Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Jedna z nejvytíženejších tepen v Praze, ulice V Holešovičkách, kterou fakticky začíná dálnice D8 do severních Čech, se zřejmě přesune pod zem. Nový plán v úterý na Žofínském fóru představil náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek.
Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Město totiž aktuálně řeší, co si počít s desítkami tisíc aut, které v oblasti Pelc Tyrolky za dva roky vychrlí dnes dokončovaný tunel Blanka. 

„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu: nemá konec,“ zahájil Nosek. Původní plány počítaly s projektem pracovně zvaným Blanka II, který měl odvést proudy vozidel dále směrem k Jižní spojce. To se ale ukazuje jako nerálné a příliš nákladné, soustava tunelů Blanka II by měla stát minimálne 40 miliard korun, na což město nemá peníze.

„Navíc je jasné, že u odhadované ceny to nikdy nekončí,“ uvedl Nosek. Obří stavba se navíc může podle podmínek studie EIA začít stavět až po dokončení velkého pražského okruhu u suchdola, to je ale v nedohlednu. Město proto začalo plánovat alternativu se zahloubením frekventované ulice V Holešovičkách, které by podle Noska vyšlo na 3,5 miliardy korun.

Aby mohli řidiči využít po výjezdu z Blanky trasu V Holešovičkách – Liberecká – Kbelská – Průmyslová, bude třeba navíc postavit mimoúrovňové křižovatky Průmyslová/Poděbradská a Kbelská/Kolbenova. To si vyžádá další tři miliardy korun. Celá akce přizpůsobení všech zmíněných ulic dopravě na okruhu by neměla podle Noska překročit náklady devět miliard korun.

Klepněte pro větší obrázek

 „Je to alternativní řešení, které pomůže rychle zprovoznit městský okruh jako celek, to nám umožní zklidnit dopravu v centru,“ doplnil náměstek. Vše by prý mělo být hotové do šesti let. Stavba přitom výrazně zkomplikuje život obyvatelům Libně, kteří si minimálně jednu stavební sezonu prožijí krušné časy.

Podle Noska bude následně možné proměnit severojižní magistrálu v klidnou městskou třídu plnou zeleně. Podobně by mohla vypadat povrchová úprava zahloubené ulice V Holešovičkách. Do budoucna se město nevzdává ani Blanky II, zatím je však v oblasti teorie.  

Zdroj: E15.cz

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků