PPI Q7: extrémní SUV

Fantazii se meze nekladou. Zřejmě s touto myšlenkou se u firmy PPI pustili do nekompromisní úpravy SUV od Audi, modelu Q7. K čemu SUV s vlastnostmi silničniho vozu?
PPI Q7: extrémní SUV

Poslání velkého SUV zřejmě není stát se sporťákem, někdy se nás ale tuningové firmy snaží přesvědčit o opaku. Přesně takový pokus má za následek dnes prezentované dílo, Audi Q7 upravené od firmy PPI.

Hned na první pohled je patrný drsný styling, který je určen zřejmě jen pro silnější povahy. Vysoká přední část kontrastuje s nízkým spoilerem a nic se na věci nemění ani při pohledu zboku a zezadu. Tam si našel místo nárazník s integrovaným difuzorem a čtyři koncovky výfuků.

Na cestu alespoň do lehkého terénu můžete při úpravách od PPI rychle zapomenout. Může za to snížená světlá výška vozu o 40 mm a rovněž použití obřích 22-palcových kol s pneumatikami o rozměru 295/30. Za nimi se ukrývají nové a výkonnější brzdy s vrtanými kotouči.

Úpravy motoru jsou určitě zajímavější než styling karoserie. Do parády si u PPI vzali osmiválec FSI 4,2 l. Výměny se dočkalo výfukové potrubí, nového softwaru řídící jednotka a pro lepší dýchání byl použít sportovní vzduchový filtr. To stačilo na zvýšení výkonu z 350 na 420 koní (309 kW). Takhle upravená Q7 spolkne stovku za rovných 6 sekund a dosáhne maximální rychlosti 265 km/h.

Firma nyní připravuje i verzi s kompresorem. U ní se počítá s výkonem okolo 600 koní (441 kW), co už dokáže i s 2,5 tuny těžkým vozem slušně zacvičit.

V interiéru si můžou zákazníci zvolit z ponuky různých luxusních materiálů, jakými jsou nejjemnější kůže, hliník, karbon, alcantara nebo kevlar.

Zbývá odpovědět jediné: jaký má takový vůz smysl...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PPI Q7, opravdu rychlé SUV

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků