Praha chce bojovat proti vrakům v ulicích. Návrh vypadá slibně

Vraků v pražských ulicích rozhodně není málo. Jejich odstranění ale není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Projednávaná novela zákona o pozemních komunikacích by mohla celý proces urychlit.

Tuzemské ulice „zdobí“ tisíce nepojízdných vozidel, policisté však s mnohými z nich nemohou nic dělat. Poslanci již několik měsíců projednávají novelu zákona o pozemních komunikacích, která by měla odtah vraků usnadnit. Pražští zastupitelé nyní chtějí zákon, který prošel zatím prvním čtením, ještě zpřísnit. Plánují především posílit pravomoci policistů.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

„Když jsme novelu analyzovali s vedením pražské městské policie, tak jsme zjistili, že je ta úprava nedostatečná. Přímo ředitel městské policie upozornil na to, že jim nedává dostatečné pravomoci,“ řekla radní pro legislativu Hana Marvanová (STAN). Příslušný pozměňovací návrh k projednávané novele podal za magistrát opoziční zastupitel a poslanec Patrik Nacher (ANO).

Policisté a strážníci by měli podle pražského návrhu mít možnost rozhodnout o okamžitém odtahu vraku a až poté eventuelně řešit správní řízení. Původní návrh totiž počítá s tím, že vlastník komunikace, tedy většinou obce, musejí nejprve majiteli poslat výzvu k odstranění vozidla a po uplynutí dvou měsíců bez odpovědi mohou teprve přistoupit k odtahu. „To však neumožňuje rychlé řešení těchto situací a v praxi může nastat problém s doručením výzvy,“ uvádějí pražští zastupitelé.

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Složité odstraňování nepojízdných vozidel z ulic přičítají starostové měst novele zákona z roku 2015, která podle nich nastavila neúměrně přísnou definici toho, co je vlastně vrak. Podle tohoto zákona je vrakem vozidlo, které má silně poškozenou karoserii nebo mu chybí motor. „Proces odstraňování vraků je velmi komplikovaný a trvá několik měsíců. Vrak je hodnocen podle svého stavu, nikoli podle délky doby, po jakou je vozidlo zaparkované,“ řekl například před časem mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.

Jak vyplnit záznam o dopravní nehodě? Vše bod po bodu + vzor ke stažení

Jak vyplnit záznam o dopravní nehodě? Vše bod po bodu + vzor ke stažení

Nynější poslanecký návrh proto počítá s tím, že by mohlo být odtažené i auto, které má alespoň půl roku propadlou technickou kontrolu. Pražští zastupitelé navrhují tuto dobu zkrátit na tři měsíce, což přitom vláda v minulosti označila za příliš přísné. „O tom bude ještě debata, zda je tři měsíce hodně nebo málo. Někdy se nemusí jednat o vrak, ale o zanedbání v důsledku nějaké životní situace. Majitel auta může být například v nemocnici nebo na dovolené a mezitím mu propadne technická. Za mě je ale půl roku příliš dlouhá doba,“ míní Nacher. Pozměňovací návrh zastupitelů počítá také s tím, že by se směly okamžitě odtáhnout vozidla odstavená na chodníku.

Autor: Nguyen Thuong Ly

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků