Pozoruhodné výsledky Citroënu za první pololetí 2003

Prvních šest měsíců letošního roku znamenalo pro značku Citroën období příznivých prodejních výsledků, nové produkty a dobrý start do sportovní sezony.

Nárůst prodejů o 10,7 %

Šest let po sobě dosahoval Citroën vzrůstajících čísel v prodeji nových vozů. Rok 2002 z této skvělé řady nevybočil a pro francouzskou značku přinesl nový rekord v podobě 1 312 000 prodaných aut na celém světě. V prvních šesti měsících roku 2003 Citroën ještě více upevnil svou pozici na rozličných trzích. To ve svém důsledku znamená v daném období 726 000 prodaných vozů této značky a tedy nárůst o 10,6 % proti stejnému období loňského roku.

V západní Evropě zaznamenala značka Citroën nárůst prodejů o 7,4 % u vozů osobních i užitkových, přičemž trhu automobilů v této části světa dlouhodobě klesá. Ve „zbytku“ světa, v němž se projevuje řada specifických ekonomických a společenských vlivů a jevů, zaznamenal Citroën pozoruhodný pokrok – prodeje nových vozů zde vzrostly o 29,2%!

Nové produkty značky Citroën, to je v poslední době především řada C3, resp. v prvním pololetí roku 2003 model C3 Pluriel. Od svého uvedení na trh většiny zemí světa tento unikátní variabilní vůz sklízí velké úspěchy a těší se značnému zájmu veřejnosti. V celém světě bylo v této krátké době prodáno na 15 000 vozů C3 Pluriel. Své kvality tento vůz s titulem z ženevského autosalonu „Kabriolet roku 2003“ potvrdil čtyřmi hvězdičkami z prestižního testu bezpečnosti EuroNCAP.

Novinky oživením

Na dobrých prodejních výsledcích Citroënu se podepisuje řada novinek. Především model C3 vyvolává od března 2002 ve světě takový zájem, že se již prodalo na 340 000 vozů C3 a Citroën tak upevňuje svou pozici mezi kompaktními vozy. Mezi úspěšné tahy se řadí rovněž obohacení nabídky pohonných jednotek pro model C8. Monospaců C8 s šestiválcovým motorem V6 se prodalo na 21 600. Také díky tomuto agregátu si model C 8 vysloužil pětihvězdičkové ocenění v testu EuroNCAP. Další monospace Citroën Xsara Picasso už překročil hranici 750 000 prodaných kusů od svého uvedení na trh v lednu 2000. O oživení se nyní stará nový pohonný agregát 2.0i 16 V (137 k) ve spojení s automatickou převodovkou.

Značný přírůstek prodejů vykazuje čínský trh, kde se vyrábí především Xsara v pětidveřovém provedení. Dalším impulsem byla modernizace modelu Berlingo, jehož se za šest měsíců roku 2003 prodalo téměř 100 000.

Druhé pololetí tohoto roku by mělo přinést oživení v podobě Citroënu C2, třídveřového kompaktu, který doplní řadu modelů C3 a C3 Pluriel. Právě vozy v provedení třídveřové karoserie v Evropě představují 56 % prodaných vozů.

Sportovní úspěchy v poločase

První pololetí roku 2003 přineslo řadu úspěchů na sportovním poli – 2 vítězství, 6 x stupně vítězů v poločase šampionátu WRC, mistrovství světa v rallye. Tato soutěž sice pokračuje dál, nicméně i výsledky za polovinu seriálu jsou z pohledu značky Citroën uspokojující. Stačí vzpomenout především vítězná tažení na Rallye Monte Carlo a Turecké rallye, stříbrnou pozici na Argentinské rallye, či třetí příčku na Kyperské rallye.  V polovině šampionátu je značka Citroën na skvělém druhém místě v Poháru konstruktérů, na stejné pozici figuruje v klasifikaci mistrovství světa jezdců Carlos Sainz, Sébastien Loeb je na 5. a Colin McRae na 7. pozici průběžného pořadí.

Rekordní prodeje nejen v Unii

Historický rekord zaznamenal Citroën v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů v 17 zemích – v letošním 1.pololetí si Citroën polepšil o 7,2 %, když loni za stejné období zaznamenal nárůst 6,5%. V západní Evropě upevnil Citroën svou pozici v kategorii osobních vozů, nárůst prodejů nových aut představuje 8,2% při celkovém propadu trhu v této části světa o 2,6%. Při stejné tržní tendenci u lehkých užitkových vozů vzrostly prodeje citroënů o 3,6% a podíl na trhu na 11,4 % (loni ve stejnou dobu 10,4%). Celkem se na tomto trhu prodalo na 605 000 vozů značky Citroën, z toho 503 000 osobních a 102 000 užitkových.

Ve Francii prodělává automobilový trh značný pokles (o 7,8%), přičemž Citroën vykazuje dlouhodobě nárůst o 14,9% (loni 13,8%). Ve Španělsku je Citroën dvojkou na trhu s 12% podílem, jedničkou je na trhu užitkových aut s podílem 16,2%. Ve Velké Británii zaznamenal Citroën nárůst o 5,3% při lehce stoupajícím trhu (+1,2%). Udržuje si třetí pozici mezi prodejci užitkových aut. V Itálii se značce daří ojediněle – při klesajícím trhu (-2,9%) narostla značka o 66% a její podíl na italském trhu se posunul až na 5,8% (loni 3,4%).

V Německu vykazuje Citroën mírný nárůst o 1%, byť trh celkově klesá o –1%. Díky modelu C3 zaznamenal Citroën rekord na tomto trhu – jen modelu C3 se prodalo na 8000 kusů! V Belgii a Lucembursku si Citroën udržuje podíl kolem 11,8%, v Belgii je dokonce jedničkou zejména díky užitkovým vozům (podíl 16,3%).

Citroënům přeje Nizozemsko (nárůst o 13%), ve Švýcarsku dokonce značka rostla o 27%, zejména zásluhou osobních vozů (+26%), v Rakousku o  solidních 19%.

Pozoruhodné nárůsty zaznamenávají rovněž ve skandinávských zemích. Ve Finsku o 26%, ve Švédsku dokonce o 29%.

Podobných hodnot dosahoval Citroën také ve zbývajících částech Evropy (29,2%). V Maďarsku si připsal nárůst o 19%, stejně tak v Chorvatsku. V Polsku dokonce značka rostla o 35%! Největšího skoku bylo ovšem dosaženo v Číně, kde se prodeje značky Citroën zvedly o 55%. 

Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků