Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

Ta zpráva musí znít pamětníkům značky Praga jako z jiného světa: Při letošním ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans se postaví na start také český tým s českým jezdcem. Ve třídě prototypů LMP2 se čtyřiadvacetihodinovky zúčastní závodní speciál Lotus Praga T128 týmu Lotus Praga s českou licencí a motorem Praga.
Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

V tiskové zprávě společnosti Praga se dále píše: Pro tuto sezonu nasadí český tým dva vozy Lotus Praga T128, které vznikly ve spolupráci britského výrobce sportovních vozů Lotus, české Pragy a týmů Kodewa a Charouz Gravity Racing.

Do kokpitu jednoho z vozů usednou český pilot se zkušenostmi z Formule 1 Jan Charouz, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, druhý tým bude tvořit James Rossiter, Kevin Weeda a Christophe Bouchut.

24 hodin Le Mans je součástí závodní série WEC, která se jede v několika kategoriích, z nichž nejprestižnější jsou právě třídy prototypů LMP1 a LMP2.  

Závod začíná v sobotu 22. 6. 2013 v 15:00 a jeho sestřih bude k vidění na sportovním kanálu TV Sport 5 anebo na týmovém Facebooku www.facebook.com/pragakarting.

Praga

Česká značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice.

Dobře známá je značka Praga také ve světě motokár, kde v roce 2012 dosáhla na samotný vrchol – jejich tovární tým získal prestižní světový pohár CIK – FIA World Cup 2012.

V současné době se rozhodla značka Praga prorazit také ve světovém motosportu. Kromě již zmíněného unikátního speciálu Lotus Praga T128, jehož technologickým mozkem je Romulus Colle, soutěží Praga také se závodním okruhovým speciálem Praga R1.


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků