Pozvánka pro milovníky veteránů, jízda Brno - Soběšice již tento víkend

Jízda do vrchu a výstava historických vozidel, označovaná v současnosti stručně Brno - Soběšice, je tradičním počinem brněnského Veteran Automoto Clubu, který letos mimo jiné oslavil půl století existence. Do areálu brněnského Ústavu pro postiženou mládež Kociánka se každoročně sjíždí přes dvě stě padesát aut a motocyklů, a nejinak tomu bude letos. Na parkoviště před Královopolskou strojírnou přijíždějí první účastníci vždy již před úsvitem a vstříc paprskům ranního slunce z vleků a dodávek sjíždějí vozidla, jejichž data výroby nezřídka sahají až k počátkům minulého století. Loni byla mezi startujícími mimo jiné původní Bugatti 37A, která na trati závodu Brno - Soběšice v letech 1928 a 1929 sklidila velké úspěchy, zvítězila tehdy absolutně. Za volantem sedával kdysi Miloš Bondy, dnes tuto Bugatti řídí Jitka Masojídková. Milovníci těchto legendárních vozů Velkých cen mohli loni obdivovat také repliku Bugatti 35B od firmy Pur Sang pana Kleina, jejíž piloti uváděli „drifty“ bezchybně fungujícího automobilu v úžas všechny přihlížející.

První vozidlo každoročně startuje primátor města Brna krátce po jedenácté hodině dopolední. Automobily jsou na „Soběšicích“ rozděleny do několika kategorií s omezením rokem výroby do roku 1939, aby se udržela vysoká jakost předváděných strojů a veřejnost mohla obdivovat skutečně hodnotné veterány, motocykly mohou být o něco novější. 

Na „Soběšicích“ najde i milovník jednostopých oldtimerů celou řadu domácích i zahraničních značek, neboť se tato jízda těší velkému zájmu motocyklistů všeho druhu. Ať už těch, kteří milují především rychlost, tak i těch, pro něž nehraje zajetý čas zásadní roli, ale milují hlavně požitek z jízdy krajinou, okořeněný často nasazováním spadnuvšího hnacího řemene bezmála stoletých strojů. A není pochyb o tom, že i letos je nač se těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Momentky z dřívějších ročníků jízdy Brno - Soběšice

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků