Pozor na zámky: mráz udělá z auta pevnost

Tisková zpráva společnosti FAB: Ani sebekvalitnější automobil nemusí odolat silnému mrazu bez dostatečné péče. Zimou totiž trpí nejen útroby vozu jako jsou baterie, elektrosoustava či chlazení vozu, ale nepřízni počasí jsou vystaveny hlavně dveře a zámky. Neošetřené gumové zárubně se mohou přilepit, zámek auta zejména při výrazných výkyvech teplot často beznadějně zamrzne.

Riziko přimrznutí pryžových částí dveří lze snížit, pokud je nezapomenete ošetřit silikonem. Zejména u starších automobilů se před příchodem mrazů vyplatí řádně promazat zámky, čímž se částečně zabrání vniknutí vody do mechanismu. Zámek běžného auta je chráněn zápraškou, která brání vodě dostat se dovnitř. Pokud už do zámku pronikne, má možnost odtéct tzv. odtokovými otvory. Samotná vložka je z výroby dostatečně namazána odolným tukem, který vodu vytěsňuje.

„U současných aut je vložka zámku testována už během počátečních jízdních testů v extrémních podmínkách za polárním kruhem, kdy je automobil umyt pomocí vysokotlaké myčky Wap“, říká ing. Petr Pátek, ředitel Divize Autozámky společnosti FAB, a.s.. Ukazuje se samozřejmě, že fyzikální zákony obelstít nelze. A tak pokud se voda do zámku dostane například při - 20 oC, odtéci nestihne a hned zamrzne.

Proto se vyplatí mít v zimním období při ruce kvalitní mazadlo a rozmrazovač. Pozor, důležité je nezapomenout si je uvnitř vozu, kde jsou k nepotřebě. Rovněž se vyhněte extrémům jako použití horké vody, prudká změna teploty by mohla nadělat spoustu škody. V prodejnách autokosmetiky jsou k dostání i bateriové přístroje s výsuvným kovovým zobcem, který se dokáže zahřát a po zasunutí do zámku pomoci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků