Pozor na zámky: mráz udělá z auta pevnost

Tisková zpráva společnosti FAB: Ani sebekvalitnější automobil nemusí odolat silnému mrazu bez dostatečné péče. Zimou totiž trpí nejen útroby vozu jako jsou baterie, elektrosoustava či chlazení vozu, ale nepřízni počasí jsou vystaveny hlavně dveře a zámky. Neošetřené gumové zárubně se mohou přilepit, zámek auta zejména při výrazných výkyvech teplot často beznadějně zamrzne.

Riziko přimrznutí pryžových částí dveří lze snížit, pokud je nezapomenete ošetřit silikonem. Zejména u starších automobilů se před příchodem mrazů vyplatí řádně promazat zámky, čímž se částečně zabrání vniknutí vody do mechanismu. Zámek běžného auta je chráněn zápraškou, která brání vodě dostat se dovnitř. Pokud už do zámku pronikne, má možnost odtéct tzv. odtokovými otvory. Samotná vložka je z výroby dostatečně namazána odolným tukem, který vodu vytěsňuje.

„U současných aut je vložka zámku testována už během počátečních jízdních testů v extrémních podmínkách za polárním kruhem, kdy je automobil umyt pomocí vysokotlaké myčky Wap“, říká ing. Petr Pátek, ředitel Divize Autozámky společnosti FAB, a.s.. Ukazuje se samozřejmě, že fyzikální zákony obelstít nelze. A tak pokud se voda do zámku dostane například při - 20 oC, odtéci nestihne a hned zamrzne.

Proto se vyplatí mít v zimním období při ruce kvalitní mazadlo a rozmrazovač. Pozor, důležité je nezapomenout si je uvnitř vozu, kde jsou k nepotřebě. Rovněž se vyhněte extrémům jako použití horké vody, prudká změna teploty by mohla nadělat spoustu škody. V prodejnách autokosmetiky jsou k dostání i bateriové přístroje s výsuvným kovovým zobcem, který se dokáže zahřát a po zasunutí do zámku pomoci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků