Strakonická kolem Smíchova má být užší. V současnosti se zde kolony netvoří a průjezd je plynulý. Jediné, co tu překáží, jsou betonové květináče, které významně zabírají prostor na chodníku. Dáme je na silnici?

Strakonická kolem Smíchova má být užší. V současnosti se zde kolony netvoří a průjezd je plynulý. Jediné, co tu překáží, jsou betonové květináče, které významně zabírají prostor na chodníku. Dáme je na silnici?

Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Rada městské části Prahy 5 se usnesla na záměru omezit průjezdnost centrální části Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Záměr počítá s tím, že by se měly silnice zúžit hned po otevření tunelu Blanka.

Konkrétně se jedná o omezení kapacit jízdních pruhů v ulicích Strakonická, Hořejší nábřeží, V Botanice a v Radlické ulici. Nejdelším omezeným úsekem bude právě Strakonická a na ní navazující Hořejší nábřeží.

Pruhy se mají ubírat už od ulice Nádražní, takže se pojede v jednom pruhu v podstatě kolem celého Smíchova. Aktuálně je v tomto úseku silnice čtyřproudová a následně pokračují ve směru do centra dva pruhy. Je zde omezení na 70 km/h, které přirozeně hlídají úsekové radary.

Ulice V Botanice navazuje na Jiráskův most a pokud i zde dojde ke zúžení, dotkne se to především provozu na křižovatce s ulicí Zborovská, kde je v současnosti vyhrazený odbočovací pruh vlevo.

Asi nejméně smysluplné je omezení v ulici Radlická v úseku od křížení s Bieblovou k ulici Za Ženskými domovy, kde je také světelná křižovatka. Zde jakékoliv ubrání jízdních pruhů bude znamenat jízdu po tramvajových kolejích. 

Cílem, jak už to tak bývá, není zklidnit dopravu, ale ucpat průjezd tak, aby se stal pro řidiče nekomfortní a ti tudíž jeli jinudy. O další detaily jsme žádali starostu Prahy 5, hned jak je dostaneme, rádi se o ně podělíme. 

5_03.jpg5_02.jpg5.jpg

Doporučujeme

Články odjinud