Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Rada městské části Prahy 5 se usnesla na záměru omezit průjezdnost centrální části Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Záměr počítá s tím, že by se měly silnice zúžit hned po otevření tunelu Blanka.

Všude platí „kdo se bojí, nesmí do lesa“. Proč v cyklodopravě ne?

Všude platí „kdo se bojí, nesmí do lesa“. Proč v cyklodopravě ne?

Konkrétně se jedná o omezení kapacit jízdních pruhů v ulicích Strakonická, Hořejší nábřeží, V Botanice a v Radlické ulici. Nejdelším omezeným úsekem bude právě Strakonická a na ní navazující Hořejší nábřeží.

Pruhy se mají ubírat už od ulice Nádražní, takže se pojede v jednom pruhu v podstatě kolem celého Smíchova. Aktuálně je v tomto úseku silnice čtyřproudová a následně pokračují ve směru do centra dva pruhy. Je zde omezení na 70 km/h, které přirozeně hlídají úsekové radary.

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Ulice V Botanice navazuje na Jiráskův most a pokud i zde dojde ke zúžení, dotkne se to především provozu na křižovatce s ulicí Zborovská, kde je v současnosti vyhrazený odbočovací pruh vlevo.

Asi nejméně smysluplné je omezení v ulici Radlická v úseku od křížení s Bieblovou k ulici Za Ženskými domovy, kde je také světelná křižovatka. Zde jakékoliv ubrání jízdních pruhů bude znamenat jízdu po tramvajových kolejích. 

Cílem, jak už to tak bývá, není zklidnit dopravu, ale ucpat průjezd tak, aby se stal pro řidiče nekomfortní a ti tudíž jeli jinudy. O další detaily jsme žádali starostu Prahy 5, hned jak je dostaneme, rádi se o ně podělíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků