Praga se vrací k motorkám! Krásná ZS 800 skládá poklonu stoletému BD 500 „Beďar“, stojí 2 miliony

33 komentářů

R-Z
25. března • 15:25

" Vybrané prvky byly vytvořeny pomocí 3D tisku"... a to má být výhoda nebo znouze ctnost ?
Jakou bukvici na tohle chtějí chytit za 2 miliony a s tak prasáckejma svárama ? Komedie

Petr Báša
23. května • 8:52

Ty sváry jsou retro.
Nebo ne?

Drtikol
11. února • 15:33

2 miliony 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆 🤧 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆🙏

9. února • 10:05

Pročetla jsem pár komentářů a pak jsem došla ke komentáři od Paco289 | 08. 02. 2023 14:30 a rozhodla se přidat.
Myslím, že problém je, že člověk, který tomu trochu rozumí a zná lépe detaily a historický vývoj jak společností Praga a Jawa, tak i dalších, jako je třeba zmiňovaná Brough Superior, by prostě nic z toho nenapsal. Většina komentářů srovnává svoje vymyšlená jablka s hruškama.
A protože nemá smysl to nikomu rozmlouvat, napíšu pár fun facts:
- Brough Superior je historicky poměrně často překupovaná značka a ačkoliv základní model stojí méně, než 2 miliony, je to fakt základní model a jiný model naopak stojí okolo 3 milionů
- konstruktér Praga ZS 800 byl také pár let konstruktér v Jawa
- je celkem snadné vysvětlit, proč Jawa nemá motorky vyvinuté a postavené ryze v Česku
- cca 80 % karbonů na celosvětovou produkci sériových karbonových aut se vyrábí na Slovensku
- polovina zaměstnanců Praga Cars jsou Češi. Praga má pobočku i v Británii, která řídí hlavně závodní divizi speciálních okruhových aut (vyrobených na Slovesku)
- na výrobu, produkci a fungování celé Praga se podílejí jak Češi, tak Slováci
- je clekem logický, že má Praga Cars výrobu 5 minut od Slovakiaringu, ne?
- slyšel někdo někdy slova jako homologace nebo třeba joint venture? (to mě nenechá spát hlavně u diskuzí nad Praga Bohema)
- komplexnost a složitost vývoje a výroby jednotlivých dílů (3D titan tisk, vyplétaná karbonová kola, nosná nádrž a další super cool srandy) sahá dalece za divoký představy běžného člověka. mohlo by vám možná stačit, že by vám prostě měla spadnout brada a měli byste zůstat u "wow kurva, to je hustý - to jako jde?! jak?!"

Drtikol
11. února • 15:42

Chytrolíne a víš kde se ská a souká na finální cívky karbonové a kevlarové vlákno, aby jsi pak mohl vyrábět a formovat karbonové díly, vyrábět neprůstřelné vesty atd.
ČR Vysočina Žďár nad Sázavou Vamafil. Je sice součást koncernu Nizozemské firmy, ale obří fabriku mají v ČR. Zde vyrábí i vlákna pro kurty na kamiony atd

petr r. (petrumr)
9. února • 21:25

nechte toho vychvalování. Nás nepřemluvíte.

.
10. února • 10:35

Na rozdíl od jiných ví o čem píše.

Jan
8. února • 20:04

Starý veterán nádhera. Nová je hnusná.

Valsorim
8. února • 16:40

Tleskám. Povedla se. Jen houšť větší kapky. DÍKY.

Adyk
8. února • 16:10

Jak se mohl Breitfeld a Daněk spojit s ČKD, když ČKD je zkratka Českomoravská - Kolben - Daněk? To se Daněk spojil sán se sebou?

Mira
8. února • 19:51

Oni Kolben a Daněk figurovali ve více firmách. Stále existuje např. firma Kolben Schmidt, která vyrábí písty.

Petr
8. února • 15:35

Chápu, je to "jenom" držák na té fotce číslo 6, ale ten, kdo toto svařoval, by se měl jít někam naučit jak má vypadat housenka na titanu. Takto esteticky nepovedný svár by si nedovolili pustit ani v nejpodřadnější čínské továrně :-(. Snad budou produkční kusy v lepším standardu.

petr r. (petrumr)
8. února • 17:30

Jako svářeč hodnotím to tak, že dotyčný neměl kuklu a jenom bodal.

Paco289
8. února • 14:30

Nepřestává mne fascinovat debilita těch, co neumí mlčet a dívat se. "Raději kawasaki...", raději Brough Superior...", "trhají flanelky...". Tyto fotografie zobrazují dílo konstrukčního génia, výsledek velkého nadšení a talentu. To se fakt nenajde jeden jediný čtenář, který by dokázal přidat do diskuze slova vyjadřující obdiv k této skvěle odvedené práci?
Za mě: skvělý design, nekompromisní materiály, náročná technologie. Pokud to jezdí, musí to být nádherný zážitek. A pokud to jezdí dobře, je to skvostné dílo. Jsem nadšen, že pochází z Česka a Slovenska.

Petr Báša
23. května • 8:51

Ať si to obdivují boháči, pro které je to určené, ale ti do téhle diskuze určitě čumět nebudou. Mají plné ruce práce s přepočítáváním chechtáků.

Marek
9. února • 12:38

Souhlasím, je krásná 🤘

petr r. (petrumr)
8. února • 17:29

Podívej se jaký klenot má třeba BMW- R 18 100 Years a BMW R nineT 100 Years. Praga to zkoušela s krosem, neuspěla a tak někomu ruplo v hlavě.

.
8. února • 15:06

Přidávám se, souhlasím. Ale to ABS by mne fakt zajímalo.

Laco Ii
8. února • 14:17

Motor z Kawasaki W800 která je také krásné retro a která stojí 10x méně. Když už bych nevěděl co s penězi raději koupím daleko lépe vypadající, prvotřídně zpracovaný Brough Superior a ještě skoro milión ušetřím. A motor mají vlastní,co sám o sobě vypadá jak drahokam a ne motor z „tuctové" motorky co ani parametry nevyniká.
Ale i tak hodně štěstí, vždy se najde někdo,kdo neví co s penězi a tak to koupí,aby mu to stálo v garáži a mohl říkat, že má moto za takový ranec.

.
8. února • 12:49

Jak mají zajištěno ABS?

9. února • 10:06

ABS to nemá a homologace to nemá. není zač

9. února • 10:07

omg - oprava. ABS to nemá a homologace to MÁ

petr r. (petrumr)
9. února • 16:04

homologaci tak pro afriku.

Abc
8. února • 14:32

To by mne taky zajímalo. A pokud ne, tak tady to na silnici nemůže

petr r. (petrumr)
8. února • 17:20

šak to nemá homologaci a tudíž spz. ABS by s bubnama na motorce ani nemohlo pracovat, obzvlášt na předku

homer
8. února • 18:24

Tahačům s bubnama abs funguje na 100%.

petr r. (petrumr)
8. února • 18:51

i škodovce, píši o motorkách a jestli to má propojený brzdy asi škoda psát.N motorkách je důležitá zpětna vazba, na autě to nepoznáš, auto neklopíš na stupačku.

Miloš Vyskočil
8. února • 11:55

Několik trubek a svařených dohromady a k tomu Motor Kawasaki W800 (pokud vidím dobře), to vše okořeněné tučnou cenovkou. Pražští hipsteři si jistě již rvou flanelové košile jak hledají kreditku.

Fany
9. února • 5:55

Mám na to stejný názor je smutné že Praha tak Jawa zaprodali svá jména cizákům a na více Praha video spot v Saúdské Arábii nebylo by lepší průjezd honosnými uličkami našich měst Praha Český Krumlov hnus velebností jsem asi moc velký Patriot.

Petr
8. února • 13:29

Přesně tak. Za ty prachy se dají koupit jiné stroje. Takový peníz bych za to nedal i kdybych byl milionář 😐

Petr
8. února • 13:28

Přesně tak, za ty prachy se dají koupit jiné stroje. Takový peníz bych za to nedal i kdybych byl milionář 😐

i20
8. února • 11:25

bohuzel takovych stroju bylo lepsich a bezpocet.

Vaclav
8. února • 10:39

Krásné retro,, půjde na odbyt,, sám bych si ho koupil být mladší

Doporučujeme

Články odjinud