Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Jedna z nejvytíženejších tepen v Praze, ulice V Holešovičkách, kterou fakticky začíná dálnice D8 do severních Čech, se zřejmě přesune pod zem. Nový plán v úterý na Žofínském fóru představil náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek.
Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Město totiž aktuálně řeší, co si počít s desítkami tisíc aut, které v oblasti Pelc Tyrolky za dva roky vychrlí dnes dokončovaný tunel Blanka. 

„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu: nemá konec,“ zahájil Nosek. Původní plány počítaly s projektem pracovně zvaným Blanka II, který měl odvést proudy vozidel dále směrem k Jižní spojce. To se ale ukazuje jako nerálné a příliš nákladné, soustava tunelů Blanka II by měla stát minimálne 40 miliard korun, na což město nemá peníze.

„Navíc je jasné, že u odhadované ceny to nikdy nekončí,“ uvedl Nosek. Obří stavba se navíc může podle podmínek studie EIA začít stavět až po dokončení velkého pražského okruhu u suchdola, to je ale v nedohlednu. Město proto začalo plánovat alternativu se zahloubením frekventované ulice V Holešovičkách, které by podle Noska vyšlo na 3,5 miliardy korun.

Aby mohli řidiči využít po výjezdu z Blanky trasu V Holešovičkách – Liberecká – Kbelská – Průmyslová, bude třeba navíc postavit mimoúrovňové křižovatky Průmyslová/Poděbradská a Kbelská/Kolbenova. To si vyžádá další tři miliardy korun. Celá akce přizpůsobení všech zmíněných ulic dopravě na okruhu by neměla podle Noska překročit náklady devět miliard korun.

Klepněte pro větší obrázek

 „Je to alternativní řešení, které pomůže rychle zprovoznit městský okruh jako celek, to nám umožní zklidnit dopravu v centru,“ doplnil náměstek. Vše by prý mělo být hotové do šesti let. Stavba přitom výrazně zkomplikuje život obyvatelům Libně, kteří si minimálně jednu stavební sezonu prožijí krušné časy.

Podle Noska bude následně možné proměnit severojižní magistrálu v klidnou městskou třídu plnou zeleně. Podobně by mohla vypadat povrchová úprava zahloubené ulice V Holešovičkách. Do budoucna se město nevzdává ani Blanky II, zatím je však v oblasti teorie.  

Zdroj: E15.cz

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků