Praha: 15 nových radarů, 0 km opravených silnic

Praha: 15 nových radarů, 0 km opravených silnic

Stále mi to nejde do hlavy. Do našeho hlavního města se podívám několikrát týdně a krom jiných pocitů vždy odjíždím s přesvědčením, že jsem právě podstoupil jakousi vibrační léčbu. Není to však výsledkem návštěvy specializované kliniky, ale prosté jízdy autem. Nemusíte mít ani sporťák na 19" kolech, abyste si pražských cest užili až do morku kosti. Ne, že by to bylo ve zbytku Česka o mnoho lepší, ale Praha je vždy něčím zvláštní... Ta ojedinělost kvalitní silnice, ta devastace tahů, které jsou nejvytíženějšími v celé republice, to se jen tak nevidí.

A to hovořím o lepší stránce věci, tou horší je, že mnoho silnic neexistuje vůbec, chybějící obchvat Prahy je ohraná písnička. Ale co, fakt, že se půlka lidí cestujících z jihu na sever projede 10 metrů od koně má také své kouzlo...

Tato situace je sama o sobě dost tristní na to, abychom nad ní mohli oprávněně láteřit. Ve stínu investičních priorit hlavního města Prahy ale dává záminku k nečemu ještě mnohem horšímu.

Již v průběhu letošního roku jsme se opakovaně rozčilovali nad tím, že město investuje 37 milionů Kč do 20 nových stacionárních radarů, aniž by byť jen zdaleka bylo vyřešeno to, že není po čem jezdit a když je, tak s kvalitou přesunu na koňském povozu. Nemá smysl znova opakovat dříve vyřčené, jde bohužel o typicky český přístup. Stručně řečeno, absolutní nepochopení priorit, podstaty věci. Zkrátka začneme od konce, tím posledním drobným krokem vedoucím ke zlepšení kvality a bezpečnosti provozu. Je to byste si koupili nový lak a velká kola na auto, které moc nebrzdi, má nefunkční tlumiče a motor je těsně před smrtí. Nebo se radovali na airbagy v autě bez bezpečnostích pásů. Máme skvělou technologickou třešinku na dortu z doby kamenne, skvělé.

Ale dobrá, s novými stacionáry jsme se už smířili, ostatně nám ani nic jiného nezbylo. Ale ooops, oni to udělali znova. Ještě do konce roku začne v Praze fungovat dalších 15 nových radarů, tentokrát převážně mobilních. Městská policie tak dostane sedm zcela nových vozů vybavených klasickými radary, tři nové laserové měřiće a po městě budou rozhozena další stálá měření - na Jižní spojce u Barrandovského mostu, na ulici 5. května a Na Báních. Cenu této legrace pro tentokrát město aktivně nezveřejnilo, ale 7 aut, 7 radarů, 3 lidary a 3 pevná měření, tak 15-20 milionů Kč?

Je to celkem jedno, jde o princip, který si městší zastupitelé stále neuvědomují. A rozhodně nejsou v této zemi sami. Mám pocit, že se někteří lidé snad museli zbláznit, že mohou dopustit, aby byly proinvestovány ročně desítky milionů Kč do dohledu nad silnicemi, které potřebují opravit jako sůl. Přitom pochybuji, že by mi odpověděli kladně na otázku, zda by si pořídli kamerový systém do vlastního domu, ze kterého by padala omítka. Něco je špatně a snad si ani nemohu myslet, že by na vině byla pouhá lidská hloupost...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků