Praha: 15 nových radarů, 0 km opravených silnic

Stále mi to nejde do hlavy. Do našeho hlavního města se podívám několikrát týdně a krom jiných pocitů vždy odjíždím s přesvědčením, že jsem právě podstoupil jakousi vibrační léčbu. Není to však výsledkem návštěvy specializované kliniky, ale prosté jízdy autem. Nemusíte mít ani sporťák na 19" kolech, abyste si pražských cest užili až do morku kosti. Ne, že by to bylo ve zbytku Česka o mnoho lepší, ale Praha je vždy něčím zvláštní... Ta ojedinělost kvalitní silnice, ta devastace tahů, které jsou nejvytíženějšími v celé republice, to se jen tak nevidí.

A to hovořím o lepší stránce věci, tou horší je, že mnoho silnic neexistuje vůbec, chybějící obchvat Prahy je ohraná písnička. Ale co, fakt, že se půlka lidí cestujících z jihu na sever projede 10 metrů od koně má také své kouzlo...

Tato situace je sama o sobě dost tristní na to, abychom nad ní mohli oprávněně láteřit. Ve stínu investičních priorit hlavního města Prahy ale dává záminku k nečemu ještě mnohem horšímu.

Již v průběhu letošního roku jsme se opakovaně rozčilovali nad tím, že město investuje 37 milionů Kč do 20 nových stacionárních radarů, aniž by byť jen zdaleka bylo vyřešeno to, že není po čem jezdit a když je, tak s kvalitou přesunu na koňském povozu. Nemá smysl znova opakovat dříve vyřčené, jde bohužel o typicky český přístup. Stručně řečeno, absolutní nepochopení priorit, podstaty věci. Zkrátka začneme od konce, tím posledním drobným krokem vedoucím ke zlepšení kvality a bezpečnosti provozu. Je to byste si koupili nový lak a velká kola na auto, které moc nebrzdi, má nefunkční tlumiče a motor je těsně před smrtí. Nebo se radovali na airbagy v autě bez bezpečnostích pásů. Máme skvělou technologickou třešinku na dortu z doby kamenne, skvělé.

Ale dobrá, s novými stacionáry jsme se už smířili, ostatně nám ani nic jiného nezbylo. Ale ooops, oni to udělali znova. Ještě do konce roku začne v Praze fungovat dalších 15 nových radarů, tentokrát převážně mobilních. Městská policie tak dostane sedm zcela nových vozů vybavených klasickými radary, tři nové laserové měřiće a po městě budou rozhozena další stálá měření - na Jižní spojce u Barrandovského mostu, na ulici 5. května a Na Báních. Cenu této legrace pro tentokrát město aktivně nezveřejnilo, ale 7 aut, 7 radarů, 3 lidary a 3 pevná měření, tak 15-20 milionů Kč?

Je to celkem jedno, jde o princip, který si městší zastupitelé stále neuvědomují. A rozhodně nejsou v této zemi sami. Mám pocit, že se někteří lidé snad museli zbláznit, že mohou dopustit, aby byly proinvestovány ročně desítky milionů Kč do dohledu nad silnicemi, které potřebují opravit jako sůl. Přitom pochybuji, že by mi odpověděli kladně na otázku, zda by si pořídli kamerový systém do vlastního domu, ze kterého by padala omítka. Něco je špatně a snad si ani nemohu myslet, že by na vině byla pouhá lidská hloupost...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků