Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Jedna z nejvytíženejších tepen v Praze, ulice V Holešovičkách, kterou fakticky začíná dálnice D8 do severních Čech, se zřejmě přesune pod zem. Nový plán v úterý na Žofínském fóru představil náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek.
Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Město totiž aktuálně řeší, co si počít s desítkami tisíc aut, které v oblasti Pelc Tyrolky za dva roky vychrlí dnes dokončovaný tunel Blanka. 

„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu: nemá konec,“ zahájil Nosek. Původní plány počítaly s projektem pracovně zvaným Blanka II, který měl odvést proudy vozidel dále směrem k Jižní spojce. To se ale ukazuje jako nerálné a příliš nákladné, soustava tunelů Blanka II by měla stát minimálne 40 miliard korun, na což město nemá peníze.

„Navíc je jasné, že u odhadované ceny to nikdy nekončí,“ uvedl Nosek. Obří stavba se navíc může podle podmínek studie EIA začít stavět až po dokončení velkého pražského okruhu u suchdola, to je ale v nedohlednu. Město proto začalo plánovat alternativu se zahloubením frekventované ulice V Holešovičkách, které by podle Noska vyšlo na 3,5 miliardy korun.

Aby mohli řidiči využít po výjezdu z Blanky trasu V Holešovičkách – Liberecká – Kbelská – Průmyslová, bude třeba navíc postavit mimoúrovňové křižovatky Průmyslová/Poděbradská a Kbelská/Kolbenova. To si vyžádá další tři miliardy korun. Celá akce přizpůsobení všech zmíněných ulic dopravě na okruhu by neměla podle Noska překročit náklady devět miliard korun.

Klepněte pro větší obrázek

 „Je to alternativní řešení, které pomůže rychle zprovoznit městský okruh jako celek, to nám umožní zklidnit dopravu v centru,“ doplnil náměstek. Vše by prý mělo být hotové do šesti let. Stavba přitom výrazně zkomplikuje život obyvatelům Libně, kteří si minimálně jednu stavební sezonu prožijí krušné časy.

Podle Noska bude následně možné proměnit severojižní magistrálu v klidnou městskou třídu plnou zeleně. Podobně by mohla vypadat povrchová úprava zahloubené ulice V Holešovičkách. Do budoucna se město nevzdává ani Blanky II, zatím je však v oblasti teorie.  

Zdroj: E15.cz

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků