Praha jde do boje s rychlými řidiči, utratila téměř 40 milionů za nové radary

Pražský magistrát vstupuje do další fáze boje proti neukázněným řidičům. Po některých opatřeních, které mají zlepšit bezpečnost provozu, přichází na řadu vysoká rychlost. Magistrát se totiž rozhodl nakoupit dvacet radarů v ceně 37 mil. Kč, které budou měřit na vybraných místech rychlost.

O tom, že nepůjde pouze o opatření, které má za svůj jediný cíl vybrat z peněženek řidičů co nejvíce peněz, se snažil veřejnost přesvědčit náměstek primátora. Ten uvedl, že všechna místa budou označena cedulemi, které budou upozorňovat řidiče na blížící se místo měření. Některé radary budou měřit průměrnou rychlost vozidla během určitého úseku a jiné budou měřit přímo okamžitou rychlost vozidla.

Měřící systému budou pořizovat i potřebnou dokumentaci na jejímž základě budou řidiči předvolávaní k podání vysvětlení a v případě prokázání přestupku jim bude udělena pokuta a po 1. červenci i přičten patřičný počet bodů. Vybrané peníze pak poputují do městského rozpočtu a město je pak bude využívat k dalším opatřením pro zlepšení bezpečnosti.

Od pátku 5. května budou zprovozněna měřící zařízení na Jižní spojce, Podolském nábřeží, Strakonické, Evropské, Bělohorské, Ústecké a Poděbradské ulici. Do konce srpna pak magistrát rozmístí i zbytek radarů, které se pak objeví na ulicích Slezská, Korunní, Vinohradská, Koněvová, Vídeňská, Plzeňská, Kamýcké, Podbabské, Strakolínské a Mírového hnutí.

Na závěr si neodpustíme jednu štiplavou poznámku. Na jednu stranu oceňujeme korektní přístup vedení města a pochopení faktu, že rychlost měříme proto, aby řidiči dodržovali stanovené limity a ne proto, abychom je nachytali při tom, jak ohrožují své okolí a následně (kdy už může být pozdě) je za to trestali. Na druhou stranu je třeba říci, že bezpečnosti dopravy v Praze by mnohem více prospěla oprava místních komunikací, které jsou mnohdy v žalostném stavu a jsou pro řidiče nebezpečné samy o sobě. Investovat za takové situace 40 milionů do měření rychlosti je pro mnohé řidiče, kteří si na pražských silnicích denně likvidují auta, těžko pochopitelný luxus...

Klepněte pro větší obrázek
Mapka zobrazující přesné umístění radarů s měřením průjezdové i okamžité rychlosti
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků