PPI Razor GTR-10: Audi R8 bez kompromisů

V sérii pouhých deseti vozů budou vyrobeny stroje, jakým je tento. Okouzlí nejen výkonem přes 600 koní, ale i výrazně nižší hmotností.

Pod vznik vozu s opravdu „chlapským” názvem Razor GTR-10 se podepsala německá společnost PPI Automotive Design a za základ si zvolila Audi R8 s desetiválcovým motorem. Pouze kapota, přední nárazník a zadní difuzor byly převzaty z předchozího projektu Razor GTR, zatímco přední blatníky, spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady, zadní nárazník, zadní spoiler a nárazník i kryt motoru jsou nové, ačkoli model Razor GTR mohou poněkud připomínat.

Firma PPI opatřila desetiválcovou jednotku s modifikovanou převodovkou R-Tronic sáním na střeše a speciálním filtrem, ventilovaným zadním oknem, novou výfukovou soustavou a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Výsledkem jsou špičky výkonu 609 koní (448 kW) při 7 400 ot./min. a točivého momentu 565 Nm při 6 400 ot./min. Pro porovnání, standardní Audi R8 V10 dává „mrzkých“ 525 koní (386 kW).

Při vývoji nových karosářských dílů, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů, tentokrát u PPI sáhli k odpovědnému testování v aerodynamickém tunelu, takže se jim prý podařil dosáhnout snížit vztlak a zlepšit přívod vzduchu k chladičům oleje a brzdám. Díky novým obkladům střešních a dveřních sloupků Razor GTR-10 vypadá, jako by byl celý z uhlíkových kompozitů. Aplikace těchto nákladných úprav přinesla své ovoce: pohotovostní hmotnost se údajně podařilo snížit až na 1 375 kg, což je o plnou čtvrttunu méně než v sérii! Díky tomu vůz Razor GTR-10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne rychlosti 335 km/h.

O kontakt s vozovkou se starají kované ráfky MAG11 PPI s rozměry 9Jx19 vpředu a 12,0Jx20 vzadu obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2 o velikosti 245/35 ZR19, resp. 325/25 ZR20. O náležité zpomalení se starají kotouče s rozměry 380 x 36 mm vpředu a 356 x 32 mm vzadu, na přání lze obdržet uhlíkovo keramické kotouče v kombinaci s měkčími destičkami. Závěsy kol mohou být osazeny pružicími jednotkami KW a hydraulickou soustavou umožňující zvýšit v případě nutnosti světlou výšku na přední nápravě o 45 mm.

Každý z desítky vozů Razor GTR-10 má být opatřen hliníkovou cedulkou s pořadovým výrobním číslem. Cena celého díla není veřejně známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Razor GTR-10
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků