Dodavatelé pro automobilový průmysl už začínají utíkat i od nás. A to je rozhodující, protože automobilky už dneska skoro nic nevyrábějí.
Nejde tady vůbec o auta - stejně tak bychom se mohli bavit třeba o elektronice, chemických produktech, jídle atd. Bohaté země jsou na mučidlech paradoxu zvyšování příjmů svého obyvatelstva ("vyšší mzdy") a zbožného přání co nejnižších nákladů na produkci čehokoli a souběžné snahy výrobců zvyšovat trvale právě tu svou produkci (a zisk, jak nás učí teorie). Ve starověku cenu práce pohodlně stlačovali na minimum otroci, v dnešních podmínkách principu rovnosti a nezadatelných práv to zkrátka oficiálně nelze. Postkomunistické země taky práci postupně (co nejrychleji) zdražují, dotahují se na životní úroveň svých sousedů z EU, takže stěhování výroby sem je opět časově omezené. Jedno z možných řešení ukazují hypermarkety, které nutí producenty potravin pracovat jako "noname" - ti přijdou o "brand name" a nemají svobodnou možnost určovat si marži (protože tu jim defakto určuje hypermarket), ale aspoň mlíko, mouku a kuřata prodají. Zároveň se všelijaké programy typu Euroshopper stávají cenovým benchmarkem i pro výrobky označené brandem - ten, kdo tu cenu dokáže kopírovat, vydrží, ostatní jdou pod vodu. Takže se může stát, že za pár let budeme kupovat nějaké "Euroconomycars", které budou mít jako původ označení "Manufactured for Ahold". Je to evidentně problém daleko přesahující jedno odvětví a dokonce i jeden region (EU) a jeho konstatování je zatím na úrovni zjištění, že pacient má teplotu.
V zásadě ano, jen dodám, že EU je "hustej socialismus"
Jistě....doufám že děláš za minimální mzdu.Všichni totiž touží mít co nejmenší plat,pokud možno do 8 tis Kč hrubých,aby si pokud možno nemohli nic koupit.Tak se do EU nemělo vstupovat,resp.se nemělo v 89 cinkat.Také se nemělo slibovat naprosto utopistické,jak za 10 let doženeme ve všem Rakousko....:-D Tak co navrhuješ a hlavně napiš,za kolik děláš.My doma hodně nad průměrem. Takže ten návrh se pokus nějak zformulovat.BTW:přihlášku do EU vezl osobně sám Velký,Neomylný Profesor,pokud si pamatuji a pamatuji si to docela dobře.No tak z EU vystupme,to je snad možné,nebo ne?B-]
Otáčíš debatu směrem k ukřičeným politickým websitům, do toho s tebou nepůjdu. Jen zopakuju, že podle mého problém automobilového průmyslu je součástí problému, který trápí asi všechna produkční odvětví a velikostí jde nad rámec jednoho regionálního trhu - je zkrátka globální. - jsme na autozinu, tak to vrátím zase k autům: zajímavé názory na budoucnost autoprůmyslu v ČR má Peter Cooke: Česko uživí víc automobilek než tři (ihned.cz, 20.3.07) - doporučuju k přečtení. Možná v tom, co radí ČR, není kompletní upřímnost ani nějaký definitivní recept, ale je v tom dostatek materiálu k přemýšlení.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.