Praha jde do boje s rychlými řidiči, utratila téměř 40 milionů za nové radary

Praha jde do boje s rychlými řidiči, utratila téměř 40 milionů za nové radary
Pražský magistrát vstupuje do další fáze boje proti neukázněným řidičům. Po některých opatřeních, které mají zlepšit bezpečnost provozu, přichází na řadu vysoká rychlost. Magistrát se totiž rozhodl nakoupit dvacet radarů v ceně 37 mil. Kč, které budou měřit na vybraných místech rychlost.

O tom, že nepůjde pouze o opatření, které má za svůj jediný cíl vybrat z peněženek řidičů co nejvíce peněz, se snažil veřejnost přesvědčit náměstek primátora. Ten uvedl, že všechna místa budou označena cedulemi, které budou upozorňovat řidiče na blížící se místo měření. Některé radary budou měřit průměrnou rychlost vozidla během určitého úseku a jiné budou měřit přímo okamžitou rychlost vozidla.

Měřící systému budou pořizovat i potřebnou dokumentaci na jejímž základě budou řidiči předvolávaní k podání vysvětlení a v případě prokázání přestupku jim bude udělena pokuta a po 1. červenci i přičten patřičný počet bodů. Vybrané peníze pak poputují do městského rozpočtu a město je pak bude využívat k dalším opatřením pro zlepšení bezpečnosti.

Od pátku 5. května budou zprovozněna měřící zařízení na Jižní spojce, Podolském nábřeží, Strakonické, Evropské, Bělohorské, Ústecké a Poděbradské ulici. Do konce srpna pak magistrát rozmístí i zbytek radarů, které se pak objeví na ulicích Slezská, Korunní, Vinohradská, Koněvová, Vídeňská, Plzeňská, Kamýcké, Podbabské, Strakolínské a Mírového hnutí.

Na závěr si neodpustíme jednu štiplavou poznámku. Na jednu stranu oceňujeme korektní přístup vedení města a pochopení faktu, že rychlost měříme proto, aby řidiči dodržovali stanovené limity a ne proto, abychom je nachytali při tom, jak ohrožují své okolí a následně (kdy už může být pozdě) je za to trestali. Na druhou stranu je třeba říci, že bezpečnosti dopravy v Praze by mnohem více prospěla oprava místních komunikací, které jsou mnohdy v žalostném stavu a jsou pro řidiče nebezpečné samy o sobě. Investovat za takové situace 40 milionů do měření rychlosti je pro mnohé řidiče, kteří si na pražských silnicích denně likvidují auta, těžko pochopitelný luxus...

Klepněte pro větší obrázek
Mapka zobrazující přesné umístění radarů s měřením průjezdové i okamžité rychlosti

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků