Praha jde do boje s rychlými řidiči, utratila téměř 40 milionů za nové radary

112 komentářů

jarda
9. května • 10:46

Jsem pro postihy. Ale v mistech, kde to ma smysl pro bezpecnost a ne pro kapsu ani tak uredniku jako spis vedeni radnic. Na jiznim meste (30) pred skolou. Pres den to je jasne, ale proc v noci? Vypadovka na Chomutov. Hned za Prahou na 2proude silnici v kazdem smeru prechod pro chodce!!! Jak uz nekdo zminoval, (50) v kopci na cukrak, kde to kazdy chce vyjet ... Na nasich silnicich je hodne moc nesmyslu, ktere jdou nejen proti logice veci, ale i proti bezpecnosti a v neposledni rade i proti nasi penezence. Protoze Cukrak by se bez omezeni rychlosti vyjel nahoru s mensi spotrebou, nez to tam cvakat na 4ku

sayza
5. května • 23:45

Klidne at instalujou radary. Stejne v Praze jezdi 50kou snad kazdy 13ty ridic. A kdyz to bude lidi otravovat, tak v pristich komunalnich volbach ty lidi vymeni ... no jo, aha, zase ta moje idealisticka predstava, ze lidi maji pamet.

Tomáš Marný
6. května • 1:49

jj, jsem jeden z těch každých 13tých. Jezdím 30 let a v životě jsem nenaboural, zato debilů, chytrých jako ty, vidím denně několik. Strašně pospíchají, jedou po Praze 80, kličkují bez blinkru z pruhu do pruhu a pak 4-5 hodin čumí, než k jejich dopravní nehodě přijedou policajti...

PetrP
5. května • 10:08

Kdyby se radši investovalo do pořádného osvětlení a úprav přechodů pro chodce, do opravy komunikací a úplně nejlepší by bylo, kdyby konečně někdo dal dohromady dopravní značení, jako například označování hlavních silnic, odstranění nepotřebných a bezdůvodných omezení rychlosti, vodorovné značení na křižovatkách a kdyby někdo dohlížel na amatérsky postavené dopravní značení v průběhu různých staveb. Pak by asi i většina řidičů dopravní značení začala respektovat. Ať si radní udělají výlet do Rakouska a podívají se tam, jak se řeší bezpečnost na silnicích.

Tomáš Marný
6. května • 1:44

Výborně, radile, radíš tady jiným, co mají dělat, a přitom seš sám takovej vohnout, že vložíš jeden příspěvek 2x...

PetrP
5. května • 10:08

Kdyby se radši investovalo do pořádného osvětlení a úprav přechodů pro chodce, do opravy komunikací a úplně nejlepší by bylo, kdyby konečně někdo dal dohromady dopravní značení, jako například označování hlavních silnic, odstranění nepotřebných a bezdůvodných omezení rychlosti, vodorovné značení na křižovatkách a kdyby někdo dohlížel na amatérsky postavené dopravní značení v průběhu různých staveb. Pak by asi i většina řidičů dopravní značení začala respektovat. Ať si radní udělají výlet do Rakouska a podívají se tam, jak se řeší bezpečnost na silnicích.

rosta
5. května • 9:40

pred casem vysla mapka prahy s umistenim mobilnich + statickych radaru. jeden takovy je v radotine "v sudech". sel jsem ho hledat, nasel jsem ho, jake bylo moje prekvapeni kdyz jsem nakoukl zkrs pruhledy dovnitr a nic tam nebylo, proste jen prazdna krabice a jeste castecne pruhledy zastrikane sprayem...
s Broukem nesouhlasim, mereni a postihovani rychlosti ma smysl nekde, kde to ma smysl, ne nekde, kde je umele vytvorene omezeni a podminky a okolnosti umoznuji ject rychleji, ale presto bezpecne. za 8 let co aktivne jezdim jsem dostal pouze jednu jedinou pokutu za prekroceni rychlosti, takze se nebojim, budu smele prekracovat dal, pri pomeru pocet radaru / pocet aut prekracujicich rychlost jsem naprosto v klidu.

Tomáš Marný
6. května • 1:42

Tak ti ze srdce přeju, ať jednou při té rychlé jízdě přejedeš cikáně a jeho příbuzní ti zpřerážej všechny hnáty... BTW "aktivně" jezdím 30 let a nikdy jsem neplatil pokutu za rychlou jízdu. Kolik ušetříš času, bezmozku, nedodržováním maximální povolené rychlosti v obci? 10 minut denně? A jak ten čas využiješ? Leješ do sebe pivo v krčmě nebo čumíš na Vyhulené?

Brouk
5. května • 0:10

Cim vic radaru v Praze, tim lepe!

Petr07
4. května • 19:59

Zajímavá simulace dopravy:
http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/

Pavel
4. května • 18:28

Odteď se sebou budu nosit černý sprej a když uvidím nějakou debilní a totálně od věci osazenou značku, tak ji prostě prestříkám a bude !

notch
4. května • 21:14

Do toho jdu taky

Driver
4. května • 16:09

Zase jen dalsi buzerace, jako by uz tedka tech hlidek nebylo dost.

rychtracek
4. května • 13:19

Souhlasim se štiplavou poznámkou.
Přeci když chcete pronajímat byt, tak také napřed uklidíte. Jen v téhle zemi je možné, aby se to dělalo obráceně. 37mil vyhozených, a někdo samozřejmě pojede na luxusní dovolenou.......
a řidiči to časem vychytaj, takže magor s novym 4litrem to bude valit dál  v okolí školy, kde to zrovna nebude. Kriste pane začněte už trošku přemýšlet. Copak se nestydíte tady žít ?
Okamžitě propustit všechny co tento nápad podporují a poslat je opravovat asfalt na silnicíh. A ješte vyhodte ty tisíce vyžírků v uniformách co pro nás nikdy nic neudělali.

Tomáš
4. května • 12:22

A čo tak dohodnúť sa niekoľko ľudí a napríklad v obci, ak tam dajú nezmyselnú značku obmedzujúcu rýchlosť vždy ju proste v noci zničiť ? Odpíliť a zahodiť. Pochybujem, že sa nájdu peniaze a chuť každý týždeň tam dávať novú

nocni_dric
4. května • 23:41

to je sice pekne ze ji odpilis a zahodis, ale jakmile te chytnou neni to prestupek ale trestny cin(znacky docela podrazily)..reseni je to velmi zajimave a docela adrenalinove

pepe
4. května • 11:43

jak psal Tlamik, plne bych si dovolil s nim souhlasit .. znechucen se obracim s prosbou - zkouste to nekdo objet bezne dostupnymi antaradary a dejte nam vedet zda se vyplati zainvestovat radeji jejich prodejce nez vypocitavou PCR a magistrat ..
diky

semnaprkne
4. května • 13:52

za pouziti (aktivniho) antiradaru jakoukoli osobou ve vozidle bude od 1. 7. pokuta nikoli na miste, ale ve spravnim rizeni, a sice do vyse 100 000,-

pepe
4. května • 19:51

jasne .. mel jsem namysli detektor .. cili zarizeni pasivni - jen vyhodnocuje aktivitu v ruznych vlnovych delkach .. takze je to snad nezjistitelne.

Tom
4. května • 17:09

For je, ze PCR neni schopna dokazat, ze jsi antiradar pouzil za jizdy. Takze dalsi ustanoveni, ktere ma za cil jen postrasit a pripadne dostat prachy z par neuvazujicich. (to prvni podobne je povinnost sdelit kdo ridil)

jogurt
4. května • 16:03

Lasery dostatečně včas indikuje i ten nejlevnější antiradar, přesně řečeno radarový detektor. Jeho užití je legální. Mikrovlnné radary jakžtakž včas detekují moderní detektory Bell řady 8xx a 9xx, starší řada 6xx není dost spolehlivá. I tady je použití zcela legální. Úsekové měřiče nedekuje nic, takže tady není technická obrana.
Používat aktivní rušič je pitomost, kterou policie snadno prokáže.

vedeni
4. května • 11:15

Hlavne je malicko podivny, ze po vzniku bodoveho systemu nezaniknou financni postihy!? To je snad dvoji trest, ne? Driv byla za trest pokuta, a ted body! Takze ted je UPLNE jasny, ze jde o namasteni kapes deravyho rozpoctu a ne o zadnej trest/prevenci.  Ze se nad timle nikdo ani nepozastavuje...

pavelh
4. května • 12:19

na spoustu věcí je trest pokuta a/nebo zákaz určité činnosti. Koukněte se do trestního zákoníku. Proč by to nemohlo být u řízení motorových vozidel, když řidič prokáže, že ani několik pokut a sebraných bodů mu nezabránilo v dalším nebezpečném ježdění? Profesionální řidiči tuhle možnost dávno znají, tak proč by se neměla týkat "amatérů"?

Ike
4. května • 10:53

Tam taky na každé druhé cestě vybírali lapkové. Když si představím, že každá obec si zřídí MP a značku na omezení rychlosti za účelem měření, tak si připadám, že se ocitnu v nějakém jiném světě. Demokracií to nevoní, spíš urvi, co můžeš. Lidi protestujte ! Stát tady není proto, aby nás konstantně buzeroval !

Brouk
5. května • 0:36

Ty blbe, zajed si do Rakouska a uvidis. Vsichni tam jezdi jak beranci (i Cesi), drahe auto, levne auto. Konecne to bude i tady. Ta anarchie uz byla neunosna. Cim vic radaru a policajtu, tim lip!!!

nocni_dric
5. května • 14:51

policejni stat naz vzor podle tebe je normalni dat na 4proudovou silnici, kde se jedna vpodstate o hlavni tah okolo mesta a chodce tam nepotkas,padesatku a vybirat tam..no podle me je to buzerace a ryzovani..pokud je nake omezeni ve frekventovane ctvrti ve meste s velkym vyskytem chodcu a jinych ucastniku provozu a tam neni dodrzovana rychlost o tom zadna,tam merit merit..ale jde o to ze MP se spis divaji na snadnou moznost vydelku nez na bezpecnost a prevenci..

Mitch
4. května • 11:32

Souhlas!!!

aa
4. května • 19:45

Bude to buzerace zas.aných měšťáků vůči řidičům. Mají raději sbírat ho.na po pseh a ne se sr.t do dopravy. Vždyť každý z nich má inteligenci houpacího koně

Pepa
4. května • 10:33

Minulý týden orpavovali tramvajové kolejiště pod viaduktem. A protože je to úzké, tak tam pochopitelně píchli na jednosměrku. Ovšem v ranní tlačenici na značky nikdo nekouká a hlídá si auto, aby ho neodřel. Takže to všichni objížděli v protisměru. No a za viaduktem stojí pět (slovy 5) městskejch a služební oktávka a vybírají za průjezd jednosměrkou. Pochopitelně půlka řidičů to otáčí přímo pod viaduktem, aby je MP neokradla. Takže místo jednoho městského, který by stál u opravářů a rovnou všem ukazoval, aby to točili k metru Holešovice si jich pět stoupne až za viadukt, nechá to ty řidiče projet (ta jednosměrka tam je proto, aby tam řidiči nejezdili, kapišto?) a pak jim strká bločky po dvou stovkách. Rozum by brečel. A ano, mám na stole bloček za sto korun. Smlouval jsem.

Pepa
4. května • 10:28

Dlouho tam bylo omezení na 80. 4třproudová silnice, z jedný strany tubus metra, urpostřed roští a na druhé straně parkoviště pro supermarkety. V životě jsem tam snad neviděl chodce přebíhajícího silnici. Pak tam píchli z nějakého důvodu 50. a od té doby se tam pravidelně měří a vybírá (stojí s autem na trávníku mezi křovím). Prostě uměle vyrobená kasička.

R.
4. května • 10:51

Chodci tam nepřebíhají, protože uprostřed je plot. O důvod víc, proč poslat to omezení na 50 někam... Každá rozbitá okreska, která je opravdu nebezpečná i když tam jede někdo 70 a sám, má povolených 90, ale tady tato silnice má 50 a felicii v křoví. Jak typické...

Pepa
4. května • 10:25

Koukám, že asi budou tu padesátku nahoru na cukrák. Ten přechod tam postavili po intervenci jednoho fízla, protože tam má barák. Rozumíte tomu? Značka obec Praha v lesích, čtyřproudová silnice pro motorová vozidla (o pár kilometrů dál) a je přes ní přechod??? Tohle snad vyplodí jenom zkorumpovanej dopravní fízl.

Hyena
4. května • 14:08

Já tam náhodou jednou viděl i chodce! Nějaká ženská šla do jednoho z těch dvou domů, co jsou na druhé straně výpadovky. Tohle je 100% místo na výběr peněz. Kdysi měli policajti alespoň tolik ohledů, že neměřili před stoupáním, dneska už je jim dobré všechno. Kdyby měli tu možnost, dali by před ten přechod klidně stopku, jen ať se napakují.

aa
4. května • 19:41

Ten přechod si tam nedali policajti, ale debilní úředníci magistrátu. Nikomu nepřeju, aby se mu na tom přechodu najednou vyloupnul krypl s autem, protože kdysi ta benzinka měla levnější benzín a on to nechtěl otáčet až na Jílovišti, ale rovnou od Prahy tam chtěl zabočit. Měl jsem tam z kopce přes kilo a brzdil jsem a kličkoval jako zajíc. Pokud budou inteligentní úředníci, tak tam udělají nadchod za pár set tisíc a bude klid - mohli to dát jako podmínku do stavebního povolení té benzínce a byl by klid.

Golem
4. května • 18:31

To je asi jako přechod pro chodce na Průmyslové.

kruch
4. května • 9:54

(ne)bezpecnost provozu v Praze neni o rozbitych komunikacich, to je smesny, nebezpecna (napr. pomerne bezna jizda na cervenou, prednost v jizde) a rychla jizda je hlavni problem.
 

zipiik
4. května • 10:26

rozbite komunikace jsou problem, clovek se soustredit na klickovani mezi dirama a muze prehlidnout daleko dulezitejsi veci...nebo hlida znacky a urve kolo, zalezi na prioritach

nejsem zastancem bezhlave rychleho jezdeni, ale napr. jizni spojka se da v pohode projet 100km/h i vic, zadne krizovatky, chodci, 2-3 proudy pro kazdy smer, pomerne kvalitni povrch... jenze po cele delce je 80ka, kteru stejne nikdo nedodrzuje - dokazete si predstavit, co by se stalo mezi cernym mostem a barandakem, kdyby vsichni jeli 80kou? uz ted je pekne zacpana...jednim z uzkych mist je prave zminovany usek u mostu, kde je 60ka s upozornenim na radar - pravidelne vytvari solidni kolonu.
chapu kontrolu rychlosti v mistech, kde je hodne chodcu, hlavne deti, tam at kasirujou, ale radary na vypadovkach a okruzich mi prijde spis jako podnikatelska investice nez prostredek na zvyseni bezpecnosti.

mrazik
4. května • 10:41

Přesně tohle mě napadlo po přečteńí článku a shlédnutí mapy. Kolik aut projede komunikací 100 Km rychlostí a 80 Km rychlostí ? Pokud bychom to všichni dodržovali, pak se propustnost zmenší a situace může být horší.
Nejsem zastáncem bezhlavé dravé a rychlé jízdy, ale pokud tím nikoho neohrozím, není problém jet po Jižní Spojce 100 Km/h.

Radek Ondrášík
4. května • 15:47

Každá silnice má maximální propustonost, přes kterou to nejde více a je jedno, zda se jede 40 nebo 140. Takže je omyl se domnívat, že zvýšením rychlosti ze zvedne počet automobilů, které daným úsekem projedou. Zní to možná nelogicky, ale "vtip" je v tom, že se vzrůstající rychlosti vzrůstá i vzdálenost vozů, které jedou za sebou a mezi vozem co jede 40 a 80 je vzdálenost dvojnásobná. Takže je sice možné mírně navýšit počítaný předpoklad propustnosti silnice tím, že auta pojedou blíže k sobě při vyšší rychlosti, ale tento fakt zvedne propustnost pouze o několik procent.

...
5. května • 23:50

Ale no tak, pane Ondrasiku,
 Asi je zbytecne rikat, ze to co pisete je naprosty nesmysl, ale kdyz uz se podepisujete oficialne za Autorevue, jeste by Vam to mohl nekdo blahove uverit, takze:
- vzdalenost mezi vozidly je zjevne zcela irelevantni (protoze je bezvyznamna vuci celkove ujete vzdalenosti), jediny podstatny faktor je rychlost jizdy, matematikou ze zakladni skoly lze snadno dopocitat, ze:
-- v okamziku, kdy celou silnici v delce napr. 40 km projede rychlosti 80 km/h 1.automobil v cele kolony s touto rychlosti (tj. za 1/2 hodiny), 1.automobil v cele kolony s rychlosti 40 km/h je teprve v jeji polovine, cili
-- propustnost je primo umerna rychlosti jizdy (!) a maximalni mozna propustnost pruhu/proudu silnice je dana a urcena prave a vyhradne maximalni (technicky) moznou rychlosti jizdy na ni (!)
Suma sumarum, vzdalenost mezi auty propustnost samozrejme znatelne nezvysi ani nesnizi, jezdeni vyssi rychlosti naopak zcela ZASADNE. (!)
---
O tom, ze je nesmyslne, nespravedlive a hloupe postihovat za rychlou jizdu nekoho, kdo tim nezpusobil zadnou nehodu ani skodu, snad ani netreba psat. Jediny ucinny a spravedlivy postup je velice tvrdy postih/represe viniku dopravnich nehod, rozhodne ne preventivni kolektivni trestani/pokutovani ridicu, kteri nic nezpusobili.
Ze novy zakon vyrazne zvysi korupcni chovani policie je snad jasne; vliv na bezpecnost silnic bude mizivy.
Ale to uz je o tom, co je banda 'chytraku' ze socialistickych, komunistickych a katolickych stran schopna populisticky vymyslet a narvat do zakonu. Oni vi prece nejlepe, jak mame my ostatni zit, co vse musime a nesmime, jak utratit nase penize misto nas, a nejlip kdyz k tomu vsemu schvalovani, zakazovani, regulovani, kontrolovani a trestani bude potreba hodne zbytecnych uredniku a razitek a vytvori to hodne postu pro zaslouzile soudruhy, ze.
Omlouvam se za (castecny) off-topic.
Hezky den vsem
 
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NetGogo
7. května • 12:17

Toto je kvalitní názor.

masinka
4. května • 18:54

V Cechach je to bohuzel naopak, cim vyssi rychlost, tim mensi vzdalenosti mezi autama

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
4. května • 22:32

no jasně, alespoň ne na Jížní Spojce/Štěrboholský radiále alias NASCAR se zásadně jezdi minimálně 120 + - a to zásadně nárazník na nárazníku aby se místo ušetřilo... děláte jako by tam nikdo nejel. Problém nastává v bobové dráze, kde mnozí vyměknou a pak způsobí nehodu bud v bobové dráze, nebo na lanovém mostu. Takže bych spíš udělal školení rychlého průjezdu v ouzkém prostoru
 
Mimochodem nehody na Jížní Spojce spíš způsobuje její idiotské řešení výjezdů a nájezdů, který neumožňuje plynulé opouštění a nájezdy a to způsobuje kaskádové selhávání propustnosti a tím náhlé zhuštění provozu což v praxi znamená že se tam vždy někdo vyseká . Typický je nájezd z Průmyslové, výjezd na Spořilov/Brno D1, výjezd na Brno (od Baranďáku) strašně rád bych toužil poznal člověka co to projektoval   A pak jsou překvapený že tam jsou pořád nehody.

zipiik
4. května • 10:27

clovek se musi soustredit

řidič
4. května • 9:51

Nejvetší problém je v tom, že úředníci nechápou základní princip dopravy. To je dopravit něco někam. Jejich utkvělou představou je, že se musí jezdit rychlostí, kterou oni stanoví. Výsledkem je silnice postavená na rychlost 160 km/hod, auta jsou bezpečná do 200 km/hod a úředníci stanoví rychlost 80 km/hod.

Dalším momentem, pak je skutečnost, že se znevažuje zákon. Zákon, by měl zabránit jednání, které jde proti rozvoji společnosti (v našem případě nehody). Jak se dívat na skutečnost, kdy podle měření na "nebezpečných místech" je 30% řidičů možno označit za zločince (překročili zákon) a evidentně se žádná nehoda nestala. Neustále se hystericky poukazuje na řidiče, ale nikoho nenapadne, že chyba může být i na druhé straně.
Bohužel, dovolávat se logiky je jako mluvit o provaze v domě oběšence.

Magman
4. května • 10:46

...a vite proc vznikaji zacpy? Kuli semaforum. Kdyby nebyli, zadne zacpy by nebyli. Tuhle sem videl video z Pekingu a nemeli tam zadnej dopravni problem. :)
BTW, opravdovi silnicni pirati maji auta vybavene antiradary, laserovymi rusickami a znacky zastrikane reflexnim sprayem, takze magistrat zase nakoupil drahe hracky k nicemu. :) Kdyby tech 40 banek radsi vrazil do magistraly, kde sem vcera temer urval napravu hned za nuselakem, kdyz sem vletel do toho kanalu v strednim pruhu.

xXx
4. května • 12:04

Sprej je zbytecny. Lepsi jsou cizi znacky

Gumby
4. května • 10:16

Silnice na 160 km/h, auta na 200 km/h... na kolik jsou stavění lidi?

mr
4. května • 21:04

na to, aby chodili pesky...

jogurt
4. května • 9:58

To je ovšem základní princip státu. Stát prosazuje ve jménu blaha všech zájmy buď své, případně zájmy fakticky neexistující a to na úkor všech.
Je to sice blbé ale nikdo nic lepšího zatím nevymyslel.

Petr
4. května • 9:24

...jak stojí frontu na zaplacení pokuty na úřadovně Městské policie a jak jim Obvodní úřad bez bázně přiděluje body...
Prostě nevěřím, že bude platit: "padni komu padni" ... .-(

Marek71
4. května • 12:52

Taxikári už dnes parkujú na zákazoch a večšinou to MP neštve. Je to jedna zlodejská banda, taxikári aj MP By som bol zvedavý, či by boli tak tolerantní aj ku mne, keby som zaparkoval na zákaze.

mkobylan
4. května • 8:54

Co asi obsahuje taky radar za 2 miliony? Zlate vodice, atomove hodiny, 100 meracich sond (kvoli spolahlivosti), pripojku k internetu, 10 kamier, 500GB disk. Stale sa neviem dostat k tym 2 milionom...

EmilioEsteves
4. května • 9:25

mikrovlny radar s dopplerem... a hlavne know-how ty firmy co tio vymyslela.
Budu ti ted trosku nadavat tak se priprav:
Ty pako vylizany tak bez do hybernovy kup si tam ty tvy hárdisky a sbouchej to za vikend doma v garazi woe pyco! ses
Chapes? ne ? sem cekal...

MAR
4. května • 10:01

Ses Emilio při natáčení Mladých pušek asi trochu praštil do hlavy, ne?

jogurt
4. května • 9:54

V případě mikrovlnného radaru na principu dopplerova jevu je kalkulace přibližně následující:
železo neboli hardware (anténa, VF vysílač, přijímač, vyhodnocující modul, kamera, záznamové médium): cca 20 000,-Kč
software: cca 1500,-Kč
výrobní režie: cca 5000,-Kč
úplatek schvalujícím osobám před uvedením do prodeje: cca 50 000,-Kč
úplatek výběrové komisi: cca 100 000,- Kč
monopolní příplatek: 1 345 000,-Kč

donovan
10. května • 10:23

je vidět, že jsi úplně mimo a nemáš o této technice ani ponětí. A už vůbec se to nesnaž oceňovat.

Kalich
5. května • 11:33

Tak tomuhle říkám konečně reálný pohled na výrobní a provozní cenu radaru.

gm
4. května • 9:04

no prece jeste vyplata 3 policajtu co se u nej stridaji na smeny, ne???

Q
4. května • 8:27

vybírání pokut je nemorální. Tento typ pokut by měly jít do státního rozpočtu, ne do rozpočtu obcí. Tím je obec zainteresována na vybírání pokut, ne na bezpečnosti na silnicích.

Michal
4. května • 7:57

Pro bezpečnost bych udělal toto:
1.) Komunikace se dvěma a více pruhy v jednom směru
- veškeré značení jen na převěsech.
- povolená rychlost 70km/h s možností zvýšení na 90km/h
- zákaz vstupu chodců na tyto komunikace (tzn. žádné přechody pro chodce, vybudování nad a podchodů)
2.) železniční přejezdy - zrušení absolutní platnosti červeného světla na přejezdu. V současnosti se kmitavé červené světlo používá k signalizaci jízdy vlaku i i signalizaci chybových stavů, přičemž nelze rozlišit, o který stav jde. Zároveň stanovit povinnost provozovateli dráhy, aby předzváněcí doba byla přiměřená. Současný stav je takový, že doba blikání se odvozuje jako vzdálenost, kterou nejrychlejší vlak musí projet, aby silniční vozidlo (jako normované vozidlo je brán kravský potah se žebřiňákem) opustilo přejezd. Pak při průjezdu 8 pendolin denně rychlostí 160km/h cca 170 jiných vlaků dojíždí k přejezdu později, než je pro bezpečnost nutné a dochází ke zbytečnému zdržení silničních vozidel a zároveň ke znevážení významu signalizace. Pokud je doba cca 80 sec, pak při jízdě drážního vozidla rychlostí 30km/h tato doba naroste na (160/30)*80=426 sec. To je 7 minut, kdy se na přejezdu nic neděje!

3.) Při řešení přestupků vycházet z důvodů, proč byl přestupek spáchán: rychlá jízda kamionu je zajisté zapříčiněna snahou dodat zboží včas. Proto řešením není pokuta - ta je započtena do ceny přepravy - ,ale odstavení vozidla na 12 hodin.

4.) Přijetí jednoznačné zásady, že za technický stav vozidla (ne nákladu!) je zodpovědný jeho provozovatel a veškeré sankce musí být směřovány vůči němu. Řidič je v tomto případě závislým subjektem, který si nemůže (prakticky) technický stav vynutit.

5.) Zisky, plynoucí z kontrol, jsou příjmem správce komunikací. Ten z něj financuje údržbu a rozvoj silniční sítě a nákup techniky pro tyto kontroly. Policie je pouze uživatelem této techniky.

6.) Vzhledem k existenci správního soudnictví zrušit klauzuli, že pokud se projednání přestupku neuzavře na místě, sankce se zvyšuje. prakticky se tím eliminuje možnost odvolání.

Lemming
4. května • 8:13

Ad 2) No, problem je v tom ze je slozite zjistit, jak rychle vozidlo dosahne prejezdu a jediny opravdu spolehlivy zpusob je ten, ktery se pouziva dneska. Navic neni vozidlo kontinualne sledovano, ale je to delano na useky (musel by se zavest system sond, coz by cely system notne podrazilo).

Ad 4) On snad ridice nekdo nasilim nuti aby jezdil s vozidlem, jehoz technicky stav se mu nezda? Ale jinak v zasade asi nic proti.

Michal
4. května • 13:48

to lemming:
pochopil jsi slova, ne význam. Právě o to jde. Náklady, související s ohrožením nese ohrožující, ne ohrožený. Dráhy už dávno nejsou součástí socialistického spoluvlastnictví. Takže je načase, aby skončila éra Růžičků, Fukanů, Bazalů a podobných, kteří uplatňují zásadu "Naše problémy do vašich nákladů"

Tom
4. května • 8:17

ad 4) Ty asi nejsi profesionalni sofer, co ? Sef rekne ze pojedes, tak jedes. Kdyz se ozves, ze auto ma sjete gumy (nesvitici svetla, etc. ...), tak nejedes a druhy den uz nemusis chodit.

jogurt
4. května • 9:48

A když na těch sjetých gumách na mokru sestřelíš chodce, tak nese odpovědnost šéf, kterému lížeš otvor? O tom vážně pochybuju.

Tom
4. května • 17:04

Prave ze nenese ... coz je chyba.

Golem
4. května • 7:53

tak kolik bylo na uvedených úsecích nehod? Přitom jsou v Praze místa, kde jsou nehody skoro na denním pořádku a nikdo se neobtěžuje tam vybudovat alespoň světelnou signalizaci .

Dodo
4. května • 7:05

Nevím, čeho se stále bojíte? Pokud dodržujete pravidla, tak těch radarů může být klidně milion a jste v klidu. Jde mi hlavně o bezpečnost, ale každý spíš myslí na sebe (sedící v autě) nežli na druhé. Sobectví vládne světem, ach jo... a tím myslím i autora článku, který plive kolem sebe špínu na zastupitele.

Tlamik
4. května • 7:35

Problem je totiz v lidech, jednak ti, co vymysleji zakony, je sami nedodrzuji. A jednak, kouknete se na nase silnice, na 100metrech je nekdy snad 100 znacek, to nikde jinde ve svete nema obdoby. Navic nejsmutnejsi je to, ze kdyz se nekde dava omezeni rychlosti, tak se tam vrzne treba 50 (ikdyz by tam radeji dali 80), protoze vsichni predpokladaji, ze tam stejne budou jezdit rychleji a aspon vyberou. Celkem bezne vidim omezeni rychlosti na usecich, kde se da jet 2x rychleji a bezpecne, nebo znacky oprava silnice umistene mesic pred samotnym zapocetim praci a na konci samozrejme chybi zruseni omezeni, takze to omezeni plati az treba do dalsi krizovatky a zcela zbytecne. A az se prace na silnici ukonci, pro jistotu se nechaji znacky o mesic dele, aby mohli nachytat par ridicu. Dokud policajti nepochopi, ze cilem neni merit a vybirat tam, kde nejvic vyberou, ale tam, kde to ma vliv na bezpecnost (skoly, nemocnice, mista s hustym vyskytem chodcu apod.), tak to nikdy nebude lepsi, navic ted kdyz budou mit opravneni merit i MP, tak i tady v tom clanku jasne pisou, ze vybrane prachy pujdou do mestskeho rozpoctu. Co je cilem soukrome firmy, potazmo radnice ? Mit hodne velke prijmy. Firmy toho docili praci a radnice skemranim o dotace nebo vybiranim pokut, no a prece nebudou vybirat pokuty na mistech, kde se malokdy prekracuje, tak vrznou na ctyrproudovku s nulovym pohybem chodcu 30 a hned maji vydelano. Vsude se mluvi o tom, jak se prekracuje rychlost, ale zamyslel se snad nekdo nekdy nad tim, jestli to neni tim, ze je povolena rychlost podhodnocena ? Nekdo si rekne, ze 50ka v obci je potrebna, ano, ale obec nekdy zacina 5 i vice kilometru pred prvnim domem na vesnici a jet 50 na prehledne silnici, mnohdy i ctyrproude, kde nikdo neni, ani lide ani obydli, mi moc rozumne neprijde. Pak at se rychlost omezi opravdu tam, kde je to treba a verim, ze situace by se sama od sebe zlepsila ....

Zigi
4. května • 9:22

Mluvis mi z duse. V CR je miliony spatne umistenych znacek, ktere vybuzuji policisty k buzeraci ridicu. Krasnym prikladem co momentalne znam je situace na dalnici z Prahy do Mladé Boleslavy. ZDe je v úseku okolo Brandýsa n. Labem omezení rychlosti na 80km/h. Toto omezení je v délce cca. 5-7km. Nicméně vozovka je zde v úplně normálním stavu (tedy rozbitá plná děr apod.). Avšak značení je tam kvůli tomu, že se opravuje most mezi Brandýsem a Starou Boleslavý. Proto musí řidiči objíždět most po dálnici. Místo toho aby dali snížení rychlosti na vjezd na dálnicí, tak ho tam mají po celý úsek až k dalšímu výjezdu. Chápu že chtěli aby řidiči co v životě dálnici neviděli se na ní nebáli najet, ael kurńa proč je tam po celý úsek???? Ještě k tomu tam šmejdi chytaj.

Presne!
4. května • 11:25

Naprosto souhlasim, to znaceni na R10 u labe, tam nasadili kdyz zacal tat snih a pres silnici tam tekla voda a delaly se louze, bohuzel ho pak uz nikdo nesundal....
Je to cely na pytel, po zime jsou silnice v totalne zalostnym stavu, tak proc na ne nepustit kamiony i pres vikend aby je dorasili uplne. To by me zajimalo, jestli se vyinkasovane $ pak vrazi do udrzby silnic - silne pochybuju - budou to flekovat jako do ted a brecet ze nemaj prachy - jen se tim porad zaplatuje deravej rozpocet - uz me to vsechno pekne s***
 

Ace2
4. května • 22:16

přání vyslyšeno. Po novele budou jezdit kamioni i o weekendech.  (na druhou stranu nebudou jezdit v pátek odpoledne a to samé snad i v neděli)

Muf
4. května • 9:32

Mluvis mi z duse. Taky jsem aspon tyden (pri denim jezdeni) dumal proc je tam tak dlouho 80. Zatracenej Brandejs ted je kvuli nemu blokla pulka cesty z Bolky do Phy a uplne bezduvodne. Jako by to znamenalo, ze lide z Brandejsa neumi jezdit po dalnici.
Mimochodem ta 80 je naprosta pitomost. A hajit se tim, ze tam stejne pojedeme rychleji je totalni pitomost. Proste na 4 pruhu 80 jen proto, ze tam pojede vice aut?

Pepe
4. května • 9:46

To je kvůli tomu, že na tý silnici pro motorový vozidla můžou jezdit i vozidla, který nedosahujou minimální rychlost 60 km/h (kvůli objížďce).

jaja
4. května • 9:42

nojo ale kdyz jsem tam videl jak nejakej deda v lade (zrejme poprve v zivote na dalnici) najizdi na najezdu smer Brandys do protismeru tak jsem pochopil proc to tam je

po par metrech jizdy mu to asi doslo tak se otocil ale uz jsem si pripravoval lekarnicku a vzpominal na zaklady prvni pomoci

KOSS
4. května • 9:07

V necem s tebou sohlasim, ale omlouvat tim nedodrzovani rychlosti ve meste je chabe. Navic znacky oprava silnice atd nedava PCR ale oprava a udrzba silnic.

Bagr
4. května • 8:41

Tak pod tohle bych se podepsal!

semnaprkne
4. května • 8:19

presne tak. navic jsem slysel, z pomerne dobreho zdroje, ale nevim, co je na tom pravdy, ze 10 % z pokut vybranych MP pujde do vyplaty primo vybirajicimu straznikovi... jestli to je tak, potom pambu s nami a zly pryc :|
dovedete si predstavit, jak to bude vypadat? kdyz je tricitka pomalu na kazdem rohu, pokutu 25000 na miste dostanete i za jizdu pod vlivem na kole atd... (samozrejme - pro hnidopichy - nevadi mi kdyz to natrou nekomu zlitymu pod obraz, ale moc si nedovedu predstavit, jak jedu na celodenni vylet na bicyklu a nedam si cestou v hospode obcas pivo... to bude najednou strazniku na silnicich). s novym zakonem se beztak z MP od cervence stane duplikat dopravni policie.

Tom
4. května • 8:14

Tak, tak ... typicky spojka z Podbaby na Suchdol :

4 proudova silnice mezi skalou a Vltavou, v okoli zadne domy. A za trafostanici schovana felicie s radarem ...
ovsem jen pri hezkem pocasi. Tomu se rika vybirani.

Petr K.
4. května • 7:59

Souhlasím s tebou. Je vidět, že nejenom jezdíš, ale že se i díváš kolem sebe. Začátek obce v polích a u toho radar je vcelku typická věc a na MP bude působit, jak světlo na můru. Takové lákadlo si nebudou moct nechat ujít resp.ujet.

Bobek
4. května • 20:43

Ano, také vesměs souhlasím s tím, že na řadě úseků je rychlostní omezení nesmyslné. Na druhou stranu s tím radarem těsně za značkou začátku obce - to je taková oblíbená báchorka. V takovém případě jsou jen dvě možnosti - buď tam radar není kde schovat a pak se tam tedy neměří, nebo ho kam schovat je, a pak to znamená, že by se tam mohlo schovat (a následně vyběhnout) třeba i děcko, že.

delph
4. května • 7:04

uto částku utratili volební strany za reklamu na volby, myslím že kdyby třeba čssd nebo ods který do voleb za svou stranu dali téměř 100m každá dali do oprav vozovky na některých vybraných usecích tak by tím ty voliče přesvědčili víc než billboardama

MB.
4. května • 6:26

Ocenuji, ze radary jsou na nekolika malo mistech, kde se da jet rychleji nez je limit a pritom bezpecne. Z toho vyplyva, ze jde jednoznacne o vyber penez, ne o bezpecnost. Zato v mistech, kde je jizda povolenou rychlosti hazard se svym zivotem a autem se nemeri.... Miluji nase zvolene zastupitele (zvolene je tentokrat od slova vul, nikoliv volba).

Mitch
4. května • 0:46

No jezdim po Praze docela rychle, kde je pekny asfalt, rovna silnice, a zadne zacpy. A to tech mist je minimum. A ted jeste tohle. No kdyz mi vyfotej zadek s SPZ tak klidne, a ve predu mam folie a slunecni clonu. At mne klidne predvolaj...  Radsi by opravili ty silnice!

Enti
4. května • 8:29

Vy musite byt hrozne vychcany parchant.

Mitch
4. května • 11:15

Snad nebudu jezdit 50 na Plzenske v momente kde je v okoli nikdo nikde, jezdim tam 140
Skoda brzdovych desticek

Prof. Ikebana
4. května • 6:59

Typicky projev choreho cajzlovskeho mozku ...

elipsoid
4. května • 1:12

Není v novém zákoně, že pokud majitel nesdělí, kdo v autě seděl, odpovídá za přestupky on? Nevím, ptám se.

Tom
4. května • 8:11

Mozna je, ale urcite je takove ustanoveni nevymahatelne. Pokud prokazes, ze jsi auto neridil a reknes, ze ridila "osoba blizka" tak te nikdo nemuze donutit svedcit proti ni.
PCR musi vzdycky najit vinika a toho potrestat. Pokud ho nenajde / nedokaze najit = jeji problem. Urcite to PCR zkusi, ale vylamou si zuby na prvnim pravnikovi, ze ktereho tu pokutu nedostanou.

Dalsi varianta je jezdit v tech usecich napriklad s nasazenou maskou Mikulase (V. Klause, J. Paroubka, etc.) a cekat az prijde postou fotka :)

petrxh
4. května • 10:10

Nebylo by jednodusi proste dodrzovat rychlost, nez vymejslet, jak na "ne" vyzrat a dal ohrozovat vsechny ostatni?

Standa
4. května • 13:42

Někteří méně inteligentní jedinci (čti debilové) jsou schopni věnovat dvakrát více času na obcházení zákona nebo vyhlášky, než kolik by ztratili jeho dodržováním.

Ale on to asi tejně bude jenom takovej frjírek, co machruje akorát na Internetu a ve skutečnym životě je krotkej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martin kalenda
4. května • 20:46

drahy diskutujici, do nezruseni bodu za stani jsem byl take pripraven "kumulovat" prestupky mimo uvedenim ze jsem to sveril tomu a tomu ktery je nekde v ... a na konci roku rozhodnout jestli ja nebo pritelkyne, rodice nebo nekdo jiny veme vsechny (az 4 body) na sebe a pristi rok ja na nej a tim padem se body umazou.

takze plati upalovat co to jde, dokud nebudou platit zakony pro vsechny stejne. zrovna predevcirem me takhle malem rozmlatil sklo padebil paroubek co si z d1 musel pod majakem sjet na jizni spojku tak ze vsechny predjel a pri te prilezitosti vymetl ten bordel vcetne vsech upadenej matic a vseho. taky to dopadlo ze jsme jeli az k nemu domu pri stihani tech dvou A8 a neco peprneho bych mu rekl. bohuzel vedeli ze jedeme pres 10km s nima Prahou 100+ km/h, takze hled po prijezdu vyklusali dva manici z ochrane sluzby. Rekl bych mu to same co standovi kdyz pred 3 lety kupoval neco v bauhauzu na luzinach, to si za ramecek nedal (jeho ridic postavil tehdy shodou okolnosti A8 napric 4 parkovaci mista u invalidy aby stana mohl v klidu nakupovat a nemusel moc chodit pesky)

X
4. května • 8:56

To co rikate je nesmysl... Prectete si nova pravidla a zakon

Tom
4. května • 9:18

Nerikam, ze to v zakone neni, ale bude to tam jen o te doby, dokud to ustanoveni nekdo nepouzije proti schopnejsimu pravnikovi. Skonci to u ustavniho soudu, ktery to zrusi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
4. května • 10:20

U ústavního soudu to s velkou pravděpodobností neskončí, protože z legislativy právo odepřít podání vysvětlení ani povinnost vést přestupkové řízení výhradně se známou osobou přestupce nezmizelo. Přibyla tam pouze povinnost provozovatele vozidla sdělit. Ta však nesmí být uplatněna v rozporu se zákonem, takže se současný stav mění jen formálně. V případě příliš horlivých úředníků to bude téma pro místně příslušný soud.
Mě spíš zaráží jedna věc, a to kolik procent ze zjištěných přestupků budou úředníci v Praze schopni administrovat. Například: 60km/h na lanovém mostě nejede (není-li zácpa) vůbec nikdo, lze tedy tvrdit, že v tomto místě by mělo být zadokumentováno přibližně 50 000 přestupků v každém směru denně..........
Pochybuji, že úřad bude schopen zkaučovat jen pouhé jedno procento......??
 

martin kalenda
4. května • 20:42

samozrejme ze vypinaji ta mereni stejne jako na radlicke, by se zblaznili.

Mitch
4. května • 1:19

Ja klidne budu odpovidat za prestupky ale nedostanu body. Ano budes odpovidat za prestupky. Ja mam auto na firmu, mam cinnost - pujcovna aut, reknu ze to mel ten ten pujceny pan Ivan Ivanovic Ivanov z Vladivostoku, ulice Lenina 1

milan poznik@seznam.cz
4. května • 18:35

Jakmile se jedná o půjčovnu aut tak jsi za vodou. Pracoval jsem v jedné kdysi 20 let a dělali jsme to taky tak a vždy to prošlo, tak v tom v pohodě pokračuj.

KOSS
4. května • 9:03

Nechci ti kazit naladu, ale toto neprojde. Jen rozdrazdis hada bosou nohou

Navic, jak koukam na nove radary: Belohorska, Plzenska u Motola........... Jedine chvalihodne. Jsou tam zastavky tramvaji lidi temer padaji z ostruvku a mnoho idiotu jezdi >70Km/h.

Tlamik
4. května • 7:21

asi neni problem overit, jestli takovy clovek ma udelene vizum, co ?!?

Mitch
4. května • 11:13

to je vtip? nikdo nic overovat nebude, vite kolik maji oni prace?!  a spravne jak pise olda, tim hure pr ivan ivanyce

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mr.Jujik
4. května • 14:50

Ale jako fakt ne, fakt to nechapu....

olda
4. května • 7:37

Tím hůře pro Ivana Ivanoviče. Dělá přestupky a ještě nemá vízum.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
4. května • 11:20

whawwwww  smíchy jsem si mírně poprskal monitor. Já měl verzi Johnem T. White sídlící v San Franciscu kterému jsem mu bezelstně půjčil po dobu dovolený auto.

Flipper Tom
4. května • 18:53

já loni skutečně půjčoval svýho žigula kamarádovi Maximovi z Moskvy, až pak mě napadlo to co vás :)

Mr.Jujik
4. května • 4:02

Tohle fakt nechapu....

Jezevcik
4. května • 0:29

a mapka:
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=nove_radary_v_Praze.gif

PS: Kdyby radeji investovali do neceho takovehoto, udelali by myslim lip a mozna i levneji:
http://www.lasemaforica.com/eng/rlv.htm

Brouk
4. května • 23:57

co to jsou za nesmysly? prumerny plat americana ze je 7000$? Jsi upad, ne?

Jezevcik
5. května • 1:05

nerozumim tomuto komentari

Brouk
5. května • 9:24

najel jsem na tvuj link a tam byly nejake pseudovtipne fotky a komentare...mezi nima i nektere populisticke...nesnasim populismus

Jezevcik
5. května • 21:17

bohuzel stale nerozumim.
ja na tom linku vidim jenom technickou specifikaci = technicke parametry. pravda ty sem nestudoval ale pochybuji ze by mezi temi parametry bylo mozne najit cokoliv co by byl populismus.

elipsoid
4. května • 1:10

Diky za aspon orientaci mapu, tu jsem tady citelne postradal.

Doporučujeme

Články odjinud