Dostat se na obrazovky pořadu The Grand Tour se úspěch sám o sobě. České automobilce Praga se zde podařilo předvést v premiéře nový supersport Bohema. Sklidila všeobecnou chválu.
Český okruhový supersport Praga Bohema se konečně dočkal mimořádně šťavnaté světové prezentace. Úžasné dílo českých inženýrů se oficiálně ukázalo na milionech obrazovkách během premiéry druhého dílu páté série pořadu The Grand Tour. Tentokrát se speciál nesl v duchu nikdy neabsolvovaného roadtripu v ještě méně očekávatelných autech (Chevrolet SSR, Mitsuoka Le-Seyde, Crosley CC Convertible).
Jednou ze zastávek bylo slovenské letiště, kde Jeremy Clarkson usedl do nedávno zrenovovaného prototypu Škoda 1100 OHC typ 968. Následně usedl „kapitán šnek“ do Pragy Bohema a okamžitě se nechal unést fascinujícími jízdními vlastnostmi. Uchvátila jej brutální akcelerace a úžasná agilita daná nízkou hmotností a vyladěným podvozkem. Řízení je nastavené tak, aby řidič nemusel opouštět ideální polohu držení volantu.
Technickému umu složil poklonu i Jeremy Clarkson. Richard Hammond byl pro změnu unesen z designového provedení. Takové auto musí vypadat jako bláznivý výtvor dítěte, což Praga splnila na výbornou, ale zároveň působí čistým a kompletním dojmem jako kvalitně zhotovený produkt.
Obchodní a marketingový ředitel Praga Automotive Mark Harrison nejprve oslovil trojici ještě s modelem R1, protože tou dobou značka Bohemu držela v tajnosti. Poté, co produkci prezentovali její fotografie, bylo jasné, že to v show bude skvěle fungovat. Zároveň dokázali vůz poskytnout rok před zahájením sériové výroby. Roadtrip se natáčel loni v létě, avšak oficiálně vstupuje Praga Bohema na trh až nyní s cenovkou 31,2 milionu korun. Továrna z České republiky vyrobí jen 89 kusů.