasgow

30

UK

Bristol

31

Francie

Paříž

32

UK

Belfast

32

Německo

Mnichov

32

Nizozemí

Amsterdam

34

Irsko

Dublin

35

UK

Birgmingham

35

Španělsko

Barcelona

35

Česko

Praha

37

UK

Leeds

37

UK

Cardiff

39

UK

Newcastle

42

Rakousko

Vídeň

46

Francie

Lyon

46

Itálie

Turín

51

Itálie

Miláno

51

Španělsko

Madrid

51

Belgie

Brusel

56

Německo

Kolín n.R.

58

Nizozemí

Rotterdam

66

Německo

Frankfurt

68

Švýcarsko

Ženeva

71

Německo

Hamburg

84

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků