Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

Ta zpráva musí znít pamětníkům značky Praga jako z jiného světa: Při letošním ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans se postaví na start také český tým s českým jezdcem. Ve třídě prototypů LMP2 se čtyřiadvacetihodinovky zúčastní závodní speciál Lotus Praga T128 týmu Lotus Praga s českou licencí a motorem Praga.
Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

V tiskové zprávě společnosti Praga se dále píše: Pro tuto sezonu nasadí český tým dva vozy Lotus Praga T128, které vznikly ve spolupráci britského výrobce sportovních vozů Lotus, české Pragy a týmů Kodewa a Charouz Gravity Racing.

Do kokpitu jednoho z vozů usednou český pilot se zkušenostmi z Formule 1 Jan Charouz, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, druhý tým bude tvořit James Rossiter, Kevin Weeda a Christophe Bouchut.

24 hodin Le Mans je součástí závodní série WEC, která se jede v několika kategoriích, z nichž nejprestižnější jsou právě třídy prototypů LMP1 a LMP2.  

Závod začíná v sobotu 22. 6. 2013 v 15:00 a jeho sestřih bude k vidění na sportovním kanálu TV Sport 5 anebo na týmovém Facebooku www.facebook.com/pragakarting.

Praga

Česká značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice.

Dobře známá je značka Praga také ve světě motokár, kde v roce 2012 dosáhla na samotný vrchol – jejich tovární tým získal prestižní světový pohár CIK – FIA World Cup 2012.

V současné době se rozhodla značka Praga prorazit také ve světovém motosportu. Kromě již zmíněného unikátního speciálu Lotus Praga T128, jehož technologickým mozkem je Romulus Colle, soutěží Praga také se závodním okruhovým speciálem Praga R1.


 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků